Jak informuje portal rowerowy.wroclaw.pl we Wrocławiu powstał pierwszy kontrapas - na ul. Ładnej.
Pierwszy kontrapas w Polsce powstał kilka lat temu w Krakowie, na ul. Kopernika. Od tego czasu rozwiązanie to zastosowano także na ulicach Poznania, Torunia, Warszawy i Gdańska. Teraz przyszedł czas na Wrocław.
Dotychczas legalnie rowerem "pod prąd" można było jeździć we Wrocławiu tylko na kilku ulicach, gdzie organizacja ruchu była wykonana za pomocą znaków pionowych - kombinacji znaków B-2/T-22, bez malowania (kontra)pasów na jezdni.
Kontrapas wyznaczony na ul. Ładnej (narazie na odcinku) to pierwszy z kilku planowanych do zrobienia w najbliższym czasie. Na razie nie mamy dokładnych informacji, które z postulowanych przez nas lokalizacji będzie robionych. Raczej na pewno będą to te, które na dziś nie wymagają prac drogowych (jak wymiana nawierzchni, ruszanie krawężników, itp), potrzebują jedynie zmiany organizacji ruchu. Wśród spełniających takie kryteria są: Polaka, Rybacka, Grunwaldzka, Komuny Paryskiej, Kopernika (nie licząc ścisłego centrum oczywiście).
Kontrapas na Ładnej ma 1,5m szerokości, do tego dochodzi 0,5m opaski bezpieczeństwa. Z racji, że ulica Ładna jest jednokierunkowa "w połowie" (auta jadące od Grunwaldzkiej i Szczytnickiej są zmuszone do skrętu w Piwną), kontrapas wyznaczony został na odcinku od Szczytnickiej - po zachodniej stronie ulicy, a na odcinku od Grunwaldzkiej - po wschodniej stronie ulicy.