Patrząc na rozwój technologii ramy przez ostatnie kilka lat mogłoby sie wydawać, że juz nic zaskakującego w tej dziedzinie nas nie spotka. Owszem materiały używane do ich produkcji sa coraz lżejsze i wytrzymalsze, ale od kilkunastu lat są to cały czas głównie aluminium, włókno węglowe oraz stopy stali. Z nich są konstruowane rury, a te składane następnie w ramę.
Na targach Interbike w USA w 2004 roku pokazano zupełnie inne podejście do tematu. W rowerze IsoBike™ rama została wykonana z ażurowego materiału Isotruss, który jest kombinacją kewlaru oraz karbonowych włókien. Konstrukcja przypomina nieco zbrojenie używane przy konstrukcjach żelbetonowych. Waga nie jest może mistrzostwem świata - sama rama waży około 1,25 kg, ale producent IsoTruss® zapewnia że rower oparty na niej jest bardzo sztywny i nie ma limitu wagi rowerzysty. Problemem może być jazda w błocie - ażurowa konstrukcja z pewnością zwiększy swoją wagę. Producent zapewnia że problem ten można w przyszłości zlikwidować. Cena filigranowej ramy wynosi 7000$.