Jak mają wyglądać powstające w Łodzi ścieżki rowerowe - powinna zdecydować Rada Miejska. Do porozumienia w tej sprawie doszli radni i przedstawiciele organizacji pozarządowych, promujących komunikację rowerową.
- Standardy techniczne i wykonawcze ścieżek rowerowych muszą być przyjęte w formie uchwały, mają być obowiązującym wszystkich wykonawców prawem - uważa Krzysztof Piątkowski (PiS), wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Łodzi.
Standardy powinny określać rodzaj nawierzchni, gwarantować budowę wjazdów i zjazdów z krawężników, określać tzw. prędkość projektową i kąty zakrętów.
- Ścieżki powinny umożliwiać jazdę z prędkością 30 km na godzinę, teraz często zakręty budowane są pod kątem prostym - wyjaśnia Łukasz Kamiński z Grupy Rowerowej Łódź. - W wielu miejscach rowerzysta musi bardzo zwolnić, a poniżej 12 km na godzinę rower traci równowagę.
Rowerzyści bardzo protestują przeciwko budowaniu ścieżek z kostki, zamiast asfaltowych nawierzchni. Tłumaczą, że przy tarciu i wstrząsach nie ma mowy o komforcie jazdy.
- My też wolelibyśmy, żeby ścieżki były z asfaltu - zapewnia Aleksandra Mioduszewska z Zarządu Dróg i Transportu. - Kostkę kładziemy tam, gdzie jest bogata podziemna infrastruktura.