Amerykański potentat SRAM zaprezentował nową grupę osprzętu dedykowaną do kolarstwa przełajowego, która powstała z połączenia technologi SRAM Force (szosa) oraz XX1 (MTB).
Napęd bazuje na grupie szosowej SRAM Force, ale jest on - podobnie jak SRAM XX1 pozbawiony przedniej przerzutki. Do dyspozycji jest 11 przełożeń obsługiwanych za pomocą przerzutki tylnej Type 2. Dzięki temu uzyskano wagę niżą o 205 gramów w stosunku do szosowej grupy Force22 (2x11) - a przecież nowa grupa jest przeznaczona do terenowej jazdy! Udało się taki wynik uzyskac między innymi za sprawa superlekkiej korby z karbonowym ramieniem, aluminiowym pająkiem i pojedynczą zębatką dostępną w pięciu wariantach 38, 40, 42, 44 i 46 zębów. Mechanizm korbowy będzie kompatybilny z dwoma standardami łożysk suportowych: BB30 i GXP.
Przerzutka tylna to połączenie technologii szosowej z MTB z którego zapożyczono Cage Lock oraz sprzęgło. Dzięki temu układ napędowy powinien mieć odpowiednio napięty łańcuch - co w przypadku zawodów przełajowych nie jest bez znaczenia.
Kaseta i łańcuch została zapożyczona z grypy Force i tak mamy: PG-1170 w czterech wersjach: 11-25T, 11-26T, 11-28T i 11-32Toraz łańcuch PC-1170.
Przykładowe ceny komponentów nowej grupy SRAM Force CX1: