W Niemczech zrzeszenie taksówkarzy oraz Niemieckie Stowarzyszenie rowerzystów - ADFC rozpoczęło kampanię mającą zwracać uwagę pasażerów taksówek na rowerzystów.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwo otwierania drzwi samochodu bez uprzedniego rozejrzenia się czy nie jedzie rowerzysta. Szacuje się, że wypadki gdzie rowerzysta z impetem wjeżdża w dopiero co otwarte drzwi samochodu stanowią od 6 do 7 % wypadów z ich udziałem. ADFC chce aby akcja ta była początkiem kompleksowego rozwiązania problemu. Organizacja zachęca koncerny motoryzacyjne do opracowania systemów ostrzegających pasażera, że próbuje otworzyć drzwi, gdy nadjeżdża rowerzysta - np za pomocą drgania klamki.
Wśród członków zrzeszenia taksówkarzy będzie rozdanych 100.000 naklejek, które przypominają również o zapięciu pasów bezpieczeństwa.
Wcześniej tego typu akcja została przeprowadzona w Nowym Jorku.
Magda Mokrzan