Uspokojenie ruchu samochodowego, sieć samoobsługowych wypożyczalni rowerowych i jazda pod prąd na dwóch kółkach - to francuska recepta na miasto, w którym rowerzyści czują, że żyją
Mieszkańcy Wrocławia będą mogli przypiąć swoje rowery do stojaków w kształcie krasnala, misia i Eberhardta Mocka (bohatera kryminałów Marka Krajewskiego).
Jeszcze w czerwcu do końca miał zostać ucywilizowany przejazd rowerami przez ul. Św. Mikołaja. Urzędnicy obiecywali nam to w kwietniu, a potem nawet zamontowali sygnalizator dla jednośladów. Okazuje się, że na kontrapas między Rzeźniczą a trasą W-Z nie powstanie w tym roku, bo magistrat nie chce zabierać więcej miejsc parkingowych dla samochodów. Rowerzyści zaś mogą sobie jechać chodnikiem.
Po kilku latach obietnic we Wrocławiu ruszyła miejska sieć wypożyczalni rowerowych. Rowerów jest na razie tylko 140, i wypożyczyć je można jedynie w 17 miejscach.
Miasto zlikwidowało kilkadziesiąt miejsc postojowych w centrum i wytyczyło tam ścieżki rowerowe. Oznakowało je jednak w taki sposób, że jeżdżą po nich kierowcy, a nawet parkują. Najgorzej jest na ul. Wita Stwosza, gdzie przy ścieżce w ogóle nie ma znaków
W życie weszły nowe przepisy rowerowe. - Rower okazuje się wyznacznikiem nowej Polski - mówi Marcin Hyła, jeden z architektów rowerowych zmian w prawie.
Już w sobotę wchodzi w życie nowe prawo o ruchu drogowym. Rowerzyści będą mieli więcej przywilejów. Jednak to, czy rowerzysta będzie bezpieczniejszy na drodze, w dużej mierze będzie zależeć jednak od kierowców.
Lubelski MOSiR nie dostanie unijnych pieniędzy na budowę wypożyczalni miejskich rowerów. – Będziemy się odwoływać. A jak się nie uda, poszukamy środków gdzie indziej – zapowiada dyrektor ośrodka.
Szybsi niż patrol pieszy i bardziej mobilni niż radiowóz - policjanci na rowerach od kilku dni patrolują ulice i parki w Lublinie. W sezonie wiosenno-letnim cykliści w mundurach będą pilnować porządku w parkach i w niedostępnych dla samochodów miejscach, gdzie wypoczywają lublinianie i turyści.
Jeszcze nie wsiedliście na rower? Najwyższy czas! Martwi Was stan ścieżek w mieście? Nas też, ale prędzej rowery nam zardzewieją, niż urzędnicy wybudują w Katowicach porządne ścieżki
- Taka uchwała jest niepotrzebna. Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi - oponuje prezydent Kielc Wojciech Lubawski.
Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, w ramach realizowanego: „Programu rozwoju komunikacji rowerowej na lata 2007-2015”, planuje budowę kolejnych ścieżek rowerowych. Ich powstanie oznacza poprawę warunków jazdy i wpływ na kształt infrastruktury rowerowej naszego miasta.
W miasto wyruszył policyjny rowerowy patrol. Patrol na dwóch kołach będzie strzegł bezpieczeństwa między innymi we wszystkich miejskich parkach. A więc wszędzie tam, gdzie nie dojedzie policyjny radiowóz.
Rajd i piknik rowerowy zorganizowano w niedzielę w Lublinie z okazji Dnia Europy. Spod ratusza w stronę podmiejskiego Zalewu Zemborzyckiego wyruszyło ponad stu rowerzystów.
Zakończyło się głosowanie na sopockie stojaki rowerowe. Absolutnym zwycięzcą została: "Plażowiczka". Czy mieszkańcy kurortu polubili kontrowersyjny projekt?
Szykowane na najbliższe lata inwestycje drogowe i projekty dotowane z Unii Europejskiej oznaczać będą niecałe 30 km nowych ścieżek rowerowych w Bydgoszczy. Oby były dobrze przemyślane
Strefa TEMPO 30, czyli ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę, obejmuje na razie Główne, Stare i Dolne Miasto, a także Nowe Ogrody i Wyspę Spichrzów. Magistrat chciałby jednak, by w niedalekiej przyszłości TEMPO 30 objęło niemalże cały Gdańsk. Rowerzyści już się cieszą, ale kierowcy pomysł urzędników kwitują krótko - to bzdura.