Firma Schwalbe uruchomiła produkcję superlekkich dętek z Aerothanu, termoplastycznego tworzywa opracowanego we współpracy z niemieckim koncernem chemicznym BASF. Wagę udało się zbić prawie trzykrotnie - wersja dla koła 19" waży zaledwie 76 gramów. Nowy produkt będzie dostępny w sklepach od stycznia 2016 roku.
Zysk na wadze jest szczególnie widoczny w wersji na koło 29". Standardowa dętka tej firmy waży 220 g, lżejsza wersja "Schwalbe Extralight" 140g, a najnowsza "Schwalbe Evo Tube" jedyne 76 gramów. Zysk wagi jest trzykrotny.
Wersja | Schwalbe EVO | Schwalbe Extralight | klasyczna dętka Schwalbe |
26" | 68 g | 130 g | 190 g |
27,5" | 72 g | 135 g | 205 g |
29" | 76 g | 140 g | 220 g |
Jedynym ograniczeniem w stosowaniu nowej dętki jest rodzaj hamulców. Nie mogą być one stosowane w kołach z klasycznymi szczękowymi hamulcami gdzie klocek naciska na obręcz. Dętki EVO sa dedykowane do rowerów z hamulcami tarczowymi.
W opracowaniu jest tez wersja do szosowych rowerów w rozmiarze 700C. Firma Schwalbe czeka aż Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) zatwierdzi możliwość stosowania hamulców tarczowych w rowerach szosowych podczas wyścigów. Dętka szosowa ma ważyć zaledwie 35 gramów!