Wiadomości
Turystyka
Reportaż
!!2021-10-Globrower
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Turystyka > We Wrocławiu oznakują rowerowe trasy turystyczne

We Wrocławiu oznakują rowerowe trasy turystyczne

Data: 2011-02-02
Źródło: Informacja własna

W ubiegłym tygodniu Miasto zwróciło się do firm o wycenę wykonania oznakowania turystycznych tras rowerowych. Sześć tras rowerowych w 2009 roku wyznaczyło Stowarzyszenie Wrocławska Inicjatywa Rowerowa, ale do tej pory nie było pieniędzy na wyznakowanie jej w terenie. Trasy są zaznaczone na nowych planach miasta i opisane na stronie internetowej Stowarzyszenia oraz miasta.

Wykaz Turystycznych Tras Rowerowych we Wrocławiu:

Od gotyku po modernizm

Muzeum Narodowe, ul. Purkyniego – pl. Społeczny (przejście podziemne) – Most Grunwaldzki – (w prawo) ul. Wybrzeże Wyspiańskiego – (w prawo) Most Zwierzyniecki – ul. Wróblewskiego – (w lewo) ul. Wystawowa – (w prawo) Hala Stulecia (Ludowa) – (w lewo) Pergola – (w lewo tuż za Ogrodem Japońskim) Park Szczytnicki – ul. Dembowskiego – (w lewo) ul. Partyzantów – (w lewo) ul. Kosynierów Gdyńskich – (w prawo) ul. Godebskiego – Stadion Olimpijski – (w lewo za bramą wjazdową) ul. Paderewskiego – (w prawo przejazd przez torowisko tramwajowe) Park Szczytnicki – (w prawo) ul. Kopernika – (w lewo) Most Szczytnicki – pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana - (w prawo) ul. M.Curie-Skłodowskiej – (w prawo) ul. Ładna – (w lewo) ul. Benedyktyńska – (w lewo) ul. Wyszyńskiego – (w prawo) ul. Kominka – ul. Katedralna – Most Tumski – (w lewo) bulwar Włostowica na Wyspie Piasek – (w lewo) Most Piaskowy – (w lewo) ul. Bulwar Dunikowskiego - (w prawo) Muzeum Narodowe

Pętla Wielkiej Wyspy

Most Zwierzyniecki – ul. k. Bartla Most Szczytnicki – Grobla Szczytnicko - Bartoszowicka – Mosty Jagielońskie – Kanałowa – Most Chrobrego (Swojczycki) – Most Bartoszowicki – Park Biskupiński – ZOO – Most Zwierzyniecki

Pętla Odrzańska, czyli Wrocławski Węzeł Wodny na rowerze

Jaz Opatowiecki – Opatowice – ul. Na Grobli – Most Oławski – Mazowiecka – Wzgórze Polskie – Most Piaskowy – Wyspa Słodowa – ul. S.Dubius - ul. Długa – grobla Kozanowska – Park Popowicki – Most Milenijny – ul Osobowicka – ul Na Polance – ul. Pasterska – Grobla Karłowocko - Rędzińska – ul. Folwarczna – Jaz Bartoszowicki - Jaz Opatowiecki

Pętla Twierdzy Wrocław

Start: PKP Brochów. Semaforowa – (w prawo) Japońska – (w lewo) Warszawska – (w prawo) Wiaduktowa - (w lewo) Mościckiego – (w prawo) Karwińska – (w lewo) Krakowska – (w prawo) Wilcza – (w lewo) kładka Siedlecka – (prosto) Las Rakowiecki – (w lewo) Międzyrzecka – (w prawo) kładka Zwierzyniecka – (w prawo) Grobla Szczytnicko - Bartoszowicka – (zjazd w lewo przed stanicą wodną) – Chełmońskiego – Kazimierska – (w lewo obok stawu) dróżka obok stawu – (w prawo) Dembowskiego – Bacciarellego – (w lewo) Braci Gierymskich – (w prawo) most Bartoszowicki – (w prawo) kładka nad śluzą – (w prawo) Grobla Łanierska – (w lewo) Grobla Łanierska – przez tory kolejowe i Swojczycką – Grobla Swojczycko-Kowalska – (w lewo) Ludowa – (w prawo) Miłoszycka – Kowalska – (w lewo) Tczewska – (w lewo) Działdowska – (w prawo) Kwidzyńska – (w prawo) Kwidzyńska – (w lewo i w prawo) Szczygła – (w prawo) Olsztyńska – (w lewo) Rakowa – (w lewo) Krzywoustego – (w prawo) Poprzeczna – (w prawo) Kanonierska – (w lewo) ścieżka przy ogródkach – (w lewo) Przejazdowa – (w prawo) Redycka – Starościańska – (w lewo) Kamieńskiego – (w prawo) Polanowicka – (prosto przez Sułowską) droga polna – (w prawo) Meliorancka – (w lewo) Ostowa – (w prawo) Podbiałowa – (w prawo) Pełczyńska – (w lewo) Kaczeńcowa – (w lewo) Wrzosowa – (w lewo) Osobowicka – (w prawo) most Milenijny – (w prawo) przez Park Zachodni wzdłuż Pilczyckiej – (w lewo przed murem cmentarza żydowskiego) dróżka przez park – (prosto przez Lotniczą) Bajana – (w lewo) Bystrzycka lub w prawo na PKP Kuźniki. Bystrzycka – (w prawo) Estakada Gądowska – w prawo na estakadzie – (w prawo) Strzegomska – (w lewo) Ukraińska – Australijska – (w lewo) Francuska – (w prawo) Klecińska – (w prawo) Grabiszyńska – (w lewo na wysokości końca cmentarza) Park Grabiszyński – (w prawo w kierunku górki) cmentarz Żołnierzy Polskich – w lewo u podnóża górki i obok pola golfowego – (prosto) dróżka między działkami – (w lewo) Rymarska – (w prawo) Blacharska – Tapicerska – (w prawo) Park Grabiszyński – (w lewo) Racławicka – (w prawo) Skarbowców – (w lewo) Wietrzna – Zimowa – (w lewo) Letnia – Turniejowa – (w lewo) Wyścigowa – (w prawo) Warsztatowa – Koszycka – Przystankowa – Terenowa – (w prawo) Buforowa – (w lewo) Buforowa – (w prawo przed torami) ścieżka wzdłuż torów – (w lewo) Konduktorska – (w lewo) Wiaduktowa – (w prawo) Warszawska – (w prawo) Japońska – (w lewo) Semaforowa – PKP Brochów

Pętla Staromiejska

Start: Arsenał Miejski, ul. Cieszyńskiego – (w prawo) ul. Mikołaja – (przejście podziemne) pl. Jana Pawła II – (w lewo) Promenada Staromiejska wzdłuż fosy miejskiej – (w prawo) ul. Krupnicza – (w lewo) ul. Podwale – (w prawo) ul. Muzealna – (w lewo) ul. Druckiego-Lubeckiego – (w prawo) ul. Łąkowa – (w lewo) ul. Kościuszki – pl. Kościuszki – ul. Kościuszki – (w prawo) ul. Dworcowa - (w prawo) ul. Piłsudskiego - (w prawo) ul. Świdnicka - pl. Kościuszki – ul. Świdnicka – (w prawo) ul. Bożego Ciała – (w prawo) ul. Teatralna – przejazd przez ul Piotra Skargi przy skrzyżowaniu z ul. Podwale – Wzgórze Partyzantów (Bastion Sakwowy) – (wzdłuż fosy) Brama Oławska – (wzdłuż fosy) ul Słowackiego – Park Słowackiego – Wzgórze Polskie (Bastion Ceglarski) – ul. Purkyniego – (w prawo) ul. Kraińskiego – (w prawo) ul. Grodzka - Arsenał Miejski

Trasa Parkowa

Park Zachodni – Bajana – Szybowcowa – Idzikowskiego – Las Kuźnicki – Park Tysiąclecia – Graniczna – Sokalska – Krzemieniecka – Las Oporowski – Park Grabiszyński – Górka Skarbowców – Krzycka – Park Południowy – Skierniewicka – Spiska – Armii Krajowej – Park Wschodni – Wilcza – Krzywa Grobla – Rakowiecka – Kładka Zwierzyniecka – Grobla Szczytnicko - Bartoszowicka – Zielonego Dębu – Park Szczytnicki – Morskie Oko