Jak już wcześniej informowaliśmy, największą nowością firmy Kross na rok 2014 będzie nie dość, że nowy standard koła - 27,5", to jeszcze do tego reprezentowany aż przez 7 modeli. A firma nie mówi ostatniego słowa...
Nowa kolekcja jest owocem pracy działu R&D, a w jej stworzeniu brali czynnie udział zawodnicy Kross Racing Team, którzy przekazywali uwagi na temat modeli prototypowych, testowanych przez nich w terenie. Dzięki tym wskazówkom - zapewnia producent - nowe rowery mają wyjątkowe właściwości jezdne. Nowa linia "Level R" będzie się składać z siedmiu modeli: czterech aluminiowych (Aluminium Lite, Aluminium UltraLite) oraz trzech opartych na konstrukcji węglowej (Carbon SL).
Niewątpliwie największe zainteresowanie wzbudza topowy model Level R+ 650b, przykład zaawansowanego technicznie roweru wyścigowego. Kross trzyma się wprowadzonego kilka lat temu nazewnictwa, gdzie "plus" oznacza najwyższy model w danej serii.
Najwyższy model serii „R” zostanie wyposażony w komponenty nowych dostawców: kompletną grupę SRAM XX z napędem 2x10 oraz karbonowe koła DT Swiss 1250 Spline. Uzupełnieniem specyfikacji będzie widelec Rock Shox SID XX oraz komponenty Easton EC90.
Rama roweru wykonana jest z Carbon’u SL, którego włókna ułożone są w ściśle określony sposób, tak aby cała konstrukcja odznaczała się wysoką sztywnością boczną przy jednoczesnym pochłanianiu wszelkich drgań. Takie rozwiązanie pozwala na maksymalne przełożenie sił napędowych na tylne koło pozwalając zachować przy tym niezbędne właściwości tłumiące. Względem lat ubiegłych rama została usztywniona głownie w okolicach główki i całego przedniego trójkąta. Cała bryła ramy jest teraz mniejsza, a elementem wyróżniającym jest wzmocnienie pomiędzy rurą podsiodłową a górną.
Czytaj więcej: Kross 2014 |
Poza modelem Level R+ dostępne będą również dwa niższe modele z węglową ramą - Level R10 i Level R9 – będące odpowiedzią na potrzeby osób poszukujących budżetowych rozwiązań opartych na karbonowej konstrukcji. Rowery te zostaną wyposażone w napęd Shimano (SLX/XT i Deore/SLX) oraz hamulce Avid (Elixir 5 i Elixir 3).
W modelach tych - podobnie jak w pozostałych - niższych - zastosowano nowe bardzo nowoczesne, dynamiczne i ładne malowanie. Linie prowadzące z dolnej i górnej rury spotykają się pod ostrym kątem na główce ramy. Ciekawe czy ten design będzie powielony w pozostałych rowerach Level.
Najwyższym modelem wśród nowej linii rowerów 27,5" opartym na ramie aluminiowej będzie Level R8. Przy jego produkcji wykorzystano nowy stop aluminium: Ultra Lite - lżejszy i bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne materiał, który pozwala na uzyskanie wytrzymałej, wyczynowej konstrukcji bez zbędnego „balastu”. R8, podobnie jak najwyższy model karbonowy, zostanie wyposażony w 20 biegowy napęd SRAM (X7/X9).
Wszystkie karbonowe ramy oraz ta, wykonana z nowego stopu aluminium, zostały wyposażone w szereg rozwiązań, które podnoszą trwałość konstrukcji, zmniejszają jej wagę oraz pozytywnie wpływają na jakość prowadzenia roweru. Bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki - Direct Mount, rozszerzająca się rura podsiodłowa, mocowanie hamulca Post Mount, poszerzana główka ramy – T-Head Tube oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy napędu, to tylko niektóre z rozwiązań wykorzystanych w topowych modelach na kołach 27,5”.
Pozostałe rowery oparte na aluminiowej konstrukcji – Level R6, R4 i R3 - to propozycje dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z rowerami górskimi. Zastosowano w nich sportową geometrię ram wykonanych z Performence Aluminium połączoną z przerzutkami Shimano, widelcem Suntour i komponentami Kross Sport.
Nam spodobało sie bardzo malowanie R4 - z jednej strony utrzymane w stylistyce nowej serii, a z drugiej wyróżniające się za sprawa kontrastu kolorów: czerwonego i niebieskiego. Ten model - jeśli tylko cena będzie odpowiednia może stać się przyszłorocznym hitem.
Przestawiając nową ofertę hardtaili, Kross nie mówi ostatniego słowa. Firma pracuje nad rowerami na 27,5” kołach, które będą w pełni amortyzowane, a które jeszcze w trakcie sezonu 2014 ujrzą światło dzienne.
Ceny nowych modeli poznamy w sierpniu, a rowery będą dostępne już od września br.
Rozmiar ramy |
XS |
S |
M |
L |
---|---|---|---|---|
FS - Rozmiar ramy ["] |
15,7 |
17,3 |
19,3 |
20,9 |
ST - Długość rury podsiodłowej [mm] |
400 |
440 |
490 |
530 |
TT - Długość górnej rury [mm] |
556 |
578 |
565 |
605 |
HT - Długość główki ramy[mm] |
100 |
110 |
130 |
150 |
SA - Kąt rury podsiodłowej [° ] |
74 |
74 |
74 |
74 |
HA - Kąt główki ramy [° ] |
70 |
70 |
70 |
70 |
CS - Długość tylnych widełek [mm] |
428 |
428 |
428 |
428 |
WB - Baza kół [mm] |
1052 |
1077 |
1094 |
1105 |
Rozmiar ramy |
XS |
S |
M |
L |
---|---|---|---|---|
FS - Rozmiar ramy ["] |
15 |
17 |
19 |
21 |
ST - Długość rury podsiodłowej [mm] |
381 |
432 |
483 |
534 |
TT - Długość górnej rury [mm] |
574 |
594 |
613 |
632 |
HT - Długość główki ramy[mm] |
106 |
115 |
125 |
135 |
SA - Kąt rury podsiodłowej [° ] |
73,5 |
73,5 |
73,5 |
73,5 |
HA - Kąt główki ramy [° ] |
71 |
71 |
71 |
71 |
CS - Długość tylnych widełek [mm] |
425 |
425 |
425 |
425 |
WB - Baza kół [mm] |
1058 |
1079 |
1098 |
1118 |
Rozmiar ramy |
XS |
S |
M |
L |
---|---|---|---|---|
FS - Rozmiar ramy ["] |
15 |
17 |
19 |
21 |
ST - Długość rury podsiodłowej [mm] |
381 |
432 |
483 |
534 |
TT - Długość górnej rury [mm] |
568 |
585 |
603 |
620 |
HT - Długość główki ramy[mm] |
110 |
120 |
130 |
140 |
SA - Kąt rury podsiodłowej [° ] |
73 |
73 |
73 |
73 |
HA - Kąt główki ramy [° ] |
70,5 |
70,5 |
70,5 |
70,5 |
CS - Długość tylnych widełek [mm] |
430 |
430 |
430 |
430 |
WB - Baza kół [mm] |
1056 |
1073 |
1092 |
1109 |