Toruń ogłosił przetarg na uruchomienie roweru miejskiego. Wzorem Wrocławia, Poznania, Opola, Rzeszowa, Krakowa i Warszawy, Toruń także chce posiadać sieć 10 bezobsługowych stacji wypożyczalni jednośladów, w których będzie się znajdowało 100 stojaków na 70 rowerów.
W specyfikacji przetargu określono dokładnie jak mają wyglądać toruńskie rowery. Każdy z nich ma posiadać koła o średnicy od 24 lub 28 cali, jednobelkową ramę, co najmniej trzybiegową tylną piastę, dzwonek, światła, błotniki, koszyk do przewożenia przedmiotów oraz zapięcie umożliwiające przypięcie roweru poza stacjami.
Firma obsługująca system w razie awarii roweru będzie miała 12 godzin na wymianę jednośladu na sprawny. Stojak i panel sterujący będzie można naprawić w ciągu 48 godzin.
Toruński Rower Miejski ma ruszyć na początku lipca i funkcjonować do końca listopada. Umowa będzie podpisana na 4 lata i będzie kosztować miasto 780 tys. zł. W jej ramach firma ma utrzymywać system od 1 marca do 30 listopada. Pierwsze 20 minut jazdy ma być bezpłatne.
To dopiero pierwszy etap wdrożenia TRM. Docelowo w systemie ma znajdować się 26 automatycznych parkingów rowerowych z 390 stojakami na 260 rowerów.
Do tej pory w przetargach na prowadzenie systemów rowerów miejskich w Polsce wygrywała niemiecka firma Nextbike (poza Rzeszowem).
Oferty należy składać do 10 kwietnia 2013 r. do godziny 9.00 w Wydziale Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Torunia, ul. Podmurna 74.
Więcej o rowerach miejskich przeczytasz w specjalnym artykule "Rower Miejski - wypożyczalnia rowerów"