W nowej kolekcji rowerów marki Kreidler znajduje się aż 27 jednośladów z asystą elektryczną. Dominują wciąż modele miejskie i trekkingowe, chociaż na 2016 r. producent przygotował również 6 propozycji dla zwolenników MTB. Większość rowerów wyposażono w systemy wspomagania marki Bosch, ale nie brak też przypadków, w których konstruktorzy Kreidlera postawili na rozwiązania japońskich firm Shimano oraz Panasonic.
Niemiecki producent wyraźnie zwiększył w nowej kolekcji udział rowerów z asystą elektryczną, czyli jednośladów oferujących elektryczne wspomaganie pedałowania. Oferta Kreidlera na 2016 r. obejmuje łącznie aż 27 tego typu rowerów, podczas gdy w poprzedniej kolekcji było ich 22, a rok wcześniej „tylko” 18.
„Patrząc całościowo na Europę, rynek e-rowerów z roku na rok stale rośnie. W Polsce rowery elektryczne stanowią jeszcze niewielką część rynku, chociaż świadomość społeczna staje się coraz większa. Poszerzenie oferty e-rowerów jest więc również reakcją na rynkowy trend. Nasza nowa kolekcja jest bardziej różnorodna – większość modeli została odświeżona i poprawiona przy uwzględnieniu uwag klientów, pojawiły się też całkiem nowe propozycje. Urozmaicenie widać m.in. po wykorzystanych systemach wspomagania. Oprócz sprawdzonych systemów Boscha z nowymi komputerami pokładowymi Intuvia i Nyon, proponujemy ponadto modele wyposażone w japońskie systemy Shimano Steps oraz rozwiązania Panasonica. Warto wspomnieć, że część e-rowerów jest w pełni zintegrowana z cyfrowym systemem zarządzania Shimano Di2” – tłumaczy Ireneusz Miśkowiec, menedżer ds. sprzedaży i produktów w Kreidler Polska.
Jak wskazuje Ireneusz Miśkowiec, różnorodność oferty Kreidlera jest także zauważalna, jeśli spojrzy się na rozmieszczenie baterii – w większości modeli bateria zamontowana jest na bagażniku lub wzdłuż rury podsiodłowej, jednak już w przypadku rowerów skonstruowanych z myślą o bardziej sportowej jeździe akumulator umiejscowiono bezpośrednio przy dolnej rurze ramy.
Wśród e-rowerów miejskich i trekkingowych przeważają nowe wersje szerokiej serii Vitality (m.in. Vitality Eco 8 i Vitality Select) – w większości przypadków o nieco poprawionej specyfikacji technicznej oraz zmodernizowanych walorach wizualnych. W konkretnych modelach można spotkać osprzęt Shimano Nexus (7 lub 8 przełożeń) i Shimano XT (10 przełożeń).
Całkowitą nowością wśród elektrycznych Kreidlerów jest natomiast crossowy Big Blind. Jak wyjaśnia producent, rower ten oparto m.in. na doświadczeniach zebranych w ostatnich latach przy projektowaniu tradycyjnego crossowego modelu Small Blind. W nowym modelu zastosowano np. osprzęt Shimano XT (10 przełożeń), hydrauliczne hamulce tarczowe Magura MT2, opony Schwalbe Balloon Big Apple oraz oświetlenie Trelock.
„Big Blind to stylowa, przykuwająca oko wyrafinowanym designem propozycja – skierowana przede wszystkim do tych, którzy oczekują dużego komfortu jazdy również w warunkach nieco cięższych od asfaltowych dróg. Geometria roweru jest oczywiście trochę bardziej agresywna w porównaniu do modeli miejskich, dlatego bateria umiejscowiona jest już na dolnej rurze ramy. Wykorzystanie systemu Bosch Performance Cruise pozwala na przejazd z asystą elektryczną – przy naładowanej w pełni baterii – nawet 140-180 km” – mówi Ireneusz Miśkowiec.
Kolekcję uzupełnia 6 modeli górskich. Są to głównie zmodernizowane wersje rowerów z serii Vitality Dice oraz Las Vegas. Trzy warianty Vitality Dice, czyli rowerów ze sztywną ramą (hardtail), zaprojektowano z myślą o kołach w rozmiarze 29 cali. Rowery te niemieccy projektanci wyposażyli m.in. w systemy wspomagania Bosch Performance CX (wraz z komputerami pokładowymi Intuvia), hydrauliczne hamulce tarczowe, przednie amortyzatory o skoku 100 mm i osprzęt Shimano (zależnie od wersji grupy Alivio, Deore oraz XT).
Gruntownej modernizacji poddano również górską serię e-rowerów Las Vegas – modeli z pełnym zawieszeniem (full suspension), opartych na kołach w rozmiarze 27,5 cala (650B), które są zarówno najbardziej zaawansowanymi, jak i najdroższymi propozycjami w nowej kolekcji istniejącej od ponad 120 lat marki.
„Najwyższym modelem serii jest wciąż Las Vegas 2.0. Co istotne, w porównaniu do zeszłorocznej wersji rama nabrała nieco bardziej drapieżnego charakteru, a sam e-rower jest lżejszy aż o 1,3 kg. Model ten oparty jest na osprzęcie Shimano XT z 10 przełożeniami. Za amortyzację odpowiadają widelec Magura TS7 o skoku 140 mm oraz damper Magura TS RC. Za asystę elektryczną odpowiedzialne są z kolei system Bosch Performance CX i komputer pokładowy Intuvia, które pozwalają na wspomaganie w pięciu różnych trybach. Na wyposażeniu znajdują się także m.in. hydrauliczne hamulce tarczowe Magura TS7 oraz opony Schwalbe Hans Dampf i Nobby Nic” – dodaje Ireneusz Miśkowiec.
Waga elektrycznych Kreidlerów z kolekcji na rok 2016 oscyluje w granicach ok. 19-25 kg, wliczając w to ciężar standardowej baterii. Sugerowane ceny poszczególnych e-rowerów wahają się natomiast od 5 190 do 18 990 zł.