Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
Jesteś tutaj > Strona główna > Wiadomości > Sprzęt > Kross 2014 - Level R - 27,5", UltraLite, komponenty SRAM

Kross 2014 - Level R - 27,5", UltraLite, komponenty SRAM

Data: 2013-08-06
Źródło: Informacja własna

Ledwo minął półmetek roku, a już producenci przedstawiają zmiany w kolekcjach na rok 2014. Nasz największy producent rowerów - Kross przedstawia kolejną porcję nowości, z których najbardziej interesująca wydaje nam  się nowa rodzina rowerów Kross Level R na kołach 27,5". Równie interesujące wydaje się wprowadzenie komponentów SRAM, nowy stop aluminium w rowerach XC oraz nowa linia produkcyjna obręczy.

Wcześniej pisaliśmy o:

Teraz odsłaniamy kolejne nowości na rok 2014.

Kross wsiada na 27,5" czyli Level R

Do dotychczas oferowanych rowerów serii Level A (na kołach 26") i Level B (na kołach 29") dołącza nowa - Level R na kołach 27"5". Polski potentat idzie z duchem czasu i rozszerza ofertę rowerów typu XC o trzy kolejne modele:R8, R9 oraz R10. O nowej serii R niewiele jeszcze wiadomo, także musimy poczekać na szczegóły.

(full) Kross 2014 - Level R8-kross_2014_kross_level_r8.jpg

Zmiany w XC

Kross 2014 - Level R8W kolekcji na sezon 2014, Kross całkowicie przeprojektował aluminiowe ramy sportowe, zmieniając profile najważniejszych punktów i jednocześnie powiększając punkty styku poszczególnych łączeń. Dotyczy to modeli Level A7, A8, B6, B7, R8, na które firma kładzie największy nacisk w przyszłym sezonie.

Jak mówi Karol Trzciński - Product Manager Kross: „Projektując nowe ramy skupialiśmy się przede wszystkim na tym aby ujednolicić linie produktowe i nadać kolekcji bardziej wyrazistego charakteru. W wyniku tego przeprojektowaliśmy większość sportowych ram koncentrując się na sztywności przedniego trójkąta ramy i jego połączeniu z główką oraz wzmocnieniu tylnego trójkąta. To, naszym zdaniem, najbardziej odpowiada za precyzyjne prowadzenie roweru.

Główne zmiany wprowadzone przez firmę to:

  • Nowe większe przekroje
  • Nowe główki pod stery SemiIntegrated 
  • Nowe przekroje tylnego trójkąta ramy dla zwiększenia wytrzymałości
  • Cieniowane suporty
  • Szlifowane spawy (smooth Welding)
Czytaj więcej: Kross 2014

Aluminiowe ramy z serii Level zostały wzbogacone o szereg rozwiązań zwiększających ich trwałość – i jednocześnie zmniejszających wagę roweru. We wszystkich modelach karbonowych i najwyższych aluminiowych (B6, A7 i B7, A8 iR8) zastosowano rozszerzoną główkę ramy oraz rurę podsiodłową, co zwiększa sztywność i trwałość całej konstrukcji. W ramach tych modeli zastosowano także wewnętrzne prowadzenie linek napędów. Przednia przerzutka jest mocowana bezpośrednio do ramy a hamulec posiada mocowanie typu post mount.Estetykę zwiększają wygładzane spawy w ramach aluminiowych (większość i wszystkie z serii Race).

Jeśli chodzi o modele na ramach karbonowych - tutaj nie znajdziemy zmian, poza sztywna osią w Level B+.

Modyfikacji uległa również geometria. Po konsultacjach z zawodnikami KRT inżynierowie KROSS skrócili tylny trójkąt oraz wydłużyli górną rurę. Zmianie uległy również kąty ramy. Dzięki temu nowe rowery będą bardziej zwrotne przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.

Aluminium UltraLite - nowy stop w ramach MTB XC

W nadchodzącym sezonie Kross zrezygnował z użycia w rowerach MTB XC stopu Aluminium SuperLite, a w jego miejsce zastosował UltraLite, charakteryzujący się znacznie większą wytrzymałością na rozciąganie oraz wyższą granicą plastyczności.

 

Materiał

Wytrzymałość na rozciąganie

Granica plastyczności

Moduł Younga (sztywność)

Twardość

Aluminium Lite

310

273

69

94

Aluminium SuperLite

350

305

72

95

Aluminium UltraLite

450

410

72

95

Parametry stopów aluminium używanych w rowerach KROSS

Nowy stop zastosowano w najwyższych aluminiowych rowerach MTB XC 26” (Level A7 i A8), 27,5” (Level R8) oraz 29” (Level B6 i B7).

SRAM w rowerach Kross

Kross 2014 - Level R8Jedną z największych zmian jest wprowadzenie do rowerów (nareszcie) komponentów amerykańskiej firmy SRAM - głównego konkurenta Shimano. O taka zmianę podobno zabiegali zawodnicy z Kross Racing Team.

Topowa grupę SRAM XX znajdziemy w najwyższych modelach serii Level A, R i B, łącznie z komplementarnym widelcem Rock Shox SID XX.

Niższe modele (Level A11 i Level B11) oraz najwyższy model Moon (Enduro) będą jeździć na pełnej grupie SRAM X0.

Z kolei najwyższe modele aluminiowe (Level A8 i Level R8) zostaną wyposażone w przerzutki SRAM, a najwyższe modele rowerów zbudowanych na topowych, aluminiowych ramach zostaną wyposażone w kombinacje napędu SRAM X7 / X9.

Koła DT Swiss

Zmiany nie ominą również kół - w najwyższych modelach rowerów 26”, 27,5” i 29” zostaną zamontowane koła nowego dostawcy – DT Swiss.

W specyfikacjach Kross na sezon 2014 znajdziemy nowe, trwalsze, suporty, nyple, fartuchy czy szprychy - również w tańszych modelach.

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
Brak komentarzy!