Sportowy rower szosowy zarezerwowany jest zwykle na treningi. Mało kto wybiera go jeżdżąc do pracy lub na piknik. Trudno spakować laptopa, dokumenty, drugie śniadanie, kocyk, kiełbaski i grilla. Użycie do transportu torby lub plecaka wiąże się z mokrą plamą na plecach. Pojawiło się jednak ciekawe rozwiązanie, które z naszej maszyny do ścigania może zrobić również najszybszy rower transportowy w mieście, zachowując przy tym jego nowoczesny design i aerodynamikę.
Nowy projekt dotyczy bagażnika o niestandardowym kształcie i mocowaniu sakw.
Tailfin carbon to w pełni kompozytowy stelaż, który poza funkcją nie przypomina standardowych bagażników. Konstrukcja świetnie komponuje się z nowoczesnymi ramami, a szybki system mocowania sprawia, że bagażnik jest naprawdę praktyczny i łatwy w obsłudze. Zakłada się go bez użycia narzędzi, a montaż przypomina wkładanie przedniego koła do widelca. Element nośny jest mocowany dłuższą dźwignią standardowego szybko zamykacza w tylnym kole i stabilizowany wysięgnikiem przykręcanym obejmą do wspornika siodełka. Założenie bagażnika zajmuje kilka sekund, dlatego firma dodatkowo pracuje nad śrubami blokującymi, które uniemożliwią kradzież bagażnika.
Ta niepozorna ważąca zaledwie 275g konstrukcja może z powodzeniem utrzymać obciążenie do 18kg. Każdy egzemplarz jest sprawdzany pod kątem wytrzymałości i ukrytych wad.
Do bagażnika pasuje większość obecnych na rynku sakw, ale firma zaprojektowała również swoje. Sakwa Talifin posiada sztywną podstawę co zapewnienia odpowiednie wsparci, a ze stelażem łączy się poprzez otwór roll- top. Sakwa ma pojemność 24 litrów, waży 600g i jest wykonana z wodoodpornego materiału. Z powodzeniem mieści 17 calowy laptop.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Tailfin carbon powinien pojawić się w sklepach w październiku. Cena za bagażnik ma zaczynać się od 132 funtów, a za sakwę od 45 funtów.
Założyciel firmy Tailfin, Nick Broadbent mówi, że celem projektu było stworzenie produktu lekkiego, solidnego i eleganckiego, ale przede wszystkim funkcjonalnego i lepszego od istniejących obecnie na rynku.
Niewątpliwie jest to ciekawa, nowoczesna alternatywa dla tradycyjnych bagażników rowerowych dedykowana szczególnie dla rowerów szosowych i dla kolarzy, którzy chcą mieć przy sobie nieco więcej, ale wciąż jeździć szybko.