Zawodowy kolarz, którego zdjęcie na kilkuset billboardach i w folderach promuje Dolny Śląsk, twierdzi, że jego wizerunek wykorzystano bezprawne. I dlatego domaga się od urzędu marszałkowskiego 150 tys. zł zadośćuczynienia
Kampanię promocyjną na zlecenie urzędu przygotowało konsorcjum dwóch agencji reklamowych: katowickiej Business Consulting i wrocławskiej Digital Center. Zdjęcie Dariusza Skowrońskiego, do niedawna kolarza grupy RMF FM Mountain Dew MTB Team, wykorzystano w niej dwukrotnie. W przygotowanych przez Digital Center folderach fotografia jest oryginalna - kolarz ma na rowerze i stroju logo sponsorów swoich i grupy. Na billboardach, które zawisły w ośmiu największych miastach Polski, autorstwa firmy z Katowic, logo sponsorów komputerowo usunięto.
- Przez tę kampanię miałem ogromne problemy w klubie. Podejrzewano mnie, że za udział w niej wziąłem pieniądze, godząc się na usunięcie logotypów sponsorów. A ja nic o niej nie wiedziałem i nie dostałem za nią nawet złotówki - skarży się Skowroński.
Jego adwokat Wojciech Byrski nazywa działanie agencji skandalem: - Wykorzystano wizerunek zawodowego kolarza bez jego wiedzy i akceptacji. Równie dobrze do promocji Dolnego Śląska agencje mogły wykorzystać wizerunek Adama Małysza czy Roberta Kubicy.
Działania prawne przeciw konsorcjum zapowiada też dyrektor sportowy grupy Skowrońskiego Piotr Czernecki: - Zleciłem sprawę prawnikom. Nie po to sponsorzy inwestują ciężkie pieniądze w zawodowy sport, by ich logo były usuwane ze strojów naszych zawodników.
Zaprotestował też autor zdjęcia Grzegorz Kwolek. - Agencja powinna poinformować mnie o zmianach, jakich dokonała przy zdjęciu. Nie zrobiła tego - argumentuje.