Mało znana niemiecka marka - najstarsza jeśli chodzi o rowery górskie wystawiała się na stoisku BBFBike. Checker Pig została założona w 1989 roku i od samego początku marka była związana z wyczynowym sportem (słynny model "Grinsende Sau"). Na rowerach tej marki wygrywali mistrz świata Michael Huebner oraz mistrz olimpijski Jens Fiedler. W tym roku firma rozpoczyna działalność na rynku polskim.
Na każdej edycji targów rowerzyści, którzy nie lubią się przemęczać podczas jazdy na rowerze mają cos do wybrania. Tym razem było podobnie
Firma bm Bimoto s.c. przedstawiła kilka modelów rowerów z napędem spalinowym. Sercem systemu jest czterosuwowy silnik Hondy GX25, który pozwala na osiągniecie prędkości maksymalnej nawet do 50 km/h. Nie byłoby nic w tym rozwiązaniu nowatorskiego - w końcu na rynku mamy kilka podobnych produktów - gdyby nie sposób przenoszenia napędu. Opatentowany system jest oparty na zmodyfikowanym mechanizmie korbowym umożliwiającym wykorzystanie kompletu przerzutek rowerowych zarówno podczas jazdy z napędem silnikowym jak i podczas pedałowania.
Zmodyfikowany mechanizm korbowy zawiera dwa wolnobiegi stosowane w rowerach typu BMX. Wolnobiegi pracują przeciwstawnie, jeden z nich służy do przeniesienia napędu mięśniowego, a drugi do przeniesienia napędu silnikowego. Wolnobiegi umożliwiają wzajemne izolowanie napędu silnikowego i mięśniowego: podczas napędu silnikowego nie obracają się korby pedałów, podczas napędu korbami pedałów nie obracają się elementy przeniesienia napędu silnikowego, możliwe jest wspomaganie napędu mięśniowego napędem silnikowym.
Całość układu (silnik, mechanizmy, mechanizm korbowy, łańcuch, zbiornik paliwa) waży 6 kg - i o tyle wzrośnie masa roweru. Jak już wspomnieliśmy - sercem układu jest zmodyfikowany mechanizm korbowy, więc modyfikacja roweru wiąże się z jego wymianą (także mechanizmu suportowego). Zużycie paliwa wynosi ok 1l/100 km.
Obok wersji spalinowej jest też dostępna elektryczna o mocy od 180 do 500 W. Przy zastosowaniu akumulatorów LiFePO4 10Ah/24V zasięg bez pedałowania wynosi 18km (dla wersji 180W) i 35 km (dla wersji 500W), a prędkość maksymalna 25-35 km/h.
W obu przypadkach manetka wsprzęglająca silnik do pracy znajduje sie na kierownicy i zawiera także wskaźnik naładowania akumulatorów.
Cena silnika spalinowego razem z osprzętem wynosi 2800 zł, a elektryczna wersja kosztuje od 2700 do 3200 zł.
Z kolei firma Interbike przedstawiła całą kolekcję rowerów niskobudżetowych elektrycznych. Obecnie w ofercie firmy znajduje się 7 modeli w których do wyboru mamy napęd Power Electric (samojeżdżący) lub Power Assist (wspomagający). Reklamowany jako najtańszy na polskim rynku Interbike INTB-305 kosztuje 2300 zł i wykorzystuje silnik o mocy 180 W połączony z akumulatorami 36V/10Ah
Na targach nie mogło zabraknąć oczywiście naszego największego polskiego producenta rowerów - czyli firmy Kross. Na stoisku wystawiono nowe modele: Level A10, A2 XT, A2 Lady oraz Crime 3. Z ciekawostek pokazano model na rok 2010 przeznaczony wyłącznie na rynek skandynawski. Ascent - bo taka jest jego nazwa - to miejski rower na 28 calowych kołach, napędzany trzybiegową piastą wewnętrzną.
O nowej kolekcji będziemy jeszcze pisać