Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
!2017-01-Polbike-Saveno
Jesteś tutaj > Strona główna > Reportaż > Targi rowerowe w Europie > Targi rowerowe Eurobike 2013 - Friedrichshafen

Targi rowerowe Eurobike 2013 - Friedrichshafen

Targi rowerowe Eurobike 2013Po relacjach na gorąco prosto z najważniejszych dla świata rowerowego targów - Eurobike czas na podsumowania oraz nasze komentarze..

Targi rowerowe  Eurobike w niemieckim mieście Friedrichshafen są miejscem, w którym spotykają się przedstawiciele biznesu rowerowego z całego świata. Znaczenie tej imprezy (która się odbywa się poraz 23.) jest kluczowe dla rozwoju globalnego rynku rowerowego, nic więc dziwnego, że każda licząca się marka stawia sobie za cel przygotowanie atrakcyjnego stoiska. Obecność marki na tej imprezie jest na tyle istotna, że nawet firmy konserwatywne, które rzadko prezentują nowości, nigdy nie rezygnują z tej prestiżowej wystawy. Wśród rowerowych gigantów takich jak Shimano, SRAM czy Campagnolo, można tu spotkać także firmy niewielkie, pragnące zyskać międzynarodową tożsamość i rozpoznawalność. Oczywiście na Eurobike 2013 można dostrzec również polskie akcenty. Swoje nowości w Friedrichshafen zaprezentowały m. in. Kross, Romet (po raz pierwszy), Medano, Dartmoor oraz NS Bikes.

Nieco statystyk

Na targach rowerowych  Eurobike  2013 pojawiło się 45.200 odwiedzających z 111 krajów. 1.280 wystawców z 54 krajów zaprezentowało swoje produkty - w tym 300 światowych premier. Relacje z tej imprezy przekazywało 1883 akredytowanych dziennikarzy. W ostatnim dniu imprezy - publicznym - kiedy targi były otwarte dla wszystkich - pojawiło się 20.400 miłośników rowerów

Eurobike 2014 - trendy

Każda edycja targów we Friedrichshafen ma swoje trendy i dominujące wątki. W dwudziestej trzeciej edycji targów były nimi niewątpliwie:

  • ekspansja kół 27,5 cala w rowerach MTB
  • Fat Bike - czyli rowery na baardzo grubych oponach
  • elektryka w rowerach z pełnym zawieszeniem szosowych oraz cargo

27,5" to już nowy - powszechny standard

Najbardziej oczywiście było widać koła 27,5". O ile w zeszłym roku firmy "z taka pewną nieśmiałością" prezentowały rowery w tym standardzie, to rok 2014 będzie przełomowy. Kto nie "wsiadł" do tego wagonika, ten daleko nie zajedzie w przyszłym sezonie. Dotyczy to także naszych rodzimych producentów, którzy tutaj od średniej światowej nie odbiegli i także zaprezentowali nowe modele rowerów na "średnim" kółku..

Targi rowerowe Eurobike 2013 - 27,5" w natarciuTargi rowerowe Eurobike 2013 - 27,5" w natarciuTargi rowerowe Eurobike 2013 - 27,5" w natarciuTargi rowerowe Eurobike 2013 - 27,5" w natarciuTargi rowerowe Eurobike 2013 - 27,5" w natarciu

Fat Bike - rowery bez diety

Targi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieEgzotyczne dosyć rowery na bardzo grubych - dobrze powyżej 3 cali - oponach - wyraźnie były widoczne w halach targowych. Do tej pory charakterystyczne Fat Bike prezentował tylko Surly - i były one wręcz jego znakiem rozpoznawczym. Jeszcze przed targami swojego "grubasa" zaprezentował Specialized, na targach dołączyły kolejne firmy - od Kony przez Velotraum aż po Salsę, która otrzymała za rower nagrodę. Co ważniejsze - pojawili się także nowi producenci opon oraz osprzętu (np. przednich widelców) przeznaczonego do tego standardu.

Targi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponieTargi rowerowe Eurobike 2013 - Fat Bike - czyli rower na gruuuubej oponie

Elektryka z pełnym zawieszeniem i nie tylko

Targi rowerowe Eurobike 2013 - szosowy rower elektrycznyRowery elektryczne już od wielu lat zagościły w kolekcjach wszystkich liczących się producentów rowerów. Do niedawna wspomaganie dotyczyło głównie rowerów miejskich i trekkingowych. W tym roku pojawiło się w rowerach górskich. Z obserwacji na targach wynika, że w przyszłym roku w sklepach (przynajmniej w innych krajach) pojawi się cała masa modeli rowerów górskich typu full-suspension z wbudowanym silnikiem i akumulatorem. Cóż... dla nas jest to dziwny pomysł i uważamy, że raczej się powszechnie nie przyjmie.

Podobny trend widać w rowerach szosowych.

Zdecydowanie lepszym patentem jest stosowanie silników elektrycznych w rowerach towarowych - cargo.

Targi rowerowe Eurobike 2013 - Zawieszona elektryka Targi rowerowe Eurobike 2013 - Zawieszona elektryka Targi rowerowe Eurobike 2013 - Zawieszona elektryka Targi rowerowe Eurobike 2013 - Zawieszona elektryka Targi rowerowe Eurobike 2013 - Zawieszona elektryka Targi rowerowe Eurobike 2013 - Zawieszona elektryka Targi rowerowe Eurobike 2013 - Zawieszona elektryka Targi rowerowe Eurobike 2013 - Zawieszona elektryka

SRAM 2014 - X01

Spośród dwóch największych producentów osprzętu rowerowego, SRAM zaprezentował zdecydowanie więcej nowości niż Shimano. Do najciekawszych propozycji amerykanów można zaliczyć odświeżoną grupę X0, oferującą nowy system przełożeń 1x11. Nowa grupa X01, powstała, aby rozpowszechnić nowy standard napędu wśród zaawansowanych amatorów (dotychczas system 1x11 dostępny był w topowej, bardzo kosztownej grupie XX1). W grupie X01 pojawiła się nowa korba, 11-koronkowa kaseta, tylna przerzutka oraz dwa typy manetek (GripShift oraz Trigger).

W grupach dedykowanych do MTB pojawiły się również inne nowości. Nową konstrukcję zyskały manetki Trigger X0/X9/X7. Odświeżono tylną przerzutkę X7 oraz zaprezentowano nowe piasty w obrębie grupy X0. Miłośnicy All Mountain / Enduro z pewnością będą również zadowoleni z pojawienia się nowego hamulca Avid Elixir Trail 9 oraz widelca RockShox Pike.

 Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014 - X01


SRAM 2014 - Red 22 i Force 22

SRAM poczynił również postępy w dziedzinie osprzętu szosowego. Tutaj największymi nowościami są kompletne grupy Red 22 i Force 22 (system 2x11), obejmujące również hydrauliczne hamulce tarczowe. Aby móc w pełni korzystać z szosowych tarczówek, koncern SRAM zaprojektował również nowe wersje karbonowych kół ZIPP 303, zaopatrzone w mocowanie tarcz (koła dostępne będą zarówno w wersji szytkowej, jak i klasycznej).

Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - SRAM 2014

 

Shimano 2014 - odświeżone Deore, XTR i Ultegra

Drugi z czołowych graczy na rynku osprzętu rowerowego - Shimano także nie ma się czego wstydzić. Na tegorocznych targach Eurobike można było podziwiać dwie zrewitalizowane grupy MTB - topową XTR oraz amatorską - Deore. Grupa Deore została całkowicie przebudowana i podzielona na dwie serie - sportową oraz turystyczną (podobnie, jak w przypadku grupy XT). Wprowadzono możliwość zastosowania napędu 2x10, a co za tym idzie w grupie pojawiła się 10-koronkowa kaseta, nowa przerzutka przednia, obsługująca dwa blaty, nowe manetki o rozszerzonej ilości biegów oraz przerzutka tylna, wykorzystująca technologię Shadow. Dodatkowo w hamulcach hydraulicznych Deore znajdziemy importowaną z wyższych grup technologię Ice (czyli specyficzny radiator chłodzący). Nowości w grupie XTR jest nieco mniej - najważniejszą innowacją są nowe hamulce tarczowe M987 o zwiększonej sile hamowania i poprawionym chłodzeniu (radiatory + tarcza Ice Tech Freeza). Ponadto w XTR pojawiły się także karbonowe koła 29".

Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014

 Największą nowością Shimano przygotowaną dla kolarstwa szosowego jest wprowadzenie odświeżonej, 11-biegowej grupy Ultegra 6800. Poza klasycznie sterowaną wersją grupy, Shimano zaprezentowało również opcję obsługiwaną elektronicznie (Ultegra 6870 Di2). Ciekawym produktem japońskiego producenta są również szosowe hamulce tarczowe R785.

Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014Targi rowerowe Eurobike 2013 - Shimano 2014

Selle Italia - nowe siodła

Stosunkowo dużo nowości pojawi się w przyszłym roku w ofercie włoskiego producenta siodeł rowerowych Selle Italia. W typowo triathlonowej rodzinie siodełek Iron znajdziemy trzy nowe modele: Iron Flow, Iron Tekno Flow oraz Iron Tekno Flow Speciale. Nieco bardziej uniwersalna, bo wybierana zarówno przez kolarzy szosowych, jak i górskich, grupa Flite wzbogaci się aż o 6 nowych modeli (Flite Kit Carbonio, Flite Kit Carbonio Flow, Flite Kit Carbonio Speciale, Flite Kit Flow Carbonio Speciale, Flite Team Edition i Flite Team Edition Flow).

Targi rowerowe Eurobike 2013 - Selle ItaliaTargi rowerowe Eurobike 2013 - Selle ItaliaTargi rowerowe Eurobike 2013 - Selle ItaliaTargi rowerowe Eurobike 2013 - Selle Italia

Sit'n'go  - czyli sprytna regulacja położenia siodełka

Pozostając w temacie siodełek warto wspomnieć o nowym patencie mocowania i regulacji położenia siodełka, zaprezentowanym przez włoską firmę ITM (Italmanubri). Integralna część systemu Sit'n'go - sztyca z innowacyjnym mocowaniem, pozwala na regulację położenia siodła za pomocą jednego tylko pokrętła. Co ciekawe włoski pomysł znajduje zastosowanie zarówno dla siodełek dedykowanych, wyposażonych w specjalny stelaż, jak i dla siodełek o klasycznym sposobie montażu. Dla posiadaczy standardowo montowanych siodełek ITM przygotował sprytny adapter.

Targi rowerowe Eurobike 2013 - ITMTargi rowerowe Eurobike 2013 - ITMTargi rowerowe Eurobike 2013 - ITM

Ritchey - Vector Evo - nowy system mocowania siodełka i nowe  grupy osprzętu Trail i WCS Trail

W dziedzinie unikalnych rozwiązań mocowania siodła swoje trzy grosze do rozwoju kolarstwa wrzuciła także amerykańska firma Ritchey. Nowy system Vector Evo, podobnie, jak w wypadku patentu ITM, wykorzystuje specjalną, karbonową szynę, zastępującą standardowe pręty montażowe. Oferta amerykańskiego producenta na 2014 rok obejmować będzie dwa nowe modele siodeł z mocowaniem Vector Evo - WCS Streem i WCS Contrail Evo. Ponadto Ritchey przygotował dodatkowe atrakcje w postaci dwóch nowych grup osprzętu Trail i WCS Trail , przeznaczonych do nieco cięższych odmian MTB. W obrębie obu grup znajdziemy kompletne zestawy kół (w trzech rozmiarach), siodła, mostki, sztyce oraz kierownice typu rizer. Nowością są także opony WCS ZMAX Evolution w rozmiarze 27,5".

Targi rowerowe Eurobike 2013 - RitcheyTargi rowerowe Eurobike 2013 - RitcheyTargi rowerowe Eurobike 2013 - RitcheyTargi rowerowe Eurobike 2013 - RitcheyTargi rowerowe Eurobike 2013 - RitcheyTargi rowerowe Eurobike 2013 - RitcheyTargi rowerowe Eurobike 2013 - RitcheyTargi rowerowe Eurobike 2013 - Ritchey

Nowe hamulce FSA - K-Force oraz Afterburner.

Prawdziwy hit na rynku rowerów górskich przygotowała amerykańska firma FSA (Full Speed Ahead). Producent znany z produkcji wysokiej jakości komponentów kokpitu (mostków, kierownic, sterów), a także popularnych mechanizmów korbowodu, atakuje rynek hydraulicznych hamulców tarczowych. W przyszłym sezonie będzie można zaopatrzyć swój rower w jeden z dwóch modeli - K-Force oraz Afterburner.

Targi rowerowe Eurobike 2013 - FSATargi rowerowe Eurobike 2013 - FSATargi rowerowe Eurobike 2013 - FSATargi rowerowe Eurobike 2013 - FSATargi rowerowe Eurobike 2013 - FSA

Marzocchi

Wiele ciekawych nowości na 2014 rok zaprezentował włoski producent amortyzacji rowerowej - Marzocchi. Konstruktorzy legendarnej serii widelców Bomber odświeżyli i przeprojektowali praktycznie całą kolekcję. Jednocześnie włoski producent zapowiada zerwanie z przyklejoną przez społeczność rowerową etykietką "producenta sprzętów grawitacyjnych". W przyszłym roku w grupie widelców XC pojawiły się cztery nowe pozycje - trzy przeznaczone dla 29-erów (320 LR, 320 LCR i 320 LCR Carbon) oraz jeden, w klasycznym rozmiarze 26" (Corsa LR). W dobie powszechnego podniecenia związanego z gwałtowną ekspansją rozmiaru 27,5" takie posunięcie włoskiego producenta może nieco dziwić, jednak czas pokaże, czy zachowawcza polityka Marzocchi przyniesie firmie korzyść. Cztery nowości czekają nas również w sekcji All Mountain / Enduro (55 R, 55 CR, 55 Micro Switch TA, 55 RC3 Evo V.2 Titanium). Marzocchi przygotowało również nowości dla zjazdowców (380 C2R2 Titanium, 888 CR, 888 RC3 Evo V.2 oraz 44 Micro Switch TA. Na deser pozostały dwie propozycje dirtowe - DJ 1 i DJ 3. Włoski producent zaprezentował także 7 nowych, odchudzonych modeli damperów (Moto C2R, Moto C2R w/Progression Buster, Roco Air RC, Roco Air TST R, Roco Lite, Roco LO i Roco TST R).

Targi rowerowe Eurobike 2013 - MarzocchiTargi rowerowe Eurobike 2013 - MarzocchiTargi rowerowe Eurobike 2013 - MarzocchiTargi rowerowe Eurobike 2013 - MarzocchiTargi rowerowe Eurobike 2013 - MarzocchiTargi rowerowe Eurobike 2013 - MarzocchiTargi rowerowe Eurobike 2013 - MarzocchiTargi rowerowe Eurobike 2013 - Marzocchi

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
2013-09-27 19:27 anonim | Tłuste bajki
Sorry redaktory, ale Salsa robiła tłuste rowery razem z Surly od początku śnieżno-błotnej kariery tego formatu. Jakżeście spali snem zimowym, tłuste rury spawali już 9zero7, 44bikes, 38 Frameworks, Fatback, Moots, Appleman, A-train Cycles, By: Stickel, Peacock Groove itd.
2014-09-07 01:23 anonim | tZBnetgakpZ
Ha oui les mentalite9s sont tenelmelt diffe9rentes que meame les pie9tons doivent regarder 15 secondes avant de traverser, la moitie9 des ve9los n ayant meame pas de freins. Et si vous avez le malheur de vous retrouver sur le chemin d un 2 roues e0 Amsterdam, vous ne manquerez pas de vous faire copieusement insulte9, car visiblement le cycliste est une race supe9rieur qui e0 droit de vie et de mort sur tout autre eatre vivant. De9je0 e0 Berlin on assiste un peu e0 e7a mais sans aucune mesure avec le paradis du ve9lo (enfer pour les autres) qu est la capitale hollandaise. c9changer des fanatiques de la voiture pour des fanatiques du ve9lo n est donc pas une mentalite9 qui me re9jouit
2014-09-08 07:54 anonim | qGLzOMSyY
C est la difficulte9 halituelbe de la cohabitation entre les diffe9rents mode de de9placement dans les grands centres urbains. Et oui les cyclistes sont une race supe9rieure lorsqu ils sont sur une piste cyclable et qu un couillon e0 pied/e0 moteur vient empieter sur son territoire Re9jouissez-vous ne9anmoins quant aux se9quelles d une e9ventuelle collision avec les fanatiques e0 deux roues : au pire un gros traumatisme (cre2nien, psychologique, osseux ; au choix) ; le fanatique e0 quatre roues peut vous garantir le passage aux quatre planches dans le pire des cas http://kkscriuu.com [url=http://hzsujih.com]hzsujih[/url] [link=http://ssbvzidvbz.com]ssbvzidvbz[/link]
2014-09-08 12:09 anonim | 27Fn8yF7Bdt
J avais fait un peu de ve9lo dans la re9gion du rhein-main pour aller au boulot et tout, jusqu e0 ce que je me rende<a href="http://blpmoh.com"> cmptoe</a> que je suis encore un peu jeune pour mourir (je n ai pas spe9cialement froid aux yeux en ge9ne9ral, mais quand des bagnoles vous frf4lent sans arreat e0 environ 100 km/h sur une route glissante ou alors quand les voitures attendent au feu sur la piste cyclable vous voulez des adresses pre9cises pour ve9rifier ?)
2014-09-10 05:37 anonim | ggOPbc1tu2
Le proble8me avec les cyclistes e0 Berlin, c est qu on re9pe8te temenllet comment c est bien et comme il faut de faire du ve9lo qu il se croient naturellement tout permis. Dans le me9tro ou la s-bahn il n he9sitent pas e0 bourrer tout le monde, e0 barricader les entre9es, une fois j ai meame vu une femme avec une poussette devoir entrer dans le me9tro par une autre porte parce-qu une cycliste bloquait sans vergogne l entre9e avec son engin http://bcxvrmaor.com [url=http://iqvrwjplonm.com]iqvrwjplonm[/url] [link=http://enxuht.com]enxuht[/link]
2014-09-10 06:12 anonim | GzfnF6H7on
What an enjoyable (and may I say <a href="http://flypbuuru.com">inghtisful</a>) read! You may not know it, but this post of yours gave me so many realizations. I wonder if it occurs to you and other people, too, but there are times when I get wonderful ideas from things that don?t have anything to do at all with what?s in my mind. On a different note, I read a lot of blogs, it?s what I do before I head off to the gym, and I can?t believe some of the trash that some people are putting out, like a magic bullet for this, and a so-called-secret for that. Like in the topic of body-building, I?ve read quite a number of blogs that talk about products that make building muscles almost instantaneous! Imagine, bodybuilding without breaking a sweat?! Come on! At the very least you need to have a workout program which you will actually follow! Now I?m ranting, sorry. I?ll look around your blog some more before heading to another one.
2015-11-21 11:47 anonim | EcKApgEPN1
Thanks so much for providing inluiidvads with a very nice chance to check tips from here. It is usually so ideal plus packed with a lot of fun for me and my office acquaintances to visit your web site a minimum of 3 times per week to read the newest guides you have got. Not to mention, we're actually impressed with your sensational strategies you give. Selected 4 facts in this article are certainly the most impressive I have had.
2015-11-23 18:55 anonim | ALSheuEn
I?m impressed, I need to say. Actually not often do I enutoncer a blog that?s both educative and entertaining, and let me let you know, you've gotten hit the nail on the head. Your concept is outstanding; the problem is one thing that not enough people are talking intelligently about. I'm very completely happy that I stumbled across this in my seek for one thing regarding this. http://zyrbttjwvv.com [url=http://snqmgphqxjl.com]snqmgphqxjl[/url] [link=http://ovbgaodiojb.com]ovbgaodiojb[/link]
2015-11-26 06:29 anonim | mdwKpE1P
We wish to thank you yet again for the stunning ideas you oferefd Jeremy when preparing a post-graduate research and also, most importantly, regarding providing all of the ideas within a blog post. In case we had been aware of your site a year ago, we will have been saved the unnecessary measures we were parti*****ting in. Thank you very much. http://ueuitizso.com [url=http://xfoduu.com]xfoduu[/url] [link=http://fchrerd.com]fchrerd[/link]
2016-10-02 05:00 anonim | nlGHyHHV
So excited I found this article as it made things much qukrcei!