Rewolucyjna zmiana standardu wielkości kół na 27,5” to nie koniec niespodzianek, jakie tajwański producent proponuje na 2014 rok. Zaskoczeniem jest również pojawienie się odrębnej kolekcji rowerów profesjonalnych i półprofesjonalnych o geometrii specjalnie dostosowanej dla kobiet.
Do tej pory producenci rowerów decydowali się na zastosowanie damskich odpowiedników głownie w segmencie rowerów amatorskich (wyjątkiem jest linia damskich modeli Contessa firmy Scott). W 2014 roku Giant rzuci rękawicę konkurencji wprowadzając damską geometrię do modeli z najwyższej półki.
Stawkę otwiera model Intrigue, przeznaczony do All Mountain / Enduro. W linii Intrigue znajdziemy dwa zaznaczyć, że w wersjach europejskich mogą wystąpić pewne zmiany w wyposażeniu.modele zbudowane na najwyższej jakości aluminiowych ramach z wewnętrznym prowadzeniem przewodów. Dla zwiększenia efektywności na podjazdach, przednie zawieszenie ma możliwość płynnej regulacji skoku w zakresie 120 - 140mm. Standardowo Intrigue wyposażony będzie również w regulowany wspornik siodła. Poniżej publikujemy skróconą specyfikację dwóch modeli Intrigue, przygotowanych na rynek amerykański.
model |
rama |
amortyzator przedni |
amortyzator tylny |
koła / opony |
korba |
przerzutki (przód / tył / manetki) |
hamulce |
cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Intrigue 1 |
ALUXX SL |
Fox 32 Talas CTD Performance |
Fox Float CTD Evolution |
Giant P-TRX1 / Schwalbe Nobby Nic Evo |
SRAM S1000 |
X7 / X9 / X0 GripShift 2x10 |
Tarczowe Avid Elixir 7 |
4250$ |
Intrigue 2 |
ALUXX SL |
RockShox Revelation RL |
RockShox Monarch R |
Giant P-XC2 / Schwalbe Nobby Nic Evo |
SRAM S1000 |
X5 / Deore / Shimano M395 2x10 |
Tarczowe Shimano M395 |
2775$ |
Linia modeli Lust, podobnie jak męski odpowiednik - Anthem, została zaprojektowana do bezkompromisowego pokonywania tras XC. W najwyższej klasie - Lust Advanced 0 znajdziemy topowe komponenty SRAM XX1 oraz karbonowe koła Giant P-XCR0. Fulle z linii Lust, zaopatrzone będą w 100mm zawieszenie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Lust Advanced zbudowany będzie na karbonowej ramie z aluminiowym tylnym trójkątem. Poniżej prezentujemy specyfikację na rynek amerykański:
model |
rama |
amortyzator przedni |
amortyzator tylny |
koła / opony |
korba |
przerzutki (przód / tył / manetki) |
hamulce |
cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lust 1 |
ALUXX SL |
RockShox SID RL |
RockShox Monarch RL |
Giant P-XC2 / Schwalbe Racing Ralph Evo |
SRAM S1000 |
X7 / X9 / X0 GripShift 2x10 |
Tarczowe Avid Elixir 7 |
3200$ |
Lust 2 |
ALUXX SL |
Fox 32 Float CTD Evolution |
Fox Float CTD Evolution |
Giant P-XC2 / Schwalbe Racing Ralph |
SRAM S1000 |
X5 / Deore / Deore 2x10 |
Tarczowe Shimano M446 |
2450$ |
Lust Advanced 0 |
Karbon |
RockShox SID XX |
RockShox Monarch RL |
Giant P-XCR0 / Schwalbe Racing Ralph Evo |
SRAM XX1 |
Brak / XX1 / XX1 GripShift 1x11 |
Tarczowe Avid XX |
8050$ |
Lust Advanced 2 |
Karbon |
Fox 32 Float CTD Evolution |
Fox Float CTD Evolution |
Giant P-XC2 / Schwalbe Racing Ralph Evo |
SRAM S1000 |
X7 / Deore XT / SLX 2x10 |
Tarczowe Shimano SLX |
3500$ |
model |
rama |
amortyzator przedni |
koła / opony |
korba |
przerzutki (przód / tył / manetki) |
hamulce |
cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Obsess Advanced 1 |
Karbon |
RockShox SID RL |
Giant P-XCR1 / Schwalbe Racing Ralph Evo |
SRAM S1000 |
X9 / X0 / X0 GripShift 2x10 |
Tarczowe Avid X0 |
4125$ |
Obsess Advanced 2 |
Karbon |
Fox 32 Float CTD Evolution |
Giant P-XC2 / Schwalbe Racing Ralph Evo |
SRAM S1000 |
X7 / Deore XT / SLX 2x10 |
Tarczowe Shimano SLX |
2775$ |
Tomasz Olszak