Targi Eurobike były okazją do zademonstrowania szerokiej publiczności nowej - na rok 2008 - grupy szosowej SRAM RED. Jak reklamuje producent jest to pierwsza grupa której waga wszystkich komponentów nie przekracza 2 kg. Kompletna grupa waży 1928 gramów. SRAM RED będzie od przyszłego sezonu najwyższą grupą szosową SRAM. W dalszej kolejności będą SRAM Force i SRAM Rival. Porównując nową grupę do następnej w kolejności - Force, będzie ona lżejsza o 168 gramów, będzie zbudowana w większym stopniu z lżejszych i bardziej wytrzymałych materiałów takich jak karbon, tytan oraz ceramika. Nowe zastosowane technologie to: Zero Loss Travel oraz PowerDome. Ostatnia różnica to większe możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb kolarza - zarówno manetki jak i klamki hamulca posiadają duże możliwości regulacji
Manetki - to znane już z grup Rival oraz Force DoubleTap. Nowością jest technologia Zero Loss Travel - w której manetka nie ma luzu pomiędzy pozycja wyjściową, a roboczą. Pozwala to na precyzyjniejszą obsługe zmiany przełożeń. Dzięki zastosowaniu karbonu oraz tytanu waga manetek wynosi 280 gramów 9w SRAM Force: 303 g).
Kolejną ciekawostką jest kaseta OG-1090 (Open Glide). Ma niesamowicie niską wagę wynoszącą 155 gramów (wersja 11-23) lub 166 gramów (wersja 11-26) i jest wykonana ze... stali. Tak, tak, jest to możliwe. Koronki zębatki są wycięte z jednego kawałka (bloku) metalu za pomocą technologii CNC. Proces wycinania jest zwany PowerDome, trwa 90 minut i jest przeprowadzany w 10 niezależnych procesach. Rezultatem jest - jak informuje SRAM kaseta zębatek 10% lżejsza, 35% twardsza i 100% sztywniejsza od od takiej samej wykonanej z tytanu. Cóż.... trudno w to uwierzyć, ale jednak dużym argumentem jest waga... Nakrętka jest aluminiowa.
Podobną jak kaseta wagę - 153 gramy - posiada przerzutka tylna obsługująca 10 przełożeń. Główny jej korpus jest wykonany z aluminium, wózek i część ramienia przerzutki z karbonu, sprężyna napinająca z tytanu, a kulki łożyska są ceramiczne. Nowością w - ważącej 58 gramy lub 72 (z obejmą) - przerzutce przedniej jest tytanowy wózek. Pozostała część przerzutki jest wykonana tradycyjnie - z aluminium. Jest ona kompatybilna z dwurzędowymi zestawami koronek: 50/34, 50/36 oraz 53/39.
Mechanizm korbowy nowej grupy składa się z karbonowego pająka oraz ramion i z aluminiowych zębatek.Będą one dostępne z następującymi długościami ramion: 165, 170, 172.5, 175, 177.5, 180 mm w dwóch kombinacjach tarcz: 50/36 oraz 50/34. . Waga: 760 gramów.
Do całego zestawu jest zalecany łańcuch PC1090 z pustymi w środku sworzniami (HollowPin) o wadze 257 gramów 114 ogniw). jest on także kompatybilny z SRAM Rival, SRAM Force oraz systemem HG i EXA-Drive.
Ostatni element grupy RED to hamulce - ważące 265 gramów z kutego na zimno aluminium