Islandzki Lauf zademonstrował nietypowy, lekki amortyzator przeznaczony do 29-erów. Zastosowanie specjalnych sprężyn piórowych pozwoliło na transformację karbonowego sztywniaka w widelec amortyzowany z 60mm skokiem.
Konstrukcja Lauf Trail Racer całkowicie odbiega od spotykanych dotychczas amortyzatorów pneumatycznych i sprężynowych. Zrezygnowano tutaj z zastosowania goleni górnych i dolnych i przeniesiono całą mechanikę amortyzatora na zewnątrz. Nowe zawieszenie opiera się o sztywny, karbonowy widelec, w charakterystyczny sposób wygięty do przodu oraz niezależny "pantograf", do którego montowane jest koło oraz zacisk hamulca tarczowego. Widelec połączony jest z "pantografem" przy pomocy czterech zespołów blaszek, wykonanych z niezwykle trwałego kompozytu.
Kompletny amortyzator waży zaledwie 980g i już od 2014 roku dostępny będzie w sprzedaży (w 6 wersjach kolorystycznych). Niestety projekt obejmuje tylko widelce w rozmiarze 29'. Cena nowego widelca jeszcze nie jest znana. Wszystkie podzespoły wykonane zostały z materiałów kompozytowych, co według producenta, gwarantuje żywotność widelca na ponad 140 tyś. uderzeń (czyli około 5 lat bezawaryjnego, regularnego użytkowania). Dzięki przemyślanej konstrukcji i zastosowaniu najwyższej jakości elementów karbonowych, Lauf Trail Racer charakteryzuje się progresywną kulturą pracy, co zapobiega uszkodzeniom, nawet przy silnych uderzeniach. Najciekawszą cechą nowego amortyzatora jest całkowita bezobsługowość - koniec z pompowaniem, smarowaniem, uciekającym powietrzem i wyciekami oleju!
Kompletny amortyzator waży zaledwie 980g i już od 2014 roku dostępny będzie w sprzedaży (w 6 wersjach kolorystycznych). Niestety projekt obejmuje tylko widelce w rozmiarze 29'. Niestety cena nowego widelca jeszcze nie jest znana.