Firma SRAM - obok japońskiej Shimano - druga największa firma dostarczająca komponenty do rowerów zapowiada wielka rewolucję w systemie zmieniania przełożeń. Jak wiadomo obecnie ze sobą konkurują dwie konstrukcje - jedna to klasyczna zewnętrzna przerzutka w wersji przedniej i tylnej w formie ramienia popychającego łańcuch na kolejne zębatki wielotrybu. Druga - to zestaw zębatek zamknięty w środku piasty tylnej regulujący przełożenie poprzez zmianę ich układu (podobnie jak w klasycznej skrzyni biegów). Pomimo drobnych zmian od dziesięcioleci nic w tej kwestii sie nie zmieniło. Powstają jedynie kolejne udoskonalone konstrukcje - od 14 biegów w wewnętrznej piaście Rohloff', aż do coraz to udoskonalonych przerzutek tylnych Shimano, SRAM'a czy Campagnolo.
SRAM zapowiada że jego nowy wynalazek nazwany Truvativ Hummerschmidt zrewolucjonizuje ten segment rynku rowerowego. Na razie niewiele wiadomo, a firma robi wszystko, aby podsycać ciekawość mediów i samych rowerzystów. Podczas Sea Otter - czyli kilkudniowego święta MTB w USA - wybranym dziennikarzom zaprezentowano Hummer Schmidt'a , ale... w znacznie okrojonym zakresie. Testerzy mogli wypróbować nowy system przełożenia przedniego - bo tyle wiemy - na specjalnym rowerze testowym w całkowicie zaciemnionym pomieszczeniu. Stąd też nie ma ani zdjęć, ani nawet opisów jak może wygladać nowa przerzutka. Wiadomo jeszcze tyle, że dwubiegowy mechanizm ma być obsługiwany poprzez normalną manetkę cynglową (Trigger) oraz prawdopodobnie będzie współpracował z dwurzędowym mechanizmem korbowym 23/34 zęby .
O nowym wynalazku w przyszłości więcej dowiemy sie na specjalnie utworzonej stronie WWW http://magicmechanics.com/ »