Powszechnie występująca między innymi w Ghanie trawa - bambus została wybrana przez amerykańskiego inżyniera na budulec do tworzenia rowerowych ram. W ramach projektu uczy on jak konstruować jednoślady z wykorzystaniem tego budulca.
Dlaczego obiektem zainteresowania naukowców z uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku stał się akurat rower ? Dla większości mieszkańców krajów afrykańskich samochód leży jedynie w sferze marzeń. Do codziennej komunikacji wykorzystują oni przepełnione, niebezpieczne i wcale nie tanie autobusy. Rower nie dość że jest relatywnie tani w zakupie, bardzo tani w użytkowaniu (brak wydatków na paliwo) to umożliwia dotarcie w miejsca gdzie brak jest dróg. Do tych wszystkich zalet możemy dodać jeszcze jedna - dosyć specyficzną dla tego obszaru świata. We wschodniej Afryce jednoślady są często wykorzystywane jako... taksówki. Ten specyficzny rodzaj pojazdu doczekał się nawet własnej nazwy "boda-boda" - (z ang. border-border). Początkowo służyły do nielegalnego przekraczania granicy Kenijsko-Ugandyjskiej. Z czasem nazwa stała się określeniem rowerów z mocnymi bagażnikami tylnymi dostosowanymi do przewozu osób.
Lekka konstrukcja, duża wytrzymałość oraz niewielki koszt to najważniejsze z zalet jakie oferuje rower oparty na bambusowej ramie. Do tego oczywiście duzy solidny bagażnik dla pasażera.