Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
!!2021-10-Globrower
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Sprzęt > Shimano Deore XT 2008 - część II

Shimano Deore XT 2008 - część II

Data: 2007-05-31
Źródło: Informacja własna

W pierwszej części artykułu "Shimano Deore XT 2008" » przedstawiliśmy najważniejsze nowości jakie japońska firma wprowadziła do nowego wydania grupy Deore XT na rok 2008. Poniżej przedstawiamy kolejną - ostatnią porcję nowości, które na polskim rynku będą dostępne już od lipca obecnego roku.

Koła do All Mountain oraz XC

W grupie XT będziemy mieli do dyspozycji aż trzy zestawy kół - jeden do jazdy All-Mountain - WH-M776 z piastami pod hamulce tarczowe oraz dwa do jazdy typu XC - WH-M775 z piastami pod hamulce tarczowe i WH-M770 do rowerów z hamulcami V-brake

Koła do All-Mountain: WH-M776

Przednie koło wyposażono w 20 mm sztywną oś. W szerszych-23 mm obręczach dostosowanych do opon bezdętkowych (UST) zastosowano 24 dwumilimetrowe szprychy o przekroju okrągłym. Zalecany rozmiar opon to 26 x 1,9" do 2,5". Bardzo charakterystycznym - wręcz "designerskim" elementem kół jest czerwony kolor, którym pokryta jest nakrętka mocowania tarczy (Center Lock) oraz same nyple. Waga zestawu: 2050 g.

Koła do XC: WH-M775 oraz WH-M770

WH-M775 to koła zaprojektowane z myślą o jeździe typu XC. Zapożyczono tutaj nieco elementów z grupy XTR. W poszerzonej - 23 milimetrowej obręczy dostosowanej do opon bezdętkowych (UST) zastosowano 24 cieniowane (2.0-1.8-2.0mm) szprychy. Dodatkowe uszczelnienia piast mają zapewnić dłużą pracę bez serwisowania. Waga zestawu kół dostosowanych do opon o rozmiarach 26 x 1.50-2.25 wynosi 1680 g.

W kołach WH-M770 nie ma mocowania pod tarczę hamulca a powierzchnia obręczy jest dostosowana do współpracy z hamulcami szczękowymi (V-brake oraz cantilever). W przednim kole znajduje się 20 a w tylnym 24 cieniowane szprychy. Para kół waży 1670 gramów

Zacisk hamulca hydraulicznego BR-M775

Nowy zacisk wykonany z monobloku daje 20% wzrost siły hamowania jeśli będzie użyty z klamkami Dual Control: ST-M775 lub z BL-M755. Tak oczywiście zapewnia producent... Dodatkowo przeprojektowano wygląd tarcz 160, 180, oraz 203 mm

Pedały PD-M770

Nowe pedały wyróżniają sie charakterystycznym logo "XT" z boku. Otwarta konstrukcja zapewnia dobre zabezpieczenie przed przyleganiem błota

Piasty

Do grupy XT doszła nowa przednia piasta HB-M776 na osi 20 mm z mocowaniem Center Lock pod tarczę hamulca. Pozostałe piasty odchudzono o 50 gramów w stosunku do modeli z tegorocznej kolekcji. Dostępne będą w wersjach z mocowaniem pod tarczę hamulca (Center Lock) oraz bez mocowania (hamulce szczękowe), pod 32 lub 36 szprych oraz w kolorach: srebrnym i czarnym.

Mechanizm korbowy FC-M770

Podobnie jak w przypadku pedałów, korba została wyraźnie zaznaczona inicjałami XT nadrukowanymi na ramieniu. Technologicznie zbliżyła się do tej z grupy XTR. Standardowy już Hollowtech II to zintegrowana oś, oraz puste w środku ramiona. Środkowa koronka kompozytowo/stalowa jest o 100% wytrzymalsza od dotychczasowej - oczywiście tak zapewnia firma Shimano. Bedzie ona dostępna w wersjach 44/32/22 zębów w wersji typowo górskiej oraz 48/36/26 w wersji trekkingowej.

Kaseta zębatek

W nowym Shimano XT będą dostępne dwie wersje kasety: 11-32T na czteroramiennym krzyżaku oraz 11-34T na pięcioramiennym.

Manetki zmiany biegów

Do sterowania przełożeniami w rowerze rowerzyści otrzymują dźwignie z manetkami Dual Control (do hamulców tarczowych oraz szczękowych V-brake) oraz manetki Rapidfire Plus. Dual Control są zalecane w połączeniu z przerzutką tylną RD-M770 z odwrotną sprężyną (Low-Normal) do jazdy typu Cross Country oraz do Maratonów. Natomiast dźwignie Rapid Fire warto stosować z przerzutkami RD-M771 oraz RD-M772 z klasyczną sprężyną do jazdy typu All Mountain oraz Enduro. W manetkach Dual Control (do hamulców tarczowych: ST-M775 oraz do hamulców szczękowych: ST-M770) zastosowano technologie Instant release (szybka reakcja na ruch dźwigni) oraz Multi-Release (możliwość zmiany wielu przełożeń jednym ruchem dźwigni). W "rapidach" SL-M770 mamy do dyspozycji 2-Way Release oraz Instant Release rezerwując Multi-Release jedynie do XTR grupowych manetek tego typu. Manetki te maja możliwość zdjęcia optycznego wskaźnika przełożenia - pozwoli to na bezproblemowe zmieszczenie na kierownicy manetki blokady amortyzatora. Ostatnia pożyteczna cecha nowych manetek Rapid Fire to możliwość montażu po obu stronach klamki hamulca.

Wagi komponentów Shimano Deore XT

Shimano Deore XT wersja All Mountain

Dźwignie SL-M770 (para)

255g

Przednia przerzutka TOP SWING FD-M770

152g

Tylna przerzutka SHIMANO SHADOW RD-M772-SGS

228g

Mechanizm korbowy(44-32-22T) FC-M770

853g

Kaseta zębatek (11-34T) CS-M770

297g

Koła pod hamulce tarczowe (20mm) WH-M776

2050g

Pedały SPD PD-M770 (para)

352g

Dźwignia hamulca tarczowego BL-M775 (para)

128g

Zacisk hamulca tarczowego BR-M775 (para)

223g

Przewód hamulca (800mm) SM-BH59

23g

Tarcza hamulca (160mm) SM-RT78

151g

Shimano Deore XT wersja Cross Country

Dźwignia Dual Control ST-M775 (para)

512g

Przednia przerzutka TOP SWING FD-M770

152g

Tylna przerzutka Low Normal RD-M770-SGS

239g

Mechanizm korbowy (44-32-22T) FC-M770

853g

Kaseta zębatek(11-32T) CS-M770

256g

Koła pod hamulce tarczowe WH-M775

1660g

Pedały SPD PD-M770 (para)

352g

Zacisk hamulca BR-M775 (para)

223g

Przewód hamulca (800mm) SM-BH59

23g

Tarcza hamulca (160mm) SM-RT78

151g

Tagi: 2008 , Deore XT , Shimano
KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się

Z dniem 2020-01-06 forum zostalo wylaczone

Brak komentarzy!