W poprzednim odcinku napisaliśmy o nowej geometrii - Genesis 2.0, będącej udoskonaleniem wymyślonej przez samego Garego Fishera w
1997 roku koncepcji Genesis.
Ta geometria została zastosowana w całkowicie nowym modelu: Gary Fisher HiFi, który zastąpił Cake'a, i należy do grupy rowerów tzw. "szlakowych". Będzie to jeden z najlżejszych rowerów typu full-supension - amortyzowana rama waży jedynie 2,4 kg. Projektanci przyznali, że część rozwiązań zastosowanych w tym modelu pochodzi tak naprawdę od poprzednika Cake - czyli Sugara. Biker ma do dyspozycji skok 120 mm z przodu i 120 mm z tyłu. Najwyższy model - HiFi Pro (który będzie dostępny w Polsce w cenie ok. 12.000 zł) jest oparty na ramie Alu 6061 T6, z kołami Bontrager Race Lite Disc z oponami Bontrager Jones XR 26"x2.25/2.2. Tylny amortyzator to Fox RP23, przedni: Manitou Minute Super Air. Osprzęt: Tylnia przerzutka: Shimano XTR, przednia: LX, manetki: LX, korba: XT (44/32/22), hamulce tarczowe Avid Jucy 7.
W sumie HiFi będzie dostępny w 4 modelach + 2 dedykowane dla kobiet (Genesisters)
Gary Fisher HiFi | Gary Fisher HiFi Plus |
Gary Fisher HiFi Pro | Gary Fisher HiFi Plus GS |
Kolejną nowością jest Race Day - lekki rower pełnym zawieszeniem: 80 mm z przodu i 76 mm z tyłu dedykowany do wyścigów XC i maratonów. Lekki, a nawet bardzo lekki: rama wykonana ze stopu aluminium 6066 z tylnym wahaczem waży ok. 2 kg, a sam rower nieco ponad 10 kg. Gary Fisher konsekwentnie trzyma się systemu jednozawiasowego. Ideą która przyświecała konstruktorom tego roweru było uzyskanie maksymalnej sztywności (konstrukcja ramy ze wzmocnieniem rury podsiodłowej i górnej z wahaczem na szerokiej osi obrotu), efektywności pedałowania (stąd między innymi mały skok z tyłu i przodu), niskiej wagi oraz oczywiście wytrzymałości. Dwie rury tylnego wahacz są poprowadzone wysoko - nad łańcuchem, dzięki czemu znika problem tego obijającego się o ramę elementu napędu.
Race Day będzie dostępny w 5-ciu odmianach - w tym dwie na kołach 29 cali.
Najwyższy model - Procaliber jest oparty na komponentach:
Zastanawiające jest tylko dlaczego Gary Fisher nie zastosował geometrii Genesis 2.0 w zupełnie nowym modelu jakim jest Race Day? Postaramy się na to pytanie uzyskać odpowiedź od samego Garego Fishera?
Race Day Procaliber | Race Day Supercaliber | Race Day Caliber |
Race Day Supercaliber 29" | Race Day Caliber 29" |
Gary Fisher w 2007 roku nie będzie już oferować ram AC/DC z tylnym karbonowym trójkątem. Czemu ? Przedstawiciele firmy Rea-Sport, razem z Garym Fisherem tłumaczyli że współczynnik ceny do osiąganych właściwości ramy był niezadowalający... Jakoś jednak nie jesteśmy do końca przekonani tym argumentem...
Do znanej z zeszłego roku rodziny Enduro: Gary Fisher Fat Possum doszedł kolejny - trzeci już rower Fat Possum XO, na - jak można się domyślać - komponentach SRAM X.0 (tylna przerzutka i manetka)
Także w w 2007 roku będziemy do dyspozycji mieli modele:
Gary Fisher Fat Possum XO | Gary Fisher Fat Possum XT | Gary Fisher Fat Possum LX |
Wygląda na to że firma Gary Fisher zauważyła modę na Single Speedy - czyli rowery bez przerzutek (jednobiegowe). Do znanego z zeszłego roku RIG'a na 29 calowych kołach doszedł model Mullet Single Speed. W odróżnieniu od dwudziestki dziewiątki jest to model z serii Bigg'ns
- czyli przeznaczony do szeroko rozumianego Dirtu, Streetu i Enduro.
Mullet SS będzie dostępny w całkiem rozsądnej już cenie 2600 zł - rozsądnej w stosunku do kosztującego 4800 zł RIG'a
Gary Fisher Mullet SS | Gary Fisher RIG 29" |
Do tej pory na rynku polskim nie były dostępne modele Gary Fisher na stalowych ramach. W 2007 roku do dyspozycji mamy dwa Ferrous'y - na kołach 26" i 29". Filigranowa, pomarańczowa rama ( w wersji 26") lub jasnobłękitna (w wersji 29") to oczywiście nie jakaś tam stal, tylko specjalny stop oznaczony "True Temper OX Platinum". Oba modele z tyłu maja SRAM'a X.9 + manetki, a z przodu Shimano LX lub M580. Hamujemy mechanicznymi tarczówkami Avida BB7.
Gary Fisher Ferrous | Gary Fisher Ferrous 29" |