Od 4 czerwca będzie można wypożyczyć wrocławski rower miejski, na razie można go tylko pooglądać - w Rynku stanęła pierwsza stacja miejskiej wypożyczalni rowerowej.
W przeciwieństwie do wcześniejszych kampanii Gdańska, ten projekt ma nie tyle budować kolejne kilometry ścieżek, a dostosować istniejącą infrastrukturę do potrzeb rowerzystów.Gdańsk chce zostać gospodarzem Światowego Kongresu Rowerowego Velo-city Global w 2014 roku.
Zielonogórska policja nie zgadza się, by rowerzyści jeździli pod prąd jednokierunkową ul. Moniuszki
A co to takiego? - dziwią się zielonogórscy kierowcy, gdy pytamy ich o "kontrapasy'.
Coraz więcej miejscowości wypoczynkowych w górach upatruje szans swojego rozwoju w turystycznym uprawianiu kolarstwa. Do Szklarskiej Poręby, która była liderem w wytyczaniu rowerowych szlaków, dołączają teraz Karpacz i Świeradów Zdrój.
W Toruniu wkrótce będziemy już jeździć nowymi ścieżkami rowerowymi. Do 31 maja tego roku nowe ścieżki rowerowe powstaną w ciągu ul. Chrobrego, od ul. Polnej do ul. Mazowieckiej, Szosy Lubickiej od ul. Kłodzkiej do Strugi Lubickiej oraz Szosy Chełmińskiej od ul. Pawiej do granicy miasta.
Oddzielenie ruchu rowerowego i samochodowego poprawi bezpieczeństwo na drodze - tłumaczy Michał Wandrasz z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Akurat w Brzegu robimy bardzo dużo dla rowerzystów i pod względem infrastruktury rowerowej na tle innych miejscowości w województwie Brzeg wypada bardzo dobrze.
Łukasz Juszczak został pełnomocnikiem prezydenta ds. komunikacji rowerowej. Będzie pełnił tę funkcję społecznie, ale ratusz zapowiada, że jeśli jego praca przyniesie efekty, może liczyć na wynagrodzenie.
Zielona Góra bierze przykład z Wrocławia i planuje uruchomić bezobsługową wypożyczalnię rowerów. Godzina jazdy po mieście na pożyczonym jednośladzie ma kosztować około 2 zł
Prezydent Polski, Bronisław Komorowski, podpisał dzisiaj nową Ustawę Prawo o Ruchu Drogowym (Kodeks Drogowy), która wprowadza sporo zmian ułatwiających życie rowerzystom. Za dwa tygodnie wejdą one w życie.
Szykowane na najbliższe lata inwestycje drogowe i projekty dotowane z Unii Europejskiej oznaczać będą niecałe 30 km nowych ścieżek rowerowych w Bydgoszczy. Oby były dobrze przemyślane.
Nowe ścieżki powstają wzdłuż przebudowywanych ulic. Chociaż jeszcze wiele z nich jest nieskończona, to rowerzyści już zwracają uwagę na błędy w budowanych ścieżkach, jak na przykład wysokie krawężniki czy też brak ciągłości. Urzędnicy odpowiadają jednak, że jeszcze za wcześnie jest na takie uwagi.
W poniedziałek w Kortowie obyło się ogólnopolskie seminarium naukowe "Miasto dla rowerów - rowery dla miasta". W Bibliotece Uniwersyteckiej gościli przedstawiciele urzędów i uczelni z Warszawy, Krakowa, Torunia, Poznania, Białegostoku i Gliwic.
W niedzielę miało miejsce wielkie otwarcie sezonu rowerowego w Bydgoszczy. Wielki, kolorowy peleton przejechał przez Wyspę Młyńską, ul. Focha, Fordońską do ronda Fordońskiego. Następnie w kierunku ronda Jagiellonów, a stamtąd przez rondo Bernardyńskie na Stary Rynek.
Kiedy w ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że jeszcze w kwietniu kosztem samochodów swój pas ul. na Kazimierza Wielkiego dostaną rowery część z was nie mogła uwierzyć. On już działa i jest dowodem na to, że rewolucja rowerowa już się rozpoczęła – podobnie jak przetargi na trasę na Ruskiej, która pozwoli przejechać jednośladom na wprost przez skrzyżowanie z Kazimierza czy trasę od Nasypowej do Podwala na Świdnickiej.
Rowerzyści przekonują ratusz do legalnej jazdy pod prąd na ulicach jednokierunkowych. Na pierwszy ogień mają pójść uliczki przy kościele Piotra i Pawła. Jeśli pomysł się przyjmie, to miasto wyznaczy kolejne