Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Sprzęt > Elektroniczny mózg sterujący amortyzacją

Elektroniczny mózg sterujący amortyzacją

Data: 2013-06-01
Źródło: Informacja własna

Możliwość blokowania skoku amortyzatora ma nierzadko ogromne znaczenie podczas zawodów XC Regulacja tego typu pozwala bowiem zaoszczędzić cenne sekundy dzięki zniwelowaniu utraty energii wynikającej z uginania się amortyzatora podczas pedałowania.

Elektroniczny tłumik Magura eLECT

Podstawowym atutem nowego tłumika jest automatyczne wykrywanie terenu, po którym porusza się rower. Dzięki akceleratorom 3D, znanym z telefonów komórkowych, tłumik jest w stanie określić, czy jazda odbywa się pod górkę i automatycznie zablokować skok. Oczywiście, jak przystało na wysokiej klasy sprzęt, tłumik eLECT posiada zawór „blow-off”, który pozwala na awaryjne ugięcie zablokowanego amortyzatora po uderzeniu w większą przeszkodę.

Poza „sztuczną inteligencją” tłumik zaopatrzony jest w bezprzewodową „manetkę”, pracującą w oparciu o technologię ANT+. Czas reakcji systemu wynosi zaledwie 0,2 sekundy, więc można przyjąć, że blokada/odblokowanie skoku następuje natychmiastowo. Rezygnacja z okablowania ma również atut w postaci niskiej masy urządzenia (waga tłumika wynosi 81g, a pilota – 12g).

Elektroniczny tłumik Magura eLECT - manetka

Nowy tłumik Magury zasilany jest litowo-jonowym akumulatorem, ładowanym poprzez port micro-USB. Producent zapewnia, że pojedyncze ładowanie wystarczy na 40 godzin jazdy w trybie automatycznym. Montowany na kierownicy pilot czerpie energię ze zwykłej baterii zegarkowej. Magura zapewnia, że całkowite rozładowanie baterii powoduje zwolnienie blokady skoku, co umożliwia bezpieczne kontynuowanie jazdy.

Tomasz Olszak

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
Brak komentarzy!