Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
!!2021-10-Globrower
Jesteś tutaj > Strona główna > Porady > Jaki kupić rower górski do 1000zł? > Jaki kupić rower górski do 1000 zł

Jaki kupić rower górski do 1000 zł

Czytaj także

Dla osób z niezbyt zasobnym portfelem przymierzających się do kupna taniego roweru górskiego magiczną granicą jest 1000 zł. Nie ma co ukrywać - trudno znaleźć rower w tej cenie, nie mówiąc już o rowerze górskim - przynajmniej z założenia - przeznaczonym do jazdy po górach. Z oczywistych względów nie bierzemy pod uwagę jednośladów  typu "makrokesz" sprzedawanych w sieciach sklepów wielkopowierzchniowych (np Tesco, Carrefour, Auchan czy Real). Dlaczego? piszemy o tym w artykule "Jaki kupić rower"

Musimy wyraźnie powiedzieć - 1000 zł to absolutne minimum ile musi kosztować rower aby chociaż spełniał minimalne wymagania bezpieczeństwa i nie rozpadł się podczas jazdy.  Pod uwagę postaraliśmy się wziąć wszystkie popularne w Polsce modele rowerów górskich w tej klasie cenowej.

Pomimo, że tytuł artykułu brzmi "Jaki kupić rower do 1000 zł" nie będziemy się sztywno trzymać tej ceny.  Przyjmiemy granice tolerancji w wysokości 10-20% co oznacza, że pod uwagę bierzemy rowery w cenie do ok 1000-1200 zł. Uwaga! Aby porównanie było maksymalnie sprawiedliwe ceny są cenami sugerowanymi i katalogowymi producenta. 

Charakterystyka roweru górskiego do 1000 zł

Czego możemy się spodziewać w rowerze za tysiąc złotych? Odpowiemy przekornie mówiąc czego nie możemy się spodziewać: hamulców tarczowych oraz tylnego zawieszenia. Dlaczego?  Ponieważ nie jest możliwe obecnie skonstruowanie roweru w cenie 1.000 zł z tymi elementami, gdyż same części kosztują ponad połowę zakładanej kwoty. Z tego powodu w ogóle nie będziemy brali pod uwagę rowerów z pełną amortyzacją.

Nasz rower górski za 1000 zł powinien zatem posiadać następujące cechy:

  • Rama: aluminiowa lub stalowa - lżejsza będzie oczywiście aluminiowa. Jednak pamiętajmy, że jest ona sztywniejsza niż stalowa, stąd jazda na rowerze na aluminiowej ramie bez amortyzatora będzie odczuwalnie mniej komfortowa
  • Amortyzator: niski markowy model (np. SR Suntour) lub własnej produkcji widelec amortyzowany ze skokiem do ok 80 mm, albo widelec sztywny (bez amortyzatora)
  • Wspornik kierownicy i łożyska sterowe (stery) - w tańszych rowerach jest typu klasycznego. Z jednej strony mamy dosyć spory zakres regulacji wysokości kierownicy, ale z drugiej takie łożyska lubią szybko łapać luzy. Stery a-head są stosowane w lepszych rowerach i przemawia za nimi łatwość ich regulacji oraz  trwałość. Minusem jest niewielka możliwość regulacji wysokości wspornika kierownicy (a co za tym idzie kierownicy)
  • Przełożenia: W tej grupie rowerów występuje zazwyczaj trzybiegowa przerzutka przednia oraz 7-rzędowa lub 6-rzędowa przerzutka tylna. Pamiętajmy - ilość "biegów" nie ma większego znaczenia - ich większa ilość nie przekłada się ani na lżejszą, ani tym bardziej na szybszą jazdę. 
  • Przerzutka tylna i przednia - w większości przypadków obie przerzutki są najniższej w hierarchii Shimano grupy Tourney. Czasami zdarza się wyższa klasa Altus. Najtańsze tylne przerzutki są oznaczane symbolami RD-TY21 i RD-TZ30, a nieco lepsze RD-TX35, RD-TX55 oraz RD-TX75. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Shimano Tourney »
  • Kross Hexagon 2013Manetki - podobnie w przerzutkach - króluje klasa Shimano Tourney. Do wyboru mamy obrotowe bądź cynglowe - każdy rodzaj ma swoje zalety i wady, dlatego odsyłamy do specjalnego artykułu gdzie wyjaśniamy różnice Jakie wybrać manetki rowerowe? W przypadku manetek cynglowych praktycznie zawsze producenci stosują model EZ-Fire firmy Shimano. 
  • Korba - zwróćmy uwagę na zestawienie zębatek- jeżeli lubimy szybką jazdę i częściej będziemy jechać po asfalcie niż w górach wybierzmy korbę z największą tarczą z 44 zębami. Teoretycznie podobnie - jeśli lubimy wspinać się po stromych górach powinniśmy wybrać małą zębatkę z jak najmniejszą ilością zębów. Jednak 24 zęby na tarczy w zupełności wystarczy. Tego typu rower nie wykorzysta potencjału jeszcze mniejszej tarczy (22). 
  • Hamulce - typu V-brake (szczękowe). W tej klasie nie ma możliwości posiadania działających hamulców tarczowych
  • Koła - wszystkie koła - jak przystało na rower górski posiadają rozmiar 26". Obręcze powinny być tylko i wyłącznie z  aluminium. W tej klasie cenowej nie znajdziemy rowerów na kołach 27,5" oraz 29".

Poniżej przedstawiamy zestawienie modeli rowerów na rok 2013 w cenie do 1000 zł następujących firm:

Rowery górskie do 1000 zł - zestawienie

Poniżej zebraliśmy w tabeli wszystkie - naszym zdaniem warte zainteresowania rowery górskie MTB dostępne na polskim rynku na rok 2013. Pod tabelę  opisujemy z naszym komentarzem poszczególne modele rowerów.

Modelcenaramaamortyzatorstery i wspornikprzeł.przerzutka
przednia/
tylna
manetkikorbahamulcewaga
Kross Hexagon X1 1.000 zł alu Kross (skok 60mm a-head 3x7 Shimano Tourney TZ30 / Shimano Tourney TX35 obrotowa
Shimano Revoshift SL-RS36
Cyclone 42/34/24T KROSS V-brake 15,15 kg
Kross Hexagon X2 1.150 zł alu SR Suntour M3010AL (skok 50mm) a-head 3x7 Shimano Tourney TZ30 / Shimano Tourney TX35 cynglowa
Shimano ST-EF40
Cyclone 42/34/24T KROSS V-brake 15,14 kg
Kross Hexagon F1 1.000 zł alu  SR Suntour M3010AL (skok 50mm) a-head  3x7 Shimano Tourney TZ30 / Shimano Tourney TX35  obrotowa
Shimano Revoshift SL-RS36 
 Cyclone 42/34/24T KROSS V-brake   14,95 kg
Kross Hexagon F2  1.150 zł alu  Kross (skok 60mm)  a-head  3x7 Shimano Tourney TZ30 / Shimano Tourney TX35  obrotowa
Shimano Revoshift SL-RS36
 Cyclone 42/34/24T KROSS V-brake   14,81 kg
B'Twin Rockrider 5.0 600 zł stal HI-TEN brak a-head 3x7 Shimano FD-TZ30/Shimano  obrotowa
SRAM MRX
stalowy 24x34x42 V-Brake 14.45 kg
B'Twin Rockrider 5.0 800 zł stal HI-TEN Rockrider, elastomerowy a-head 3x7 Shimano FD-TZ30/Shimano obrotowa
SRAM MRX 21
stalowy 24x34x42 V-Brake 15,5 kg
B'Twin Rockrider 5.1 (C1, C2) 800 zł alu Suntour XCT. a-head 3x7 Shimano FD-TZ30/Shimano obrotowa
SRAM MRX 21
stalowy 24x34x42 V-Brake 14,02 kg
(bez pedałów)
B'Twin Rockrider 5.2 1.100 zł alu Rockrider Grind 1 by Spinner 70 mm a-head 3x8 Shimano C050/ Shimano Altus cynglowe Suntour XCT302 22x32x42 V-Brake 13,8 kg
 Go Sport Affix FX 2 / FX2W 800 zł alu Hi Long Bravo 375 a-head 3x7 Shimano TZ/ Shimano TZ   ? Cyclone 42/34/24 V-Brake   
Go Sport Affix FX 3 1.100 zł alu Hi Long Bravo 386 a-head 3x7 Shimano TZ/ Shimano TZ  ? Suntour (42/32/22) V-Brake  
Genesis Element X10 1.200 zł alu Suntour M-3020AL , 100 mm a-head 3x7 Shimano FD-TX50 / Shimano Tourney obrotowa
Shimano
Revoshift SL-RS35
Suntour XCC, 42/32/22T Tektro 837 Alu V-Brake 13,9 kg
Drakar Speed 5-V 1.150 zł alu
SR M3000A 63
a-head 3x7 Shimano Tourney
FD-TZ31/RD-TX35
obrotowa
Shimano
Revoshift SL-RS35
SR CW9-XCC-T102
PBIG 42/34/24
V-Brake  
Maxim ms 3.3 26" 1.100 zł alu Zoom CH-386 a-head  3x7 Shimano Tourney TX-50/Altus  cynglowa
Shimano Altus ST-EF51
Sunotur XCC-T02 42x32x22 V-Brake 18,8 kg
Grand Rock 300 900 zł alu Grand
(travel 50mm) 
klasyczny 3x7  Shimano Tourney FD-TZ30 /Shimano Tourney RD-TX35 cynglowa
Shimano ST-EF40
Cyclone 42/34/24T  V-Brake  
Grand Rock 200 800 zł alu Grand
(travel 50mm)
klasyczny 3x6 Shimano Tourney FD-TZ30 /Shimano Tourney RD-TZ50 obrotowa
Shimano Revoshift SL-RS36
Cyclone 42/34/24T V-Brake  
Grand Rock 100 750 zł stalowa Grand
(travel 50mm)
klasyczny 3x6 Shimano Tourney FD-TZ30 /Shimano Tourney RD-TZ50 obrotowa
Shimano Revoshift SL-RS36
Cyclone 42/34/24T V-Brake  
Kands ENERGY-1100 1.000 zł alu SR-SUNTOUR XCT SF-13 a-head 3x8 Shimano Acera RD-M390/ Tourney FD-TZ20 cynglowe, prawdopodobnie Altus Shimano FCM-171 V-Brake 14 kg
Kands ENERGY-1300 VB 1.200 zł alu SR-SUNTOUR XCM V3 a-head 3x8 Shimano Alivio/ Shimano Alivio Shimano Alivio Shimano
FCM-311
42/32/22 L175
V-Brake 13,6 kg
MBIKE AVENGER CL 1.100 zł alu HLW-995 a-head 3x8 SHIFT RD-M45/ SHIFT FD-M20 cynglowa
SHIFT TS50-8
LASCO V-Brake  
Northtec
Sorang VB
1.100 zł alu Suntour M3020 75mm a-head 3x7 Shimano RD-360 Acera/ Shimano FD-TX50 cynglowa
Shimano ST-EF51-R7
Shimano FC-131 42x34x24T V-Brake 13,9 kg
Northtec
Sowelo VB
1.200 zł alu Suntour M3020 75mm  a-head 3x7 Shimano RD-360 Acera/ Shimano FD-TX50  cynglowa
Shimano ST-EF51-R7 
Shimano FC-131 42x34x24T
 
V-Brake  13,5 kg
                     

Legenda:

  • przeł - przełożenia (biegi)

Rowery górskie Kross do 1000 zł

Nasz polski największy producent rowerów posiada dwie główne serie rowerów górskich: wyżej pozycjonowaną - Level i tańszą - Hexagon. Levele zaczynają się od 1.800 zł, więc są poza naszą klasą. W grupie Hexagon znajdziemy dwa modele męskie: Hexagon X1 w cenie 1.000 zł i Hexagon X2 w cenie 1150 zł oraz dwa damskie: Hexagon F1 w cenie 1.000 zł i Hexagon F2 w cenie 1.150 zł.

Hexagon X1 i Hexagon X2

Oba modele są zbudowane na aluminiowej ramie i posiadają identyczny napęd z przerzutkami Shimano Tournet TZ30/TX35. Różnią się natomiast manetkami zmiany przełożeń - X1 posiada manetki obrotowe Shimano RevoShift, a X2 cynglowe Shimano EZ-Fire (zobacz artykuł "Jakie wybrać manetki". Na plusy obu rowerów należy uznać: chwyty Herrmans, siodełko Selle Royal,  aluminiowe obręcze oraz wspornik a-head. Na minus: stalowy wspornik siodełka oraz stalową kierownicę. Droższy model Hexagon X2 różni się od X1 lepszym amortyzatorem: SR Suntour M3010AL.

Kross Hexagon 2013Kross Hexagon 2013

Hexagon F1 i Hexagon F2

Modele rowerów oznaczane literą "F" to damskie odpowiedniki Hexagonów X. Maja praktycznie identyczna konfiguracje sprzętową jak ich męskie odpowiedniki. Zastosowano w nich również aluminiowa ramę, ale o specjalnej geometrii - dostosowanej do kobiecej budowy ciała (między innymi niżej poprowadzone górna rura ramy). W obu modelach F1 i F2 znajdziemy manetki obrotowe - czyli tutaj kobiety nie maja wyboru, i nie mogą wybrać manetek cynglowych.

Kross Hexagon 2013Kross Hexagon 2013

 

Rowery górskie Grand do 1000 zł

Marka Grand należy do firmy Kross. Są to tanie (ale nie tzw "makrokesze") rowery w cenie do ok. 1100 zł. W kolekcji znajdziemy dwie linie rowerów górskich:

  • Grand Rock - rowery MTB z przednim amortyzatorem
  • Grand Canyon - rowery MTB z pełną amortyzacją

Jak już wcześniej napisaliśmy w tej klasie nie ma możliwości aby rower posiadał działające tylne zawieszenie. Z tego powodu w naszym zestawieniu nie bierzemy pod uwagę linii "Canyon".

Rowery serii Grand Rock występują w trzech modelach:

Grand Rock 300

Grand Rock 2013Najwyższy model linii Grand Rock jest oferowany w cenie 900 zł. Jak na tą klasę cenową rower dobrze się prezentuje optycznie - trudno tutaj nie zauważyć ręki projektantów firmy Kross.  Do aluminiowej ramy dołożono widelec amortyzowany własnej produkcji ze skokiem 50 mm. Grand Rock 300 posiada 21 przełożeń obsługiwanych manetką cynglową zintegrowaną z klamką hamulca. Większość osprzętu (przerzutki, kaseta) jest najniższej klasy Shimano Tourney. Zestawienie tylnej kasety zębatek (14-28), oraz przednich tarcz zębatych (42/34/24) sprawia że rower ten nie będzie dobry do szybkiej jazdy po płaskim asfalcie - najwyższe przełożenie 14 - 42 nie pozwoli na rozwinięcie dużej prędkości. Jeśli chodzi z kolei o najniższy "bieg" to producent uzyskał przełożenie poniżej 1:1 - 24 zęby z przodu i 28 zębów z tyłu - to typowo górskie zestawienie pozwalające na podjechanie pod stromą górę.

Wagę zwiększają stalowe elementy roweru: kierownica, wspornik siodła, piasty oraz wspornik. Sporym zaskoczeniem na plus w rowerze tej klasy są markowe chwyty firmy Herrmans. Opony - semislicki dobrze będą się sprawowały podczas przejażdżek w parku, po lesie oraz po szutrowych drogach, w trudnym górskim terenie mogą sobie nie poradzić. Grand Rock 300 - podobnie jak pozostałe modele posiada pedały z tworzywa sztucznego.

Grand Rock 200

Grand Rock 2013Od swojego "starszego brata" różni się tylną przerzutką, która tutaj obsługuje 6 przełożeń z tyłu, co w sumie daje 21 "biegów" do dyspozycji. Istotną  różnicą jest zupełnie inny typ manetki: Grand Rock 200 posiada manetki obrotowe Shimano Revoshift (patrz Jakie wybrać manetki rowerowe?). Są one zintegrowane z klamkami hamulca.

Grand Rock 100

W porównaniu do pozostałych rowerów z serii Rock ten model posiada stalową ramę, oraz tylną przerzutkę obsługującą 6 przełożeń z tyłu. Podobnie jak w Grand Rock 200 i tutaj manetka zmiany przełożeń jest obrotowa, ale nie zintegrowana z klamką hamulca.

Grand Rock 2013

 

Rowery górskie B'Twin (Decathlon) do 1000 zł

Francuski producent posiada aż cztery modele poniżej 1000 zł:

  • B'Twin Rockrider 5.0 - 600/800 zł
  • B'Twin Rockrider 5.1 - 800 zł
  • B'Twin Rockrider 5.2 - 1100 zł
  • B'Twin Rockrider 6.0 - 1000 zł (pełne zawieszenie)

B-Twin Rockrider 5.0

b'twin Rockrider 5.x 2013Pierwszy model - Rockrider 5.0 to nasz zdecydowany faworyt w kategorii "ekonomiczny". 600 zł to bardzo niska cena, ale w tym przypadku otrzymujemy całkiem przyzwoity produkt. Tyle samo (i mniej) kosztują rowery w supermarketach, a różnica pomiędzy nimi a Rockriderem są kolosalne. Producent - Decathlon - nie skusił się ani na aluminiową ramę, ani na hamulce tarczowe, ani nawet na amortyzowany widelec. I bardzo dobrze, dzięki temu rower może trafić do naszego zestawienia. Pomimo, że rama i wiele elementów jest stalowych deklarowana waga roweru nie odbiega od konkurencji. Jak dla nas absolutnym hitem w tej klasie cenowej jest zastosowanie łożysk sterowych i wspornika a-head - to wielki plus. Rockrider 5.0 jako jedyny w zestawieniu posiada manetki obrotowe firmy SRAM - która tego rodzaju mb'twin Rockrider 5.x 2013anetki wynalazła (GripShift). Większość komponentów (wsporniki, kierownica) jest stalowych. Opony typu semislick dobrze oddają przeznaczenie roweru - nie w góry, ale na wycieczki do lasu, parku czy tez po prostu za miasto.

W 2013 roku pojawił się w ofercie drugi model sygnowany jako "Rockrider 5.0" w cenie 800 zł. Droższy model wyposażony został w ekonomiczny widelec amortyzowany. Producent nie podaje marki widelca, więc można przyjąć że jest on "no name". Wiemy jedynie, że jest to elestomerowy amortyzator, co odpowiada różnicy w cenie . 

B-Twin Rockrider 5.1

W tym modelu dodano aluminiową ramę oraz amortyzowany widelec Suntour XTC. Pozostałe komponenty są identyczne jak w modelu Rockrider 5.0

b'twin Rockrider 5.x 2013

B-Twin Rockrider 5.2

Jeden z najczęściej kupowanych rowerów firmy Decathlon. Posiada aluminiowa ramę, widelec amortyzowany własnej sygnatury. Na napęd składa się tylna przerzutka Altus, przednia Tourney, manetki Altus oraz korba Suntour. Plusem są dwukomorowe (bardziej wytrzymałe) obręcze w kołach. 

b'twin Rockrider 5.x 2013

B-Twin Rockrider 6.0

Rower z pełna amortyzacją w cenie 1000 zł to niewątpliwy zgrzyt w kolekcji B'Twin. Niestety nie mamy dobrego zdania o stalowych rowerach w pseudoamortyzowaną ramą. Odradzamy zakup tego roweru.

b'twin Rockrider 5.x 2013

Rowery górskie Go Sport do 1000 zł

Druga po Decathlonie duża sieć sklepów sportowych prowadzi nieco inna politykę jeśli chodzi o rowery. Swoją marką sygnuje jedynie najtańsze rowery z każdej grupy (rowery górskie, miejskie, crossowe i dla dzieci). Wyższe modele pochodzą od trzech firm: Krossa, Meridy i Kellysa.

Jeśli chodzi o rowery górskie w sklepach GoSport znajdziemy trzy modele rowerów górskich w cenie do 1.100 zł

Go Sport Affix FX 2 i Affix FX 2W

To najtańsze rowery, jakie znajdziemy w tej sieci sklepów. Wersja z oznaczeniem "W" to wersja damska roweru z obniżona górna rura ramy. Rowery te są oparte na aluminiowej ramie z dosyć egzotycznym amortyzatorem Hi Long Bravo 375. Do stworzenia układu napędowego na 21 przełożeń wykorzystano grupę Tourney Shimano i przerzutki niskiej klasy RD-TZ50 z charakterystycznym czerwonym kółkiem wodzika. Pozostałe elementy także nie odbiegają od konkurencyjnych rowerów - łożyska sterowe a-head, hamulce V-brake i korba Cyclone.

Go Sport Affix FXGo Sport Affix FX

Go Sport AffiX FX 3

W stosunku do Affix'a FX 2 wyższy model wyposażono w lepszą tylną przerzutkę Shimano Acera oraz mechanizm korbowy Suntour.  Naszym zdaniem nie uzasadnia to wzrostu ceny aż do 300 zł

Go Sport Affix FX

Rowery górskie Genesis (Intersport) do 1000 zł

Genesis Element X10

Drakar Speed 5VW sieci sklepów sportowych Intersport możemy kupić rowery Genesis, które należą do marki własnej tej firmy. Najtańszy model roweru tej firmy to Genesis Element X10. Cena detaliczna wynosi co 1200 zł, więc zmieścił się jeszcze w naszym zestawieniu.

Rower jest zbudowany na aluminiowej ramie ze stopu 7005. Większość komponentów pochodzi od Shimano - tylna przerzutka to Tourney, przednia TX 50, tylna kaseta zębatek to wolnobieg MF-TZ21 o zakresie 14-28T. Do tego skomponowano mechanizm korbowy firmy Suntour - XCC 42/34/24T. W sumie mamy do dyspozycji 21 przełożeń (3*7). Zakres jest typowo górski, pierwszy bieg daje przełożenie 24T-28T (czyli mniej niż 1:1), a ostatni 42T-14T raczej nie pozwoli nam na uzyskiwanie dużych prędkości na zjazdach. Manetki Revo Shift są obrotowe. Hamulce dobrej firmy Tektro to klasyczny model V-brake. Koła - na aluminiowych obręczach ubrano w opony CST 26"x2,10". Wsporniki oraz kierownica są aluminiowe.

Genesisa wyposażono w prosty model amortyzatora firmy SR Suntour M3020 ze sprężyną stalową o skoku 100 mm (największy skok amortyzatora w tej klasie). Amortyzator łączy się z wspornikiem za pomocą łożysk półzintegrowanych sterowych typu A-head dobrej firmy FSA.

Rowery górskie Maxim (Zasada-Rowery) do 1000 zł

W ofercie wieluńskiej fabryki rowerów Zasada-Rowery znajdziemy dwie marki: tańszą: Maxim (większość rowerów jest w cenie do 1.400 zł) oraz bardziej prestiżową i droższą: Medano.  

W naszej najtańszej kategorii firma posiada dwa modele rowerów typu MTB: Maxim ms 3.3 26" w cenie 1.000 zł z przednim amortyzatorem oraz Maxim ms 3.2 26" z pełną amortyzacją oraz hamulcami tarczowymi, którego z powodów wymienionych na początku artykułu nie będziemy brali pod uwagę. Jest jeszcze Maxim ms 3.1 26" w cenie 900 zł, ale z uwagi na bardzo małą ramę (14 cali) jest on przeznaczony dla młodzieży, a nie dorosłych.

Maxim ms 3.3 26"

Maxim MS 3.3Rower posiada prostą ramę z aluminium 6061 w rozmiarach 16" 18" 20". Wyposażono go w widelec amortyzowany sprężynowo-elastomerowy Zoom CH-386 o skoku 60 mm. 

Przednia przerzutka należy do grupy Tourney. Na plus roweru zaliczymy tylną przerzutkę oraz manetkę z grupy Altus - konkurencja zazwyczaj cały układ napędowy ma najniższej klasy Tourney. Kolejnym plusem są łożyska sterowe oraz aluminiowy wspornik typu a-head. Jak na naszą "półkę" cenową trzeba przyznać, że dobrze dobrano pozostałe komponenty: aluminiowe piasty, wspornik kierownicy i siodełka. Jedynie kierownica jest ze stali. Podobnie jak w rowerach Grand i tutaj mamy dobre chwyty Herrmans.

Rowery górskie Kellys do 1000 zł

Słowacka firma Kellys nie posiada w swojej ofercie roweru górskiego w cenie do 1000 zł. Najtańszy model na rok 2013 - Kellys Viper 10 z widelcem amortyzowanym SR Suntour M3020-A 63 mm, osprzętem Shimano Tourney/Altus 3x7 przełożeń to wydatek 1400 zł

Rowery Merida - Drakar Speed 5-V

Najtańszym rowerem górskim firmy Merida jest Matts 5-V w cenie 1300 zł - czyli poza naszą umowną granicę 1000 zł. Firma ta ma też druga markę - Drakar - to taka tańsza wersja Meridy (tak samo jak Grand jest tańszą wersja marki Kross).

Drakar Speed 5-V

Drakar Speed 5VNajtańszy model Drakar Speed 5-V (oraz jego wersję damską Drakar Speed Lady 5-V) kupimy w cenie 1150 zł. Merida uczciwie określa ten model roweru jako ATB - czyli All Terrain Bike (rower terenowy) co bardziej prawidłowo określa przeznaczenie wszystkich prezentowanych rowerów. Nie oszukujmy się - za 1000 zł prawdziwego górskiego roweru nie kupimy i już. Drakar Speed 5-V to jeden z najdroższych rowerów w zestawieniu. Do jego plusów można zaliczyć posiadanie sporej ilości komponentów z aluminium: piast, wspornika kierownicy, samej kierownicy.

Rowery górskie Eurobike do 1000 zł

Polski producent rowerów Eurobike nie posiada zbyt dużej kolekcji rowerów typu MTB. Najtańszy model Fun Sport 0.1 na aluminiowej ramie oraz z amortyzowanym widelcem SR Suntour kosztuje 1.250 zł

Rowery MBike - AVENGER CL

MBike Avenger CLPolski producent posiada jeden model roweru górskiego z naszego zakresu cenowego - w cenie 1.100 zł. Co ciekawe firma - jako jedna z niewielu zdecydowała się użyć komponenty tajwańskiej firmy mocroSHIFT. Rower MBike Avenger CL jest wyposażony w przerzutki oraz manetki cynglowe tej firmy. Także - jako je3dna z niewielu  posiada napęd 3x8 przełożeń. Pamiętajmy jednak, że ilość przełożeń (biegów) nie ma większego znaczenia. Wbrew opisowi na własnej stronie Avenger CL nie posiada amortyzatora Suntour XCT, ale inny - o oznaczeniu HLW-995. Według naszych informacji pochodzi on z fabryk Zoom.

Rowery Kands

26" AM KANDS ENERGY 1300 V-BREAK

To nie jest pomyłka - na stronie producenta ten model roweru został oznaczony jako "v-break" zamiast "v-brake". Rower, który możemy kupić za 1200 zł jest nadspodziewanie dobrze wyposażony: począwszy od hydroformowanej aluminiowej ramy, poprzez widelec amortyzowany SR-SUNTOUR XCM V3, kasetę zębatek i łańcuch Shimano, skończywszy na napędzie (tylna, przednia przerzutka oraz klamkomanetki) na pełnej grupie Alivio (3x8). Kolejnymi plusami są aluminiowy mostek i sztyca firmy Zoom i opony CST z delikatnym bieżnikiem, który dobrze się sprawdzi na szutrowych drogach w niezbyt trudnym terenie. Hamulce to klasyczne v-brake. W naszym zestawieniu jest on liderem biorąc pod uwagę klasę osprzętu w stosunku do ceny.

Kands Energy 2013Kands Energy 2013

Rowery Northtec - Sorang i Sowelo

Polski producent Northtec  posiada w ofercie dwa rowery Sorang VB oraz Northtec Sowelo.

Northtec Sorang VB

Northtec 2013Klasyczny rower górski z prostą aluminiową ramą dostępną w czterech rozmiarach. Sorang został wyposażony w markowy amortyzator przedni Suntour M3020 o skoku 75 mm. dwudziestojednoprzełożeniowy napęd składa się z tylnej przerzutki Acera, przedniej Tourney FD-tX50 oraz manetek EZ-Fire.Kierownica oraz wspornik kierownicy i siodła są sygnowane przez producenta roweru.

Northtec Sowelo

Rama roweru jest bardzo charakterystyczna za sprawa wysoko położonej główki ramy, oraz giętej górnej rurze ramy.

Northtec 2013

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się

Z dniem 2020-01-06 forum zostalo wylaczone

2013-05-09 10:57 anonim | hexagon f2
Według producenta amortyzator to SR Suntour M3010AL (skok 50mm) czyli taki sam jak w wersji F1, a nie jak podaliście Kross (skok 60mm)
2013-05-24 01:37 anonim | Jaki rower wybrać?
W opisie Grand Rock 200 jest błąd- "(...) różni się tylną przerzutką, która tutaj obsługuje 6 przełożeń z tyłu, co w sumie daje 21 "biegów" do dyspozycji.". Ten rower ma 18 przełożeń.

Poza tym nie znam się, ale czy manetki obrotowe mogą być zintegrowane z klamkami hamulca? Nie potrafię sobie tego wyobrazić.



Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna roweru. Z podanych w tym artykule zainteresowały mnie 4:

1. Grand Rock 200
2. Btwin RockRider 5.1 C1
3. Go Sport Affix FX 2

Priorytetem dla mnie jest cena, dlatego dla przykładu bardziej skłaniam się ku Grand Rockowi niż Hexagonowi X1. Który z tych 3 rowerów byście mi polecili? Dodam, że z wyglądu najbardziej podoba mi się Grand Rock, jednak nie ma wspornika a-head ale nie wiem czy to ważne.
2013-05-24 13:07 anonim | Czy to dobry rower?
Chcę kupić sobie rower. Myślę o takim http://www.skapiec.pl/site/cat/2215/comp/6033795

Jak uważacie, czy to dobry rower?
2013-06-23 07:16 anonim | niezly poradnik, choc niepelny
ciekawy artykul, smuci fakt ze nie kazdy kto nosi sie z zamiarem kupna niedrogiego roweru na ten artykul nawet sie nie natknie i poleci do super-hiper marketu po nowiutkiego makrokesza.
dodac jeszcze chcialem ze brakuje tutaj bardzo waznej marki, ktora ma chyba najwieksza oferte w tym przedziale cenowym. chodzi mi o marke Lazaro, ktora w swojej ofercie ma: modele integral, evolution oraz senatore. kazdy z tych modeli ma wersję dostepna w zalozonym przedziale cenowym, powiem wiecej mozna znalezc ich rowery w cenie ponizej 800zł, a zastosowane w nich czesci z powodzeniem moga konkurowac ze zwyciezca rankingu w kategorii cena/jakosc, czyli kandsem.
sorki ze brzmi troche jak reklama, ale dla pelnosci zestawenia warto uwzglednic wszystko co oferuje rynek rowerow.
2013-06-26 11:59 anonim | Dziękuję za porady
Bardzo dobra strona, porady pisane językiem przystępnym dla każdego. Jeżdżę na rowerze rekreacyjnie kilka razy w tygodniu, nie znam się na osprzęcie, a ta strona przybliżyła mi tę tematykę. Mam zamiar kupić nowy rower, ale czytając przeróżne strony, miałam już kiełbie we łbie. Teraz wiem, że zdecyduję się na B-Twin lub Kands. Dodaję stronę do ulubionych i mam zamiar być częstym gościem.
Kaśka
2013-07-06 11:57 anonim | Mam rower firmy rowerland bingo itaka w tym pułapie cenowym
Rama aluminiowa, koła alu 26x175/195 559 firmy stars circle, opony chaoyang mtb 26x195, widelec humaperc x-act t-2.0., manetki cynglowe, przednia przekładnia shimano tourney, tył acera 21 biegów, hamulce v-brake, kierownica kross, siodełko monte grappa. Rower był w cenie ok 1000zł, ale że brałem dwa dostałem rabat 1000zł. Czy było warto? Nigdzie nie mogę znaleźć tego rowera nawet na stronie producenta Rowerland Oświęcim. Rower kupiłem w renomowanym sklepie rowerowym gdzie mój to była tanioszka. Jak narazie bez zarzutu-100km w dwa dni.
2013-07-19 10:54 anonim | Jesli chciałbym wybrac między kross a giant to ktura firma jest lepsza
chodzi mi o poruwnanie Grand Rock 300 z Hexagon X2 to ktury miałbym wybrac (poruwnanie wszystkich cech )
2013-07-22 15:46 anonim | Piasta.
W zestawieniu i opisie brakuje jednej ważnej informacji: żeby zwracać uwagę na tylną piastę. W rowerach tej klasy często jest to piasta z nakręcanym wolnobiegiem. Takie piasty są obciążone wadą konstrukcyjną - jedno łożysko jest po lewej stronie, drugie niemal pośrodku piasty. Brak podparcia z prawej strony powoduję łatwe wyginanie się, a nawet łamanie osi piasty. Szczególnie cięższe osoby powinny zwracać uwagę przede wszystkim na to, żeby piasta była z kasetą.

Jeśli tylna przerzutka ma sześć biegów, to prawie na pewno piasta jest z nakręcanym wolnobiegiem. Przy siedmiu biegach może być jeden i drugi typ piasty, przy ośmiu prawie na pewno jest kaseta.
2013-10-06 18:00 anonim | Kands
Posiadam Kands 1300 i muszę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony, rower idealny do jazdy po mieście i szutrach, w cięższym terenie też daje radę. Jedynym mankamentem który wyszedł po jak dotąd przejechanych 300 km, i z tego co czytam po internecie jest to dość często spotykane w tym modelu, jest to żę po przejechaniu xx kilometrów zaczynają się zgrzyty w supporcie, skorzystałem z rad w internecie aby rozkręcić posmarówać i pożadnie skręcic spowrotem ale to nie pomogło, w przyszłym sezonie jadę do mechanika na wymianę, zmieniłem też chwytu na bardziej wygodne i mostek o mniejszym końcie nachylenia aby kierownica była niżej.
Z czystym sumieniem więc mogę polecic ten model, bardzo podonym do niego jest też Lazaro, oba modele dostępne są na allegro.
2014-06-08 21:51 anonim | rowery
rowery
Liczba pozycji:
1 2 3