Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
!!2021-10-Globrower
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Aktualności > Bubel w standardzie. Gdzie? Na ścieżce rowerowej

Bubel w standardzie. Gdzie? Na ścieżce rowerowej

Data: 2010-01-02
Źródło: gazeta.pl

Urzędnicy opracowali standardy, dzięki którym drogi rowerowe mają być lepsze. - Tylko dlaczego nadal chcą je budować z kostki betonowej? Jazda po niej to jak praca młotem pneumatycznym - oburzają się rowerzyści

Choć pogoda jest mało rowerowa, wśród cyklistów nastąpiła mobilizacja. Bo urzędnicy przygotowali właśnie projekt standardów dróg rowerowych. Rowerzyści domagali się ich od lat. Standardy określają warunki techniczne wszystkich ścieżek, które będą powstawać w Poznaniu. - Dokument powinien doprecyzować obecne przepisy, które pozwalają budować ścieżki buble - tłumaczy Ryszard Rakower, prezes Sekcji Rowerzystów Miejskich.

Standardy obowiązują od kilku lat w Gdańsku i Wrocławiu, Kraków wprowadził je w 2004 r. Tamtejsi urzędnicy zamówili opracowanie standardów u Marcina Hyły, znanego działacza rowerowego. - Na początku mówili, że dróg zgodnych z takimi standardami nie da się wybudować. Ale udało się przewalczyć dokument - wspomina Hyła. - Drogi zbudowane według standardów są zdecydowanie lepsze od tych z dawnych lat.

- To dobre opracowanie - mówi o poznańskich standardach Andrzej Billert z Zarządu Dróg Miejskich. ZDM umieścił projekt standardów na swojej stronie (www.zdm.poznan.pl) i poddał konsultacjom. Można go znaleźć w zakładce "Projekty drogowe". Tam też każdy może zgłosić swoje sugestie, ma na to czas do piątku 22 stycznia. Potem urzędnicy zapoznają się z nimi i opublikują raport o dalszym losie uwag z uzasadnieniem, czemu zostały przyjęte lub odrzucone.

Sekcja Rowerzystów Miejskich i stowarzyszenia: Poznańska Masa Krytyczna, My-Poznaniacy i Mobilny Poznań zapowiadają walkę o poprawienie standardów. Propozycje urzędników dopuszczają m.in. budowę dróg z kostki betonowej. Rowerzyści są przeciw. - Standardem ma być asfaltowa droga - zapewnia Billert. - Ale na Starym Mieście, ze względów estetycznych, chcemy dopuścić kostkę. Planujemy to również na drogach, które mają przebiegać nad instalacjami podziemnymi - dodaje. Przy remontach takich instalacji łatwiej rozebrać drogę z kostki i ułożyć ją z powrotem, niż rozłupywać asfalt i wylewać go na nowo.

Czytaj dalej na stronach gazeta.pl
KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się

Z dniem 2020-01-06 forum zostalo wylaczone

Brak komentarzy!