Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
Jesteś tutaj > Strona główna > Forum > Sprzęt > Oświetlenie

Oświetlenie

2013-01-21 21:44 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Lampka montowana na kasku
Zgodnie z polskimi przepisami o ruchu drogowym lampki mocowane do kasu rowerzysty są niezgodne z przepisami. Wysokość ta powinna wynosić od ok 35 cm do ok 90 cm.
2013-03-12 13:22 użytkownik [niezalogowany] napisał:
.
Kiedyś wysokość miała wynosić 35 cm do ok 90 cm. A teraz po zmianach prawa już jest 35 - 150 cm.
2013-04-14 15:02 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Zla lampa na kasku
... wg obowiazujacych przepisow swiatlo powinno znajdowac sie w okreslonej wysokosci (okreslaja widelki). Lampa na kasku wg tych przepisow jest za wysoka.
2013-06-19 23:39 użytkownik [niezalogowany] napisał:
boczne odbl.
Po bokach tylko l. odbl. żółte samochodowe. Obklejanie szprych nie jest dozwolone, jedynie lampki odblaskowe.
2013-07-25 19:26 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Lampka w kierownicy
Warto było jeszcze wspomnieć o oświetleniu zintegrowanym z kierownicą, są takie na Allegro, nazywają się Innos.
2013-09-03 22:14 użytkownik [niezalogowany] napisał:
czołówka
Czołówkę można okręcić sobie na kierownicy, ramieniu czy nadgarstku.
2013-09-06 14:09 użytkownik [niezalogowany] napisał:
lampa na osi koła
Będąc w te wakacje w Danii widziałem w Kopenhadze mnóstwo rowerów wyposażonych w lampy LED zamocowane do osi koła. Lampy były zasilane prądem wzbudzanym przez magnesy zamocowane na szprychach w pobliżu osi. Działały rewelacyjnie, bez baterii, dynama itp. Czy takie lampy są gdzieś dostępne?
2013-10-01 13:54 użytkownik [niezalogowany] napisał:
RE: lampy na osi koła
Takie lampy dostaniesz w sklepie rowerowym na Belwederskiej 13
2014-11-01 23:02 użytkownik [niezalogowany] napisał:
wysokość i oślepianie
A może coś o najlepszej wysokości montażu, a nie tylko o regulowanej przepisami? Przepisy zostawiają sporą dowolność.
Uważam, że tylne światło lepiej jest montować jak najwyżej - zmniejszy to ryzyko w przypadku dogonienia nas przez kolumnę samochodów - pierwszy zawsze nas zauważa, ale drugi (gdy nie widzi naszych świateł przez szybę poprzedzającego pojazdu) już niekoniecznie.
A z kolei odblaski raczej montować nisko - większa szansa, że światła mijania "lizną" taki odblask. Chociaż w przypadku różnych górek i dołków, drugi odblask gdzieś wyżej mógłby okazać się lepszy. Może dwa montować?

No i kompletnie pominęliście temat oślepiania. Większość lamp nie ma granicy światła i cienia głównej wiązki, tylko wali "kółkiem". Tego nie da się wyregulować. I wali po oczach niemiłosiernie, tak jak długie w aucie. Może jakiś test uwzględniający nieoślepiające lampki? Tylne lampki nie lepsze, niektóre walą jak przeciwmgielne w autach.
2015-01-08 22:56 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Re: wysokość i oślepianie
Większość rowerzystów nie potrafi zamontować lampki pod odpowiednim kątem. Mocne lampki w mieście dajemy na najsłabsze swiecenie i kierujemy w dół. Wtedy nikogo nie oślepiasz, a jesteś dobrze widoczny. Nie wiem skąd sie bierze przeświadczenie, ze jak nie świecisz osobie z naprzeciwka prosto w oczy to cie nie widac...
2015-07-14 18:27 użytkownik [niezalogowany] napisał:
lampy w widelcu
Witam mam treka L500+ i popsuły mi sie przednie lampki Wie może ktos gdzie takie dokupic
2016-02-21 16:13 użytkownik [niezalogowany] napisał:
blackburn
Ja zaopatrzyłam się w lampkę z 4 diodami: https://dotsport.pl/rower/akcesoria/oswietlenie/blackburn-flea-2-0-lampka-przod-4-diody-usb-bialy.html Według mnie ogromnym plusem jest ładowanie za pomocą USB ? nie muszę wymieniać baterii, ma diody ledowe, które dają porządne światło. Dla mnie wystarcza całkowicie.
2016-07-01 20:52 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Czołówka u rowerzysty.
Nieprawdą jest, że rowerzysta wedle przepisów nie może korzystać z czołówki. Jak najbardziej możę, pod warunkiem, że posiada również światło prawidłowo wedle przepisów zamontowane na rowerze. Czołówka dla rowerzysty stanowi uzupełnienie głównego oświetlenia na rowerze i wówczas jazda z nią nie podlega żadnej karze.
2016-07-01 21:02 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Dodatkowe oświetlenie
Bzdurą jest też, jak jest napisane w niektórych komentarzach, że jakieś światła czy też odblaski wedle polskich przepisów są niedozwolone. Kryteria są proste. Rower ma być widoczny na drodze. Przepisy regulują dolny próg tej widoczności. wszystko co będzie zamontowane ponad nie będzie jak najbardziej prawidłowe. Oczywiście warunkiem jest, nie oślepianie współuczestników ruchu.
2016-10-01 18:47 użytkownik [niezalogowany] napisał:
asdfg
A co sądzicie o lampkach (np. CATEYE TL-LD155-F) zainstalowanych na widelcu (świecące na boki), zamiast odblasków na kole? Moim zdaniem powinny być pomarańczowe, ale takich CatEye nie robi.
2018-11-21 23:05 użytkownik [niezalogowany] napisał:
<a href=http://bit.do/program-fist> Good day, I want to provide an opportunity to test a unique application to facilitate the work on the Internet including this forum.
Download and try. </a> http://bit.do/program-fist
2018-11-23 13:29 użytkownik [niezalogowany] napisał:
<a href=http://bit.do/program-fist> Good day, I want to provide an opportunity to test a unique application to facilitate the work on the Internet including this forum.
Download and try. </a> http://bit.do/program-fist
2020-11-25 14:53 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Krystian
Bardzo porządne lampki rowerowe to zestaw https://www.zico-bike.pl/oswietlenie/zestaw-lampki-lezyne-led-femto-drive-przod-tyl-srebrne, wytrzymałe, świetnie świecą i długo trzyma bateria. Zdecydowanie polecam
Liczba pozycji: