Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
2017-ZasadaRowery kwiecień-maj-czerwiec
Jesteś tutaj > Strona główna > Historia > Łańcuch, ogumienie i przekładnia > Historia roweru - łańcuch, ogumienie i przekładnia - koniec XIX w.

Historia roweru - łańcuch, ogumienie i przekładnia - koniec XIX w.

"Rover" z 1885 r. Johna Starley'aNiemal pół wieku po MacMillanie, w 1879 r. Anglik Harry John Lawson ponownie skonstruował rower z napędem na tylne koło, przekazywanym za pomocą łańcucha. Lawson nie zmniejszył jednak rozmiaru kół. Dokonał tego John Starley. Zmienił on konstrukcję, tak aby koła były jednakowej wielkości, a rama była w kształcie czworokąta i w 1885 r. rozpoczął produkcję pojazdu pod nazwą "Rover", która przyjęła się w Polsce na określenie tego typu pojazdu.

John DunlopNastępnym krokiem na drodze rozwoju roweru stało się wprowadzenie pneumatycznego ogumienia, zamiast dotychczas stosowanych gum pełnych. Dokonał tego w 1888 r., pochodzący z Belfastu, weterynarz John Dunlop. Jego wynalazek zwiększył znacznie komfort jazdy i pozwolił na uzyskiwanie większych prędkości. Dwa lata później opatentowany wynalazek wprowadzono do seryjnej produkcji.

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
2015-01-19 17:14 anonim | Historia roweru - łańcuch, ogumienie i przekładnia - koniec XIX w.
Niemal pół wieku po MacMillanie, w 1879 r. Anglik Harry John Lawson ponownie skonstruował rower z napędem na tylne koło, przekazywanym za pomocą łańcucha. Lawson nie zmniejszył jednak rozmiaru kół. Dokonał tego John Starley. Zmienił on konstrukcję, tak aby koła były jednakowej wielkości, a rama była w kształcie czworokąta i w 1885 r. rozpoczął produkcję pojazdu pod nazwą "Rover", która przyjęła się w Polsce na określenie tego typu pojazdu.
2015-01-19 17:17 anonim | nic
Komentarz został zapisany!
Rowery stylowe

Początki
Pierwsza kierownica
Pierwszy napęd i pedały
Łańcuch, ogumienie i przekładnia
Rowerowe boom a gospodarka
Pierwsza przerzutka
Nowe rodzaje rowerów
Górski epizod
Rower w Polsce

Kup w sklepie


Nowa wersja lampy przedniej Mactronic - Noise 02
Snake Eyes Games- profesjonalna gra planszowa Cycling Party
Kraków także będzie odśnieżać drogi rowerowe
W Warszawie ruszył BikeSurf - społeczna wypożyczalnia rowerów
Muc- Off X-3 Dirty Chain Machine - nowy wymiar czyszczenia
Historia roweru - łańcuch, ogumienie i przekładnia - koniec XIX w.
"Rover" z 1885 r. Johna Starley'aNiemal pół wieku po MacMillanie, w 1879 r. Anglik Harry John Lawson ponownie skonstruował rower z napędem na tylne koło, przekazywanym za pomocą łańcucha. Lawson nie zmniejszył jednak rozmiaru kół. Dokonał tego John Starley. Zmienił on konstrukcję, tak aby koła były jednakowej wielkości, a rama była w kształcie czworokąta i w 1885 r. rozpoczął produkcję pojazdu pod nazwą "Rover", która przyjęła się w Polsce na określenie tego typu pojazdu.

John DunlopNastępnym krokiem na drodze rozwoju roweru stało się wprowadzenie pneumatycznego ogumienia, zamiast dotychczas stosowanych gum pełnych. Dokonał tego w 1888 r., pochodzący z Belfastu, weterynarz John Dunlop. Jego wynalazek zwiększył znacznie komfort jazdy i pozwolił na uzyskiwanie większych prędkości. Dwa lata później opatentowany wynalazek wprowadzono do seryjnej produkcji.

Tagi: historia , historia roweru , bicykl , welocyped wysoki , penny-farting , John Dunlop , łańcuch , opony
powrót do góry
<< Poprzedni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następny >>
Zobacz także:
Historia firmy Romet
Historia roweru - boom na rowery i zmiany ekonomiczne - przełom XIX i XX w.
Historia roweru - nowe rodzaje rowerów
Historia roweru - pierwsza przerzutka - początek XX w.
Historia roweru - Pierwszy napęd i pedały - połowa XIX w.
KOMENTARZE

Temat*

Treść*

Kod obrazkowy*



Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się

2015-01-19 17:14 anonim | Historia roweru - łańcuch, ogumienie i przekładnia - koniec XIX w.
Niemal pół wieku po MacMillanie, w 1879 r. Anglik Harry John Lawson ponownie skonstruował rower z napędem na tylne koło, przekazywanym za pomocą łańcucha. Lawson nie zmniejszył jednak rozmiaru kół. Dokonał tego John Starley. Zmienił on konstrukcję, tak aby koła były jednakowej wielkości, a rama była w kształcie czworokąta i
2015-01-19 17:19 anonim | nic
Komentarz został zapisany!
Rowery stylowe

Początki
Pierwsza kierownica
Pierwszy napęd i pedały
Łańcuch, ogumienie i przekładnia
Rowerowe boom a gospodarka
Pierwsza przerzutka
Nowe rodzaje rowerów
Górski epizod
Rower w Polsce

Kup w sklepie


Nowa wersja lampy przedniej Mactronic - Noise 02
Snake Eyes Games- profesjonalna gra planszowa Cycling Party
Kraków także będzie odśnieżać drogi rowerowe
W Warszawie ruszył BikeSurf - społeczna wypożyczalnia rowerów
Muc- Off X-3 Dirty Chain Machine - nowy wymiar czyszczenia
Historia roweru - łańcuch, ogumienie i przekładnia - koniec XIX w.
"Rover" z 1885 r. Johna Starley'aNiemal pół wieku po MacMillanie, w 1879 r. Anglik Harry John Lawson ponownie skonstruował rower z napędem na tylne koło, przekazywanym za pomocą łańcucha. Lawson nie zmniejszył jednak rozmiaru kół. Dokonał tego John Starley. Zmienił on konstrukcję, tak aby koła były jednakowej wielkości, a rama była w kształcie czworokąta i w 1885 r. rozpoczął produkcję pojazdu pod nazwą "Rover", która przyjęła się w Polsce na określenie tego typu pojazdu.

John DunlopNastępnym krokiem na drodze rozwoju roweru stało się wprowadzenie pneumatycznego ogumienia, zamiast dotychczas stosowanych gum pełnych. Dokonał tego w 1888 r., pochodzący z Belfastu, weterynarz John Dunlop. Jego wynalazek zwiększył znacznie komfort jazdy i pozwolił na uzyskiwanie większych prędkości. Dwa lata później opatentowany wynalazek wprowadzono do seryjnej produkcji.

Tagi: historia , historia roweru , bicykl , welocyped wysoki , penny-farting , John Dunlop , łańcuch , opony
powrót do góry
<< Poprzedni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następny >>
Zobacz także:
Historia firmy Romet
Historia roweru - boom na rowery i zmiany ekonomiczne - przełom XIX i XX w.
Historia roweru - nowe rodzaje rowerów
Historia roweru - pierwsza przerzutka - początek XX w.
Historia roweru - Pierwszy napęd i pedały - połowa XIX w.
KOMENTARZE

Temat*

Treść*

Kod obrazkowy*



Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się

2015-01-19 17:14 anonim | Historia roweru - łańcuch, ogumienie i przekładnia - koniec XIX w.
Niemal pół wieku po MacMillanie, w 1879 r. Anglik Harry John Lawson ponownie skonstruował rower z napędem na tylne koło, przekazywanym za pomocą łańcucha. Lawson nie zmniejszył jednak rozmiaru kół. Dokonał tego John Starley. Zmienił on konstrukcję, tak aby koła były jednakowej wielkości, a rama była w kształcie czworokąta i w 1885 r. rozpoczął produkcję pojazdu pod nazwą "Rover", która przyjęła się w Polsce na określenie tego typu pojazdu.
2015-01-19 17:17 anonim | nic
Komentarz został zapisany!
Rowery stylowe

Początki
Pierwsza kierownica
Pierwszy napęd i pedały
Łańcuch, ogumienie i przekładnia
Rowerowe boom a gospodarka
Pierwsza przerzutka
Nowe rodzaje rowerów
Górski epizod
Rower w Polsce

Kup w sklepie


Nowa wersja lampy przedniej Mactronic - Noise 02
Snake Eyes Games- profesjonalna gra planszowa Cycling Party
Kraków także będzie odśnieżać drogi rowerowe
W Warszawie ruszył BikeSurf - społeczna wypożyczalnia rowerów
Muc- Off X-3 Dirty Chain Machine - nowy wymiar czyszczenia
Historia roweru - łańcuch, ogumienie i przekładnia - koniec XIX w.
"Rover" z 1885 r. Johna Starley'aNiemal pół wieku po MacMillanie, w 1879 r. Anglik Harry John Lawson ponownie skonstruował rower z napędem na tylne koło, przekazywanym za pomocą łańcucha. Lawson nie zmniejszył jednak rozmiaru kół. Dokonał tego John Starley. Zmienił on konstrukcję, tak aby koła były jednakowej wielkości, a rama była w kształcie czworokąta i w 1885 r. rozpoczął produkcję pojazdu pod nazwą "Rover", która przyjęła się w Polsce na określenie tego typu pojazdu.

John DunlopNastępnym krokiem na drodze rozwoju roweru stało się wprowadzenie pneumatycznego ogumienia, zamiast dotychczas stosowanych gum pełnych. Dokonał tego w 1888 r., pochodzący z Belfastu, weterynarz John Dunlop. Jego wynalazek zwiększył znacznie komfort jazdy i pozwolił na uzyskiwanie większych prędkości. Dwa lata później opatentowany wynalazek wprowadzono do seryjnej produkcji.

Tagi: historia , historia roweru , bicykl , welocyped wysoki , penny-farting , John Dunlop , łańcuch , opony
powrót do góry
<< Poprzedni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następny >>
Zobacz także:
Historia firmy Romet
Historia roweru - boom na rowery i zmiany ekonomiczne - przełom XIX i XX w.
Historia roweru - nowe rodzaje rowerów
Historia roweru - pierwsza przerzutka - początek XX w.
Historia roweru - Pierwszy napęd i pedały - połowa XIX w.
KOMENTARZE

Temat*

Treść*

Kod obrazkowy*



Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się

2015-01-19 17:14 anonim | Historia roweru - łańcuch, ogumienie i przekładnia - koniec XIX w.
Niemal pół wieku po MacMillanie, w 1879 r. Anglik Harry John Lawson ponownie skonstruował rower z napędem na tylne koło, przekazywanym za pomocą łańcucha. Lawson nie zmniejszył jednak rozmiaru kół. Dokonał tego John Starley. Zmienił on konstrukcję, tak aby koła były jednakowej wielkości, a rama była w kształcie czworokąta i
2016-02-07 19:18 anonim | rower
super strona