W osprzęcie na rok 2015 w grupie rowerów miejskich japoński potentat zaprezentował nową generację ośmiorzędowej grupy Alfine. Jak zapewniają przedstawiciele Shimano w nowej 8-biegowej piaście będzie łatwiej zmieniać przełożenia pod obciążeniem - czyli w trakcie naciskania nogami na pedały .
Zmieniono także zasadę działania dźwigni manetki na typu "top normal". W poprzedniej generacji (S50x) wyciągając linkę za pomocą większej dźwigni wrzucaliśmy bieg na wyższy (cięższy) (podobnie jak kiedyś w przerzutkach zewnętrznych typu low-normal). teraz nowe Shimano Alfine-8 posiada manetkę typu top-normal gdzie naciągając linkę wrzucamy na niższe przełożenie - identycznie jak w klasycznych zewnętrznych przerzutkach.
Wśród nowych komponentów znajdziemy:
Będą one dostępne w kolorze czarnym i srebrnym.
Shimano zaproponowało nowy standard dynama - na 1,5 W. Jest to spora rewolucja, bo od wielu lat na rynku mamy dostępne tylko dwa rodzaje prądnic: na 3 W i na 2,4 W. W tym czasie oświetlenie przeżyło prawdziwa rewolucję - od normalnej żarówki, przez halogenowe, kryptonowe po oparte na diodach LED, które wymagają zdecydowanie mniejszej energii. Przyszedł więc czas i na zmianę źródła zasilania. Prądnica generująca 1,5 W wystarczy w zupełności większości użytkownikom do zasilenia obu lamp - przedniej i tylnej. Nowe dynama nie wymagają zmiany oświetlenia - możemy podłączyć dotychczas używane - będą tylko świeciły z nieco mniejszą mocą.
Nowe dynama są lżejsze o 125 gramów od wersji 3W oraz co najważniejsze będą się toczyły z dwa razy mniejszymi oporami przy włączonym oświetleniu.
Dotychczas oferowane dynama na 3W i 2,4W będą cały czas dostępne w ofercie Shimano.
Nowe dynama na 1,5 W:
Dynama na 1,5 W będą oferowane w sprzedaży już w 2014 roku
W grupie piast wielobiegowych z ośmioma przełożeniami zaszły zmiany głównie kosmetyczne: zmieniony został design, kolorystyka (wprowadzono czarny kolor) oraz nazewnictwo:
W nowym mechanizmie korbowym FC-C6000 zmieniono wygląd: kształt, wykończenie powierzchni. Tarcze będą miały kombinację 33/38zębów i będą oferowane w dwóch kolorach: srebrnym i czarnym
Do grupy Inter-8 doszły także nowe dynama na standard 1,5 W:
W nowych wersjach piast Nexus Inter-7 ulepszono zmianę biegów dzięki nowej konstrukcji wewnętrznych zapadek. Kąt martwy podczas przełączania biegów został zredukowany z 90° do 30°, dzięki czemu przełożenia zmieniane są szybciej.
W kolekcji 2015 Nexus Inter-7 znajdziemy dwie nowe piasty wielobiegowe oznaczone: