Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
Jesteś tutaj > Strona główna > Forum > Porady > Zima na rowerze

Zima na rowerze

2012-12-03 11:39 użytkownik [niezalogowany] napisał:
zima
ja mam taki dylemat - założyć zimówki i jeździć na nich cały zimowy sezon czy zmieniać w zależności od prognozy pogody - u nas jest tak że miesiąc mogą być zaspy a potem znowu zero śniegu i co - kolce się ścierają bez sensu o beton
2012-12-10 18:49 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Bardzo wyczerpujący i dobry instruktarz jeśli chodzi o rower.
Jedyna mała uwaga - w samochodzie odwrotnie niż w rowerze, bezdyskusyjnie lepsze opony na tył a nie na przód! I to niezależnie od tego na które koła mamy napęd, to bardzo ważne!
2012-12-22 01:17 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Opony zimowe do roweru
A propos, cytuję:
Jeśli decydujemy się na stosowanie opony z kolcami - zakładamy ja na przód, nie na tył ! Podobnie jak w samochodach - lepsze opony zakłada się na przednie koła, a nie na tylne.
Proszę nie pisać rzeczy delikatni mówiąc niemądrych...
Zawsze opony lepsze zakładamy na tył!!!!!!!!!!!! Tak czynimy w rowerze również. Proszę o zapoznanie się z tematem opisywanym firm Continental, Good Year, Michelin itd. Wstyd mi że takie rzeczy wypisują jak mniemam dorośli ludzie ponieważ ma to związek ze zdrowiem, a czasami z życiem również. Pozdrawiam i zalecam dynamiczną walkę z nieuctwem, a później występowanie w roli eksperta.
2013-01-05 06:49 użytkownik [niezalogowany] napisał:
przód a tył
Co do samochodu, absolutnie lepsze opony na tył. Mam doświadczenie empir(uet)yczne, ale prawdą jest, że na ten temat poppogląd jest mylny.
Z rowerem w zimie jest kompletnie odwrotnie, z przodu obowiązkowo opona z kolcami, bo się wypier...sz Anonim (musiałeś nie próbować). Polecam moje http://m.youtube.com/watch?v=JvwiXsjPloM
2013-01-22 11:18 użytkownik babiko napisał:
Odp.: zima
Ale lepiej się chyba jakoś zabezpieczyć niż tak ryzykować co nie? Niby szkoda potem kolców ale jakby czasem cos?

BABIKO
2013-11-20 14:46 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Świetne porady!
Właśnie przygotowuje się do zimy i szukam w internecie wskazówek o co zadbać, to będzie mój pierwszy zimowy sezon rowerowy :) Póki co obeznany jestem tylko w kwestii odzieży, bo od wielu lat biegam, także w temperaturach minusowych. Mogę z tego miejsca od razu polecić termoaktywną odzież polskiej marki Brubeck, mają naprawdę solidne produkty, dobrze chroniące przed chłodem i wiatrem. Na rower polecam kolekcję Dry i Thermo (ale tą drugą to już na naprawdę mocne mrozy, z tego co widzę to mają teraz też fajną bluzę wiatroszczelną). Do zobaczenia na trasach! :D
2013-12-05 06:30 użytkownik [niezalogowany] napisał:
dlaczego powinno Sie Zakladac na TYŁ opony lepsze w samochodach.
dlatego, że w trakcie hamowania (a zwykle odruchowo wciśniemy hamulec w sytuacji zagrożenia) samochód utrzymuje sia w linie prostej (nie ucieka tył w lewo czy prawo i nie obraca autem) i do ewentualnej kolizji z przeszkodą auto ustawione jest przodem - czyli strefy zgniotu, silnik, poduszki. statystyki z wypadków dają wówczas największe szanse znajdującym się w samochodzie. nie ma znaczenia która os pojazdu jest napędzana. bardzo proszę o zmianę w takcie gdyż ten fragment może zawazyc o czyimś życiu.
Nie wypowiadam się o rowerze gdyż się nie znam, w rowerze możemy hamować tylko tylnym hamulce wiec w/w zasada dla aut nie ma znaczenia.
Poza tym artykuł ciekawy.
2014-01-21 11:42 użytkownik [niezalogowany] napisał:
dwie opony
Proponuję nie oszczędzać i założyć dwi opony zimowe
2014-08-17 20:51 użytkownik [niezalogowany] napisał:
zimowe
Proszę
2014-08-17 21:02 użytkownik [niezalogowany] napisał:
zimowe opony na tył ???
proszę nie wprowadzać czytających w błąd !!!

Jeżeli chodzi o samochód osobowy i jeżeli nie stać kogoś na kupno czterech jednakowych opon, pamiętaj o jednym bez względu na to czy masz napęd na tył czy na przód zawsze zakładaj lepsze opony na tył a gorsze na przód.

dlaczego???
Jeżeli masz lepsze opony na tyle, to podczas wejścia w zakręt poczujesz, że cię wynosi i zwolnisz, poza tym bardzo łatwo wyprowadzić samochód z poślizgu przedniej osi.

Jeżeli masz lepsze opony na przodzie, czujesz że auto ci się dobrze trzyma i nie zwalniasz, na zakręcie przy odpowiedniej prędkości zarzuci ci tył samochodu na zewnątrz zakrętu, bardzo trudno jest wyprowadzić auto z takiego poślizgu a powyżej pewnej wartości po prostu obróci autem dookoła.

pozdrawiam i radzę to przemyśleć

PS
na rowerach się nie znam
2014-11-25 21:55 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Czyta się nieźle
Brawo za uwagę o oponach, może się wreszcie nauczą ludzie, ze najważniejsza jest sterowność i hamulce w samochodzie i w rowerze - to zapewnia tylko oś przednia.
2015-10-23 14:47 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Lepsze opony na tył w samochodzie? Bzdura
Anonim chyba też na samochodach się nie zna. Lepsze opony zawsze na przód, abyś mógł ruszyć, abyś mógł zahamować, abyś mógł skręcać. Tobie się tylko wydaje że nadsterowność jest problemem. To podsterowność, czyli uślizg przodu jest groźniejszy i dużo trudniejszy do opanowania.
2015-12-28 15:40 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Odpowiednia widoczność
Ze swojego doświadczenia polecam dobrze zabezpieczyć się na jazdę na rowerze po zmroku, bo zimą dni są krotkie. Osobiście używam sprayu Albedo 100 Invisible Bright: http://albedo100-polska.pl/. Można spryskać sobie rower i kask i jesteśmy widoczni i bezpieczni
2020-03-23 12:50 użytkownik [niezalogowany] napisał:
Секрет евреев: Еврейские мужчины лечат простатит за 2-3 недели!
Один раз в жизни! Раз и навсегда! Узнаем как... http://bit.ly/3bqeXp9
Liczba pozycji: