Flagowy okręt Specialized – Stumpjumper FSR zmienia geometrię ramy. W 2010 roku producent rezygnuje z pionowego umiejscowienia tłumika tylnego i wzorem Epica wędruje on pod górna ramę. Co ciekawe zmieniony zostaje także skok z 120 mmm do 140 mm – zresztą jest zgodne z ogólnie panującymi trendami, aby do roweru wszechstronnego – turystyczno górskiego stosować zawieszenie o takim skoku. W związku ze zmianą geometrii ramy znacznie zmniejsza się bardzo charakterystyczne wygięcie dolnej rury przy główce, nadającej do tej pory Stumpjumperowi „pazura”.
Topowy model Stumpjumpera – tradycyjnie oznaczony S-Works będzie posiadał karbonową korbę 97 gramów lżejszą niż w Shimano XTR. Stumpjumper S-Works FSR będzie jednym z pierwszych rowerów w którym zamontowano mix dwóch grup – SRAM XX oraz Shimano XTR. Połączenie trzyprzełożeniowej korby, przerzutki przedniej XTR z przerzutka tylną oraz kaseta zębatek SRAM XX zaowocowało 30 przełożeniami.
Nazwa S-Works zobowiązuje – nic więc dziwnego że całkiem nowy Stumpjumper FSR będzie ważył rekordowe 10,6 kg. Stumpjumper FSR Pro Carbon,. Który będzie kosztował około 5500 dolarów będzie ważył zaledwie o 100 g więcej od wersji „S-Works” a aluminiowy Stumpjumper FSR Pro M5 o 200 gramów.