Z początkiem marca na polskim rynku rowerowym oficjalnie debiutuje, mająca ponad sto lat doświadczenia, niemiecka marka Kreidler. Do szerokiej dystrybucji trafią zarówno rowery typu city, cross, trekking oraz MTB, jak i hybrydowe rowery elektryczne.
W ofercie Kreidler Polska znajduje się aktualnie ponad 70 modeli rowerów, z czego kilkanaście to e-rowery. Rowerowe propozycje – sygnowane zapadającym w pamięć znakiem Kreidlera – dedykowane są nie tylko miłośnikom jazdy rekreacyjnej, ale też wyczynowej. Przedsiębiorstwo stawia bowiem na różnorodność i stara się dopasować do potrzeb różnych grup fanów dwóch kółek.
„Rowery marki Kreidler oddają w sobie główną ideę przyświecającą firmie. Celem jest jak najlepsze połączenie trzech konkretnych elementów. Chodzi o wysoką jakość wykonania, nowatorski design oraz komfort jazdy. Pracę ułatwia nam ponad 126 lat doświadczenia w produkcji jednośladów” – mówi Ireneusz Miśkowiec, menedżer ds. sprzedaży i produktów w Kreidler Polska.
Zróżnicowanie oferty widoczne jest w cenach poszczególnych modeli. Zaczynają się one od ok. 1,5 tys. zł. Nie brak jednak rowerów, których cena przekracza nawet 18 tys. zł – tyle kosztuje np. Kreidler Black Tusk 29èr Carbon Team Edition, stworzony wspólnie z zawodową grupą kolarską Black Tusk.
Firma zamierza prowadzić sprzedaż przez sieć dystrybucją obejmującą specjalistyczne sklepy rowerowe oraz trzy własne salony.
„Obecnie zakładamy, że docelowo rowery marki Kreidler znaleźć można będzie w wyselekcjonowanej grupie punktów – w sumie w ok. 50 istniejących w Polsce sklepów rowerowych” – tłumaczy Miśkowiec.
Kreidler to przeszło 120 lat tradycji i doświadczenia. Założony w 1888 r. zakład przez długie lata zajmował się produkcją mopedów (motorowerów), a później także motocykli. Od kilku dekad przedsiębiorstwo tworzy również rowery.
Za obecność rowerów Kreidlera nad Wisłą odpowiada polska firma Taurus, znana dotychczas głównie z produkcji i dystrybucji boxów i bagażników dachowych oraz specjalistycznego sprzętu ułatwiającego transport, m.in. uchwytów do przewozu rowerów na dachu samochodu. Wcześniej przedsiębiorstwo z powodzeniem wprowadziło na polski rynek szwedzką markę Thule.