Gdynia chce wydać miliony na budowę estakady rowerowej przylegającej do trasy Kwiatkowskiego. - To najbardziej nierozsądne przedsięwzięcie rowerowe w historii miasta - uważają miłośnicy dwóch kółek
Prawie 250 km krajoznawczych ścieżek rowerowych powstanie na obu brzegach Wisły w granicach regionu kujawsko-pomorskiego. Dzięki wsparciu funduszy unijnych, warte 1,4 mln zł przedsięwzięcie zostanie ukończone w ciągu dwóch lat.
Prezydent Świętochłowic Dawid Kostempski przyjechał w czwartek do pracy na rowerze; prezydent Tychów Andrzej Dziuba – autobusem. W ten sposób śląscy samorządowy włączyli się w obchody Dnia bez Samochodu.
100 nowych stojaków na rowery pojawiło się przy lubelskich ulicach, z czego większość znajduje się w śródmieściu. Ustawił je Urząd Miasta na prośbę cyklistów z nieformalnej grupy Porozumienie Rowerowe.
Szef SLD Grzegorz Napieralski i Zieloni 2004 zachęcali w czwartek z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu, by przesiąść się na rower. "Rower nie truje, nie hałasuje, rower to aktywność" - przekonywali wspólnie lider Sojuszu i działacze Zielonych.
Rowerostrada z południa na północ na samym brzegu Wisły nie powstanie. Urzędnicy nie dotrzymali słowa. Za to, jak co roku, przygotowują Warszawski Raport Rowerowy.
Dzisiaj rozpoczyna się Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (16-22 wrzesień 2011 r.), który ma zwrócić uwagę wszystkich na negatywne konsekwencje wynikające z nadmiernego ruchu samochodowego w miastach. 22 września - dodatkowo został ochrzczony Europejskim Dniem Bez Samochodu.
Druga edycja KIELCE BIKE-EXPO zgromadzi dwukrotnie więcej, czyli ponad 100 wystawców z 8 państw, m.in. Finlandii, Austrii, Niemiec, Holandii ,Wielkiej Brytanii, Czech, Białorusi i Polski. W siedzibie Targów Kielce zaprezentuje się ponad 250 największych marek z branży rowerowej zajmując powierzchnię 3 hal wystawienniczych. Wszystkich fanów rowerów i wszystkiego, co z nimi związane zapraszamy już 7-9 października.
Władze miasta są po rozmowie z firmą administrującą Wrocławskim Rowerem Miejskim. Planuje rozpisać przetarg, by pierwsze wypożyczalnie jednośladów stanęły w centrum Opola już przyszłej wiosny
Prace przy jednych dobiegają końca, inne są dopiero w planach. Choć wkrótce rowerzyści będą musieli zrobić sobie przerwę zimową, to budowa i projektowanie ścieżek rowerowych w naszym regionie trwa.
Po Łodzi na rowerze jeździ się fatalnie. Wprowadzane w ostatnim czasie nowinki niewiele pomagają - twierdzą zgodnie cykliści. Z okazji Tygodnia Zrównoważonego Transportu postanowiliśmy na własnych kółkach sprawdzić tę opinię.
Na ul. Wólczańskiej rozpoczęło się wyznaczanie pierwszego w Łodzi kontrapasu dla rowerów. Ma być oddany w czwartek lub piątek. Ale już budzi kontrowersje.
Rowerzyści narzekają. - Takie sobie te nasze ścieżki - mówi Kuba Bortnowski. I nie wygląda na to, że będzie i lepiej, i więcej. Bo, jak tłumaczą w magistracie, nie ma pieniędzy. Czyli - pod górkę.
Tak przynajmniej twierdzą miłośnicy tych nietypowych jednośladów. - Człowiek tak się na nich nie męczy, jak na zwykłym rowerze, a w razie upadku mniej się poturbuje, bo nie spada z aż tak wysoka - zgodnie przekonują. W sobotę ponad 50 osób z całego kraju na tych rowerach objechała Opolszczyznę.
Specjalny monitorowany budynek, w którym bezpiecznie będzie można zostawić rower na dłuższy czas, skorzystać z prysznica czy szafki na ubrania, wybuduje w sąsiedztwie nowego dworca kolejowego firma Trigranit. Z takich udogodnień, jak i nowych ścieżek rowerowych w okolicy skorzystamy w 2013 r.
W Gorzowie powołany zostanie oficer rowerowy. Władze miasta obiecują także wybudowanie bitumicznych ścieżek rowerowych - informuje Radio Miejskie Gorzowa.
Ponad dwa lata musieli czekać rowerzyści na budowę pierwszej w Lublinie ścieżki rowerowej z asfaltu. W mieście pojawiło się też kilkadziesiąt stojaków na rowery. W ratuszu zapewniają, że to dopiero początek zmian na lepsze
W styczniu Gdańsk zapowiedział, że wprowadza system samoobsługowych wypożyczalni rowerowych. Na ulice trafić miało, na początek, 1200 rowerów i 50 stacji dokujących (wypożyczalni) i to nawet przed wakacjami, które właśnie się skończyły. Dziś wiemy, że stacje nie ruszą przed wiosną przyszłego roku, a możliwe, że nie ruszą w ogóle. Brakuje 9 mln zł. Inwestora nie ma, a miasto nie pomoże.