Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
!!2021-10-Globrower
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Sprzęt > Gary Fisher 2007 - część I: Genesis 2.0

Gary Fisher 2007 - część I: Genesis 2.0

Data: 2006-10-02
Źródło: Informacja własna

W drugiej połowie września dystrybutor marki Gary Fisher: Rea-Sport zorganizował pierwszą w Polsce prezentację nowości na rok 2007. Przyszły rok zapowiada się całkiem ciekawie. Dawno nie było już tylu zmian.

Genesis 2.0

Słynna, wzbudzającą wiele kontrowersji geometria ramy Genesis zaprezentowana poraz pierwszy w 1997 roku doczekała się wreszcie modyfikacji. Na początku może wyjaśnijmy na czym tak naprawdę polega idea rozwiązania używanego w rowerach gary Fisher od 9 lat..
Po pierwsze: pozycja rowerzysty na rowerze z tradycyjna ramą oraz z ramą Genesis nie zmienia się, inny jest jedynie kształt ramy i położenie kół, oraz wspornika kierownicy. Po drugie: w Genesis wspornik został skrócony, ale jednocześnie górna rura ramy została wydłużona. Dzięki temu cała główka ramy, razem z widelcem i kołem została przesunięta do przodu. I po ostatnie: dzięki skróceniu rury łańcuchowej tylnego trójkąta koło tylne "weszło" pod siodełko. Czyli zbliżyło się do przedniego koła.
Wszystkie te modyfikacje sprawiły że rower zbudowany na takiej ramie miał inny środek ciężkości - łatwiej podjeżdżał pod strome wzniesienie i trudniej było na nim wykonać OTB - czyli przelecieć przez kierownicę, na skutek gwałtownego zatrzymania przedniego koła.
Firma Gary Fisher reklamowało swoją geometrię Genesis jako prawdziwą rewolucję w świecie rowerów, czy tak było ? Zdania są podzielone.

Niebieski kolor - geometria Genesis
Czarny kolor- geometria tradycyjna

Na rok 2007 firma przygotowała modyfikację swojej koncepcji nazwaną Genesis. 2.0 W czasie użytkowania rowerów zbudowanych na ramach pierwszej generacji okazało się że mają one jednak wady. Przy dużych prędkościach rower był podsterowny - czyli miał tendencje do wynoszenia z zakrętu. Natomiast przy małych prędkościach rower był podsterowny. Do tego dochodziła mała precyzja sterowania, pomimo skróconego wspornika kierownicy. W pracach nad nową konstrukcją wzięli udział specjaliści z Firmy Gary Fisher, Bontrager oraz Manitou. Do testów użyto trzech ram, oraz sześciu widelców amortyzowanych, co dało 18 różnych kombinacji. Empirycznie - na podstawie wyników testów wybrano jedna najlepszą. Kluczem do najlepszego rozwiązania okazał się parametr "trail", który można przetłumaczyć jako wyprzedzenie osi widelca. Jest to odległość pomiędzy punktem skrzyżowania się linii poprowadzonej z główki ramy z podłożem, a punktem skrzyżowania się linii poprowadzonej z pionowo przez oś przedniego koła z podłożem. W Genesis "trail" był za duży. W Genesis 2.0 dzięki dobraniu odpowiedniego widelca, z goleniami "wypchniętymi" do przodu roweru parametr "trail" został zmniejszony.

Genesis Genesis 2.0

Zatem dzięki geometrii Genesis 2.0 (G2) rower posiada następujące zalety:

  • jest precyzyjny przy małych prędkościach
  • zapewnia stabilne prowadzenie przy dużych prędkościach
  • następuje szybsza aktywacja amortyzatora przedniego
  • wszystkie dotychczasowe cechy geometrii Genesis
KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się

Z dniem 2020-01-06 forum zostalo wylaczone

Brak komentarzy!