Clear Channel Outdoor, międzynarodowa firma reklamy zewnętrznej, której przedstawicielem na polskim rynku jest Clear Channel Poland, podpisała kolejny kontrakt na wykorzystanie rowerów Smartbike jako środka transportu miejskiego w Waszyngtonie.
Przypomnijmy - Clear Channel - jest właścicielem i dysponentem systemu miejskich wypożyczalni rowerowych - SmartBike (Adshel) uruchomionych w 10 miastach – miedzy innymi w Renes, Oslo, Sztokholmie, Barcelonie i Waszyngtonie. System ten oferuje różne metody autoryzacji i pobierania płatności: przez telefon, elektroniczne identyfikatory RFID, karty chipowe oraz kartę kredytową.
Największym konkurentem jest drugi potentat w branzy reklamowej firma JC Decaux ze swoim systemem Cyclocity, który został opatentowany w maju 2001 roku i początkowo wdrożony w trzech miastach: w Wiedniu, oraz w Gijon i Kordobie w Hiszpanii. Kolejne projekty objęły duże miasta: Lyon (4000 rowerów), Bruksela (250), Sewilla (2500) oraz kilka mniejszych. W 2007 roku system Cyclocity - pod nazwa Velib wdrożono w Paryżu, gdzie do dyspozycji mieszkańców oddano 10.000 rowerów (docelowo będzie ich ponad 20.000).
Poszerzając obszary działania Clear Channel Outdoor w połowie kwietnia podpisał kontrakt na rozwinięcie pierwszego w Stanach Zjednoczonych publicznego programu wykorzystania rowerów jako środka transportu miejskiego Smartbike. Umowa dotyczy Waszyngtonu. Oficjalna inauguracja programu przewidziana została na połowę maja. Rowery zostaną rozstawione w pobliżu wiat przystankowych, których firma jest właścicielem. Podobne programy istnieją w Europie już od przeszło 10 lat.