Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Aktualności > Shimano 2015 - nowy XTR - przerzutki, manetki, koła, pedały

Shimano 2015 - nowy XTR - przerzutki, manetki, koła, pedały

Data: 2014-04-09
Źródło: Informacja własna

Pierwsza część:  Shimano 2015 - nowy XTR - kaseta, mechanizm korbowy, łańcuch »

Przerzutka przednia FD-M9000/FD-M9020 - Side Swing

Tutaj nareszcie zobaczyliśmy coś nowego. Zupełnie zmieniono konstrukcję przedniej przerzutki łącznie z prowadzeniem linki.

Większy prześwitt

Nowa konstrukcja Side Swing daje duży prześwit pomiędzy oponą a ramą. To się spodoba przede wszystkim miłośnikom dużego koła 29". Cały mechanizm totalnie przeprojektowano i umieszczono w innym miejscu - znajduje się on tuż przy wózku, a nie przy obejmie. Stąd dodatkowe 15 mm wolnej przestrzeni dla koła

Shimano XTR 2015

Nowe prowadzenie linki

Do tej pory mieliśmy dolne i górne prowadzenie linki z manetki do przerzutki. Teraz będziemy mieli nowe - boczne prowadzenie, które zastosowano w XTR 2015. Daje to krótszą linkę, mniej zakrętów - słowem prostota taka, że aż dziw, że nikt na to nie wpadł wcześniej.

Shimano XTR 2015

Nowa konstrukcja sprężyny, krótsze ramię

Konstrukcja - jak już wspomnieliśmy - została zupełnie przeprojektowana. Sprężyna napinająca w nowym modelu FD-M9000 jest położona w osi pionowej, zamiast w poziomej - jak dotychczas. Pozwoliło to na skrócenie ramienia pomiędzy osią obrotu, a punktem styku wózka z łańcuchem. Dzięki temu będzie łatwiej zmieniać przełożenia - używając mniejszej siły.

Shimano XTR 2015

Shimano XTR 2015

Shimano XTR 2015Przerzutka tylna RD-M9000 - regulacja stabilizatora

W tylnej przerzutce nie znajdziemy już takich rewelacji jak w przedniej wersji. Nowy zoptymalizowany kształt Shadow jest dostosowany do większej kasety. Mamy możliwość regulacji - bez narzędzi stabilizatora łańcucha.

Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015

Manetki SL-M9000 - I-spec II

Manetki to stare, dobre Rapidfire Plus z technologiami Multi Release, Instant Release, 2-way Release. Nowością natomiast będzie kolejna wersja zintegrowanego systemu mocowania dźwigni przerzutki i hamulca - I-spec II pozwalająca na większy zakres regulacji. Manetkę będzie można regulować w poziomie w zakresie 12 mm. Dodatkowo regulowany będzie także kąt nachylenia manetki - w zakresie 15º.

Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015

Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015

Lewa dźwignia manetki - obsługująca przerzutkę przednią będzie miała nieco krótszy skok - dzięki nowej konstrukcji przerzutki.

Będą - podobnie jak teraz - dostępnie dwie wersje manetek - z obejma klasyczna i typu I-Spec (SL-M9000-A oraz SL-M9000-B-I)

Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015

Pedały - PD-9000/PD-9020

Tutaj żadnej rewolucji nie ma - podobnie jak teraz będziemy mieli dwa typy pedałów: do XC PD-M9000 oraz do trailu - PD-M9020.

Hamulce, piasty i koła

Tu także większych zmian nie ma. Układ hamulcowy z technologią Ice-Tech i dwie wersje: do XC (BR-M9000 + BL-M9000) oraz trailu (BR-M9020 + BL-M9020). Klamki będą także dostępne z mocowaniem w systemie I-Spec II.

Podobnie z piastami FH-M9000 (XC), HB-M9020 i FH-M9020)

Ciekawe natomiast będą nowe zestawy kół - w rozmiarach 29" i 27,5". W XTR 2015 nie będzie dostępnego rozmiaru 26", który do niedawna niepodzielnie panował w MTB.

Dla ścigaczy XC będa przeznaczone dwa zestawy: WH-M9000-TU oraz WH-M9000-TL - o szerokości 20C. Dla miłośników enduro/trail: WH-M9020-TL z szerszym profilem 24C

Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015Shimano XTR 2015

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
Brak komentarzy!