Kilometry nowych - i co ważne - wyłącznie asfaltowych dróg rowerowych, strzeżone parkingi, wypożyczalnie oraz strefy uspokojonego ruchu samochodowego. Tak będzie wyglądał rowerowy Poznań za osiem lat. Cykliści oceniają, że to najlepszy program, jaki dotychczas zaproponowali miejscy urzędnicy.
To będzie prawdziwa rowerowa rewolucja, pod warunkiem że "Program rozwoju infrastruktury rowerowej na terenie miasta Poznania na lata 2007-2015" uchwalą radni. Projekt trafił właśnie do konsultacji społecznych. Na miejskich stronach internetowych można się z nim zapoznawać do końca lipca.
Ta rewolucja rozpocznie się już w tym i przyszłym roku, kiedy to wytyczone lub zbudowane od podstaw zostaną ścieżki rowerowe przy ul. Bukowskiej, Ratajczaka, Żeromskiego, Dąbrowskiego, Grunwaldzkiej, Mieszka I i wzdłuż pl. Wolności. Kolejne - na ul. Estkowskiego, Wyszyńskiego, Fredry, Ściegiennego, Połabskiej, Wojciechowskiego, Jaroczyńskiego i Stróżyńskiego. Budowane do 2015 roku, stworzą nieprzerwaną i bezpieczną sieć dojazdową ze wszystkich kierunków do centrum. Autor programu, Michał Podeszwa z Oddziału Polityki Transportowej Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej poznańskiego magistratu, zwraca uwagę zwłaszcza na ul. Grunwaldzką, która jako główna trasa dojazdowa do stadionu ma się stać ulicą reprezentacyjną w kontekście Euro 2012.