Wiadomości
Turystyka
Reportaż
!!2021-10-Globrower
Jesteś tutaj > Strona główna > Trasy rowerowe > zachodniopomorskie > Przez Puszczę Bukową

Przez Puszczę Bukową

Długość25
Trudnośćumiarkowana

Nawierzchnia: szuter 48%, bruk 20%, dobry asfalt 18%, droga leśna 14 %

Ta trasa to nieco zmieniona (wydłużona) wersja poprzedniej trasy z puszczy. Startujemy na końcu ulicy Chłopskiej (0,0 km). Ruszamy szlakiem zielonym po bruku w stronę miejscowości Żelisławiec. Szlak zielony skręca w lewo (1,2 km), my jedziemy dalej prosto szlakiem czerwonym. Mijamy parking leśny (2,6 km). Brukowana droga odbija w lewo. Kierujemy się prosto szlakiem czerwonym. Zaczyna się robić dość stromo. W połowie podjazdu droga skręca w prawo (3,0 km). Po 200 metrach dojeżdżamy do wieży obserwacyjnej. Jedziemy w prawo szlakiem czarnym. Kawałek dalej (3,9 km) docieramy na najwyższy szczyt Puszczy Bukowej - Bukowiec (149 m.n.p.m.). Zaraz za nim znajduje się bardzo szybki zjazd.

Jedziemy ciągle czarnym szlakiem i dojeżdżamy nim do Głazu Grońskiego (6,1 km). Skręcamy w lewo na szlak niebieski. Zjeżdżamy szeroką szutrową drogą. Zwalone drzewo (7,1 km) zmusza nas do zejścia z roweru i przeciśnięcia się pod przeszkodą. 100 metrów dalej dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą brukową. Skręcamy nią w lewo (szlak zielony). Droga wiedzie coraz bardziej stromo pod górę. Na szczycie nasza droga krzyżuje się z szosą. Skręcamy w lewo (9,7 km), a na następnej krzyżówce (10,9 km) w prawo. Wyjeżdżamy z lasu. Po lewej stronie widać wejście na pole golfowe (12,9 km). Kawałek dalej (13,2 km) zaczyna się wieś Binowo położona nad jeziorem o tej samej nazwie. W centrum miejscowości (14,2 km) widzimy XIV-wieczny kościół gotycki. Jedziemy w prawo. Po 200 metrach kończy się asfalt i opuszczamy wioskę (14,7 km). Mijamy kilka dzikich plaż nad jeziorem. Za jedną z nich (16,0 km) skręcamy w prawo, aby jechać wzdłuż brzegu. Przejeżdżamy koło ośrodków wypoczynkowych. Koło małego stolika biwakowego (17,6 km) skręcamy w lewo szlakiem zielonym, a po minięciu paru gospodarstw (18,7 km) w prawo. Następnie przecinamy szosę (20,0 km). Jedziemy żwirową drogą łagodnie pod górę. Mijamy następną drogę asfaltową (22,4 km). Zaczyna się szeroki szutrowy zjazd. Na jego końcu docieramy do parkingu leśnego (25,3 km). Przecinamy go i jedziemy po płytach betonowych. Trasę kończymy w miejscu, z którego ruszaliśmy (26,6 km).