Rowery publiczne, tablice informacyjne na przystankach tramwajowych - na tego typu projekty miasto chce zdobyć unijną kasę.
Poznań chce przystąpić do inicjatywy Civitas. Jest to część unijnego programu, którego celem jest promowanie, a potem wdrażanie czystych i wydajnych środków transportu miejskiego.
Co to oznacza w praktyce? W Civitas uczestniczą już Kraków i Gdynia. W pierwszym z miast powstają np. nowe strefy ruchu pieszego. Dodatkowo na niektórych autobusach zainstalowano bagażniki rowerowe. W Gdyni z kolei buduje się nowe ścieżki rowerowe, żeby zachęcić do korzystania z jednośladów. Ale Civitas nie skupia się tylko na pieszych i rowerzystach. Dużą wagę przywiązuje się tu do transportu zbiorowego. Promuje się zakup nowoczesnego taboru, np. autobusów zasilanych gazem ziemnym, czy usprawnianie komunikacji miejskiej poprzez np. uprzywilejowanie tramwajów i autobusów w ruchu ulicznym.