Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Sprzęt > Crisp MTB Brake - nowy pomysl na hydrauliczne hamulce tarczowe

Crisp MTB Brake - nowy pomysl na hydrauliczne hamulce tarczowe

Data: 2014-05-15
Źródło: Informacja własna

Crisp MTB BrakeCo kilka lat jesteśmy świadkami pojawiania się nowych rozwiązań rewolucjonizujących branżę rowerową. Tak było z indeksowanymi przerzutkami, pedałami SPD czy oponami bezdętkowymi. Hamulce są elementem w którym zaszło chyba najwięcej zmian na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Od zwykłych cantileverów, przez V-brake, hydrauliki, aż po tarczówki. Allan Crisp - 28-letni Australijczyk proponuje kolejną rewolucję w konstrukcji hydraulicznych hamulców tarczowych.

Swój pomysł, który promuje na portalu Kickstarter, zakłada zmianę konstrukcji samego zacisku. Nowy patent ma być bardziej niezawodny i lżejszy.

Co najistotniejsze zmianę położenia tłoczka zapewnia on  odseperowanie układu hydraulicznego od okładzin i tarczy. A to z kolei może być rozwiązaniem problemu przegrzewania się układu podczas długiego hamowania. Jeden tłoczek to z kolei maksymalne uproszczenie całej konstrukcji. Mniej uszczelek to mniejsze prawdopodobieństwo nieszczelności i wycieków. Okładziny mocowane do ramion są łatwiej dostępne do wCrisp MTB Brakeymiany. Ich wielkość i kształt nie jest uzależniona od konstrukcji samego zacisku i może być nareszcie znormalizowana - tak jak to jest w klasycznych klockach hamulcowych. Według Allana zacisk będzie ważył jedynie 110 g.

Projekt zbiera fundusze na portalu Kickstarter » do 6 czerwca. Obecnie Allanowi udało się zebrać 100$ z wymaganych 100.000$.

 Aż dziwne, że nikt na taki pomysł uproszczenia zacisku nie wpadł wcześniej!

 


Crisp MTB BrakeCrisp MTB Brake

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
2014-05-16 21:34 anonim | nie nowy pomysł
Witam.
Pomysł stary i powszechnie stosowany w pojazdach szynowych.

http://www.transportszynowy.pl/kolhamulcetarczowe.php

Tak więc żadna rewolucja jak napisął autor artykułu.