Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
!!2021-10-Globrower
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Sprzęt > Shimano 2014 - Nowe Deore 2014

Shimano 2014 - Nowe Deore 2014

Data: 2013-03-01
Źródło: Informacja własna

Shimano Deore 2014Cztery lata po wprowadzeniu trzeciej generacji Shimano Deore w roku 2010 przyszedł czas na kolejną - czwartą wersję tej bardzo popularnej i ekonomicznej grupy osprzętu. Nowe Deore 2014 otrzymało oznaczenie "M61y" dla grup przeznaczonych do rowerów górskich i "T610" do rowerów trekkingowych.

Oznaczenie Deore 2014 - mały miszmasz

Warto na początku zauważyć, że poprzednie oznaczenie grypy Deore było M59z, gdzie cyfra "5" oznaczała grupę "Deore", a "9" generację trzecią. Teraz japońska firma wprowadza nieco zamieszania dedykując czwartej generacji Deore cyfrę "6", która jest zarezerwowana dla grupy SLX, LX, a także byłych grup Hone i DX. Strasznie ciasno się tutaj zrobiło.

Shimano Deore 2014Podsumowując: Oznaczenia grup Shimano Deore na przestrzeni lat:

  • M61z - generacja 4 - od roku 2014
  • M59z - generacja 3 - w latach 2010-2013
  • M53z - generacja 2 - w latach 2006-2009
  • M51z - generacja 1 - 2000- 2005

Więcej o oznaczeniach stosowanych przez firmę Shimano przeczytasz w specjalnym artykule »

Shimano Deore 2014

Tylna przerzutka z Shadow +

Zgodnie z zasadą stosowaną od lat przez japońskiego potentata nowa generacja Deore otrzymała nowe funkcje od swoich "starszych" braci - czyli XTR, XT i SLX. Od przyszłego roku Deore będzie grupą 20. i 30. przełożeniową (2x10 i 3x10). Dotychczasową opcję na 9 biegów usunięto.

 Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

Wzorem wyższych grup tylną przerzutkę wyposażono w mechanizm Shadow+ - czyli specjalny napinacz łańcucha zapobiegający spadaniu łańcucha.

W nowej generacji Deore będziemy mieli do dyspozycji tylne przerzutki z długim i średnim wózkiem, w wersjach z Shadow (RD-M610) i Shadow+ (RD-M615).

Nowe dwurzędowe mechanizmy korbowe

Shimano Deore 2014Nowością jest wprowadzenie do grupy Deore mechanizmów dwurzędowych - o wyglądzie identycznym jak w grupie SLX. Dwa mechanizmy - FC-M612 oraz FC-M622 zostały specjalnie dedykowane do rowerów z większymi kołami (27,5" i 29"). W tej grupie nie znajdziemy już korb na mocowanie Octalink - wszystkie są wykonane w technologii dwuelementowej "2-piece".

Nowa grupa Deore będzie dysponowała pięcioma wersjami mechanizmów korbowych:

  • FC-M610 - trzyrzędowy, z oznaczeniem "Deore", 41-32-24T
  • FC-M612 - trzyrzędowy, z oznaczeniem "Deore", 40-30-22T, (27,5" i 29")
  • FC-M615 - dwurzędowy, z oznaczeniem "Deore", 40-28T / 38-26T / 38-24T
  • FC-M622 - trzyrzędowy, z oznaczeniem "Shimano", 40-30-22, (27,5" i 29")
  • FC-M625 - dwurzędowy, z oznaczeniem "Shimano" 38-24T

Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

Przednia przerzutka

Shimano Deore 2014Przednie przerzutki będą dostępne w wersjach na dwu- i trzyrzędową korbę w opcjach Down-Swing i Top-Swing z obejmą i bezpośrednim mocowaniem do ramy.

Przerzutki przednie Deore 2014:

  • FD-M610-B/E - top swing, trzy przełożenia
  • FD-M615-B/E2 - top swing, dwa przełożenia
  • FD-M611-B/D - down swing, trzy przełożenia
  • FD-M616-B/D - down swing, dwa przełożenia

Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

Manetki i kaseta

Tylna kaseta zębatek CS-HG62-10 nie została zmieniona i nadal będzie oferowana w dwóch wersjach: 11-36T oraz 11-34T.

Sterowanie przełożeniami odbywa się za pomocą manetek SL-M610 - z możliwością przełączania między wersją obsługującą dwa i trzy przełożenia.

Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

 

Hamulce

Shimano Deore 2014Kolejną dużą nowością jest wprowadzenie do hamulców hydraulicznych technologii Ice. Przypomnijmy: trzywarstwowa tarcza hamulcowa w połączeniu z okładzinami z radiatorem pracuje podczas hamowania w niższej nawet o 100 stopni temperaturze, co zwiększa skuteczność hamowania. Dźwignie BL-M616 oraz zaciski BR-M615 będa oferowane w dwóch wersjach - z oznaczeniem "Deore" i z oznaczeniem "Shimano". Tarcza otrzymała oznaczenie SM-RT68

Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

Piasty

W Deore 2014 pojawiła się grubsza oś w piastach: w przedniej standard 15 mm E-Thru - HB-M618 i 12 mm E-Thru - FH-M618 w tylnej. Będzie też dostępna wersja pod normalną oś z szybkozamykaczem - HM-M615 i FH-M615.

 Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

Deore Trekking 2014

Shimano Deore 2014Podobnie jak w przypadku XT, także i Deore posiada swoją wersję dedykowaną do rowerów turystycznych. Do tej pory komponenty te nie były specjalnie oznaczone. Teraz - podobnie jak w grupach trekkingowych XT i LX, wszystkie części będą posiadały oznaczenie "T" (jak Trekking) określające jednoznacznie przeznaczenie. Grupa będzie oferowała 30 przełożeń (3*10).

Klasyczna przerzutka tylna RD-T610 (bez technologii Shadow) ma zupełnie inny wygląd niż wersja do MTB. Będzie ona oferowana w kolorze czarnym i srebrnym w długiej wersji wózka (SGS).

Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

Przerzutka przednia z mocowaniem na obejmę będzie występowała w dwóch wersjach: FD-T611-3 (Down Swing) oraz FD-T610-3/6 (Top Swing). Obie będą kompatybilne z tarczami o 48 i 44 zębach.

Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

Jak przystało na turystyczny charakter komponentów przedni mechanizm korbowy FC-T610 będzie oferował duży zakres przełożeń: 48-36-26T oraz 44-32-24T. Całość uzupełnia manetka SL-T610 oraz ta sama kaseta zębatek CS-HG62-10

Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

Podobnie jak było do tej pory turyści mają do wyboru hamulce hydrauliczne (BL-T615/BR-T615) (bez technologii Ice) oraz klasyczne szczękowe V-brake (BR-T610) z klamkami w wersji na dwa palce (BL-T610) oraz trzy palce (BL-T611) w kolorach srebrnym i czarnym.

Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

 

Grupę trekkingowa zamykają klasyczne  piasty (dwie wersje kolorystyczne) HB-T610 / FH-T610.

 Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014Shimano Deore 2014

 

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się

Z dniem 2020-01-06 forum zostalo wylaczone

2014-09-08 12:23 anonim | eEMGZ8zGnV
Methodologies for Unlock Iphone 4 r Anybody who keeps an apple iphone would need to can be<a href="http://prnlydb.com"> enxlaiped</a> for your requirements and so they must have unlock iPhone 4 grms advice, generally connected with extraordinary software packages which is all at once protected.All the same, it's really frustrating every single child open one's i really cellphone if you refuse to find very good different apple iphone4 taking out the shut for request.Web site regarding postings all around you, even so, with no specific comprehending that are available, absolutely stuck, as a result numerous options a lot of large revenue involving nothing.
2014-09-12 03:44 anonim | jHP2tzd9e
Hey would you mind revealing that site syestm you aren't cooperating with? I'm going to start off my very own web site in the near future nonetheless Now i'm having a difficult time picking out approximately BlogEngine/Wordpress/B2evolution along with Drupal. The reason why We request happens because the preference feels unique in that case the majority of articles as well as I'm searching for anything unique. G. T My own sorry so you can get off-topic yet Thought about to check with! http://jvlvtxja.com [url=http://hempymsrsn.com]hempymsrsn[/url] [link=http://vjolhybhg.com]vjolhybhg[/link]
2015-11-21 09:22 anonim | 1eCcSlhcB
Along with the majority of maurfacturens, Trek don't publish weight's for any of their bikes. The reason being is that there is too much variation involved by the time you factor in all the different sizes. To give you an idea, roughly this bike weighs around 28-29 lbs.For any maurfacturens that do publish weights of their bikes, we always take what they say with a proverbial pinch of salt. Often maurfacturens will weigh an XS size or a pre-production model which won't always reflect the bike that you will actually be buying.
2015-11-22 08:22 anonim | ORZCZn56AwGZ
Yep, I agree with what Charles told you. Some hubs, even in the exact same models are just <a href="http://gmjvujnfjfq.com">quiteer</a> than others. It may have to do with the viscosity of the grease, slightly different internal tolerances or something else. I personally really like the Shimano silent clutch hubs and hate loud, buzzy hubs. I know folks who love Chris King or Phil Wood freehubs but they are too loud for my tastes.
2015-11-24 01:43 anonim | OazgcQBO
I can't tell from the picture what the<a href="http://ebprtyhwdut.com"> vlevas</a> are - they look slightly bulbous for some reason. Presta<a href="http://ebprtyhwdut.com"> vlevas</a> are usually thinner than Schraeders, often longer too. As for punctures, either get armoured tyres (I can ride over thorns with mine - not had a puncture yet) or something like a Panaracer Flataway (not tried it)
2015-11-26 06:27 anonim | DsYlbJsjNLQr
Pictures! Show me! I always thohgut spoon brakes were the originals. At least in the US.Anyways, yes, they are really cool and freakin' reliable. I worked on a bike that got hit by a car today and the brakes didn't need adjustment at all. http://kghhdwcgl.com [url=http://hnnjan.com]hnnjan[/url] [link=http://gdudhajkdz.com]gdudhajkdz[/link]
2018-04-24 19:25 anonim | Świetne artykuły
Dobra robota
2019-03-26 17:24 anonim | googles
hello its pst so interesting
googles https://google.com/