Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego zaprezentowała plany promocji 2 tys. km ścieżek rowerowych przebiegających przez pięć województw. 25 mln zł trafi m.in. na spoty telewizyjne, prezentacje na targach i portal internetowy.
Regionalna Organizacja Turystyczna Woj. Świętokrzyskiego (ROTWŚ) zajmuje się promocją całości projektu Wschodniego Szlaku Rowerowego w pięciu województwach (świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, podkarpackie). Na ten cel przewidziano ok. 24 mln zł. Pierwsze fragmenty szlaku będą gotowe w czerwcu 2015 r.
"Wiosną, jeszcze przed sezonem rowerowym, ukaże się spot telewizyjny promujący szlak; zdjęcia do niego już zostały nakręcone latem" - powiedział podczas środowej konferencji prezes ROT WŚ Jacek Kowalczyk. Powstanie m.in. 45-sekundowy spot telewizyjny oraz pięć spotów regionalnych. "Do tego planujemy dwuminutowy film" - zaznaczył Kowalczyk. Jak podała ROTWŚ, dobiegają końca prace związane z montażem i udźwiękowieniem reklam.
Województwa ustaliły, że podczas wystaw targowych będą promowały się wspólnie, pod jednym logotypem i na jednym stoisku. "Debiut zaplanowaliśmy na 27 listopada na jednych z największych targach turystycznych w kraju, TT Warsaw" - poinformował Kowalczyk. Regiony nie zamierzają się ograniczać wyłącznie do krajowych wystaw.
"Pojedziemy wspólnie na jedną z największych tego typu imprez na świecie - targi ITB (Berlin), a także do Utrechtu (Holandia), ponieważ rynek Beneluksu jest rynkiem docelowym, tam turystyka rowerowa jest bardzo popularna" - zaznaczył Kowalczyk. Regiony rozważają także udział w wystawie turystycznej we Lwowie.
Wschodni Szlak Rowerowy promowany będzie także podczas Wystawy Światowej "Expo 2015" w Mediolanie. "Odbędzie się to w bloku wydarzeń dla turystyki, zaplanowanym na maj przyszłego roku, czyli niedługo po inauguracji wystawy" - wyjaśnił Kowalczyk.
W ramach działań promocyjnych powstanie m.in. portal internetowy, a także 2 mln egzemplarzy przewodników, map i folderów na temat szlaku. Zaplanowano także uruchomienie "banku wizerunków" dla mediów, czyli bazę setek zdjęć wykonanych na szlaku.
W maju ogłoszono, że szlak rowerowy będzie występował pod marką "Green Velo". Logotypem jest różnokolorowa litera "w" zbudowana z elementów rowerowego łańcucha. Hasłem promocyjnym będzie "Łańcuch atrakcji". Projekt zakłada także utworzenie wzdłuż trasy 220 tzw. miejsc obsługi rowerzystów z toaletami, punktami gastronomicznymi i punktami informacyjnymi.
Jak poinformował kierownik projektu tras rowerowych Grzegorz Szczęsny, szlak zostanie podzielony na 12 tematycznych "królestw", np. "Dolina Bugu", "Mazury Północne" czy "Góry Świętokrzyskie". "Dzięki temu łatwiej nam będzie promować poszczególne fragmenty szlaku" - podkreślił Szczęsny.
Wokół szlaku mają powstawać m.in. miejsca noclegowe czy punkty serwisowe dla rowerów. W ten sposób "Green Velo" będzie napędzał lokalną gospodarkę i rynek pracy. Całkowity koszt przedsięwzięcia zamknie się kwotą 274 mln zł, z czego znaczna część będzie pochodziła z Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej".
Planowana łączna długość szlaku wynosi 1980 km, z czego przez woj. warmińsko-mazurskie będzie przebiegało 415,9 km, podlaskie - 594,9 km, lubelskie - 353,6 km, świętokrzyskie - 195,9 km i podkarpackie - 451,1 km. Turyści będą mogli skorzystać z niektórych odcinków tras w czerwcu przyszłego roku. Cały szlak ma być gotowy do grudnia 2015 r.