Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
!!2021-10-Globrower
Jesteś tutaj > Strona główna > Forum > Prawo > Jazda rowerem po chodniku

Jazda rowerem po chodniku

2013-11-07 20:57 użytkownik [niezalogowany] napisał:
świat wg. pieszego grabarza
Niedawno usiłowałem wytłumaczyć znajomemu Niemcowi, zresztą prawnikowi, sens polskiego przepisu, że w dzień, gdy jezdnią jadą stada furiatów w samochodach, rowerzysta musi jechać jezdnią, a w nocy, gdy jednia jest wymarła i pusta, może jechać chodnikiem. Obciach.
2014-03-09 07:25 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Rowery na chodniki
Należy zmienić zapisy w USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruch drogowym Dz.U. 2012 poz. 1137

Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 sierpnia 2012 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo o ruchu drogowym.

Uzasadnienie

Jestem kierowcą autobusu miejskiego. To, co wyprawiają kierujący rowerami na jezdni to włos na głowie się jeży. Dlaczego amatorzy na rowerach jeżdżą po jezdni, która jest z natury przeznaczona do poruszania się pojazdów mechanicznych kierowanych przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia? Dlaczego Ja, mam przeżywać stres (zagrożenie mojego życia przez stres) związany z omijaniem wyprzedzaniem zwalnianiem (zwiększone zużycie paliwa a tym samym negatywny wpływ na środowisko naturalne) mądrych inaczej kierujących rowerami na jezdni.
Manewry wymienione w powyższym zdaniu są bardzo niebezpieczne dla innych uczestników ruchu, którzy opłacają te drogi i mają się czuć jak najbardziej bezpiecznie i przyjaźnie.
Dlaczego nazywam kierujących rowerami mądrymi inaczej ano dlatego że nikt albo samobójca może wjechać na jezdnie rowerem i twierdzić że jest równorzędnym uczestnikiem ruch na podstawie ustawy w obecnym kształcie uchwalonej przez mądrych inaczej Posłów. Na potwierdzenie mądrości inaczej Posłów jest zapis art.24 pkt.12. Ustawy o Ruchu Drogowym.