Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Sprzęt > Loopwheels - nowy pomysł na rowerowe koło bez szprych

Loopwheels - nowy pomysł na rowerowe koło bez szprych

Data: 2014-01-21
Źródło: Informacja własna

LoopwheelsKoło w rowerze to jeden z niewielu elementów, których konstrukcja nie zmieniła się od ponad 100 lat. Tak jak w pierwszych bicyklach z dużym przednim kołem, a nawet w maszynach do biegania (bez pedałów) składa się ono z obręczy i ze szprych. Producenci jedynie zmieniają materiały z których jest ono zbudowane - począwszy od drewna, przez stal, aluminium, skończywszy na włóknach węglowych.

Brytyjczyk Samuel Pearce postanowił dokonać rewolucji w tym elemencie roweru. Zaproponował zupełnie Loopwheelsnową konstrukcję koła, które zawiera w sobie... amortyzator. Czyli mówiąc w skrócie Loopwheels - bo tak się nazywa wynalazek - jest amortyzowanym kołem.

Składa się z klasycznej obręczy z oponą, ale zamiast szprych posiada trzy wstęgi amortyzujące. Dzięki nim rower ma amortyzację o skoku wynoszącym ok 45-50 mm. Tylne koło - z racji większych obciążeń posiada mocniejsze sprężyny, niż przednie.  Technologia użyta do budowy sprężyn została zaczerpnięta z łucznictwa.

Loopwheels

Klasyczna amortyzacja - w przednim widelcu i na tylnym trójkącie ramy - działa tylko w jednym kierunku - "góra-dół". Loopwhels działa praktycznie w każdym kierunku (w jednej płaszczyźnie). Dzięki temu amortyzacja roweru jest bardziej precyzyjna i płynna.

LoopwheelsLoopwheels

Koła o rozmiarze 20" zostały zaprezentowane na składaku Dahon Mu, ale wynalazca myśli o zaadoptowaniu wynalazku na większy rozmiar kół.

 Więcej informacji: http://www.loopwheels.com

Loopwheels
KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
2014-01-21 13:41 anonim | Koło
Jest to raczej tłumik drgań, bo do amortyzacji potrzeba jeszcze tłumienia powrotu, a przy wiekszych kołach może być niezłe bujanie ;)