Zielona Góra w końcu doczekała się pierwszych kontrapasów. Na rowerze można już legalnie mknąć pod prąd m.in. przez ul. Witebską, Fabryczną i plac Pocztowy
Ratusz od roku nie potrafi ustawić obiecanych 20 stojaków na rowery. Na szczęście Zarząd Transportu Miejskiego ustawił ich już 600. O miejsca dla bicykli dbają też centra handlowe.
Zespół rowerowy zatwierdził wczoraj wnioski do budżetu miasta o pieniądze na rowerowe inwestycje w mieście. Milion złotych ma być przeznaczony na budowę 2,5 km ścieżki z Dambonia do centrum
Rowerowa rewolucja - mamy dwie wypożyczalnie rowerów miejskich w Katowicach, a będzie jeszcze więcej, m.in. przy os. Paderewskiego i w Piotrowicach. Najwyższy czas, aby infrastruktura pospieszyła za modą. A modna jest jazda po Katowicach właśnie na dwóch, a nie czterech kółkach
Jest już lokalizacja dla nowych parkingów rowerowych. Miasto ustawi dwieście stojaków. Staną nie tylko w centrum miasta, ale także przy niektórych szkołach. Rowerzyści nie są do końca usatysfakcjonowani
Na fali sukcesu wrocławskiego roweru miejskiego firma Nextbike chce stworzyć podobny system również w Opolu. Ale pomysł ten nie podoba się... ratuszowemu zespołowi rowerowemu i Miejskiemu Zarządowi Dróg.
W jednym miejscu brakuje 300 metrów, w innym 500. Olsztyńskie ścieżki rowerowe kończą się nagle i nagle zaczynają. Drogowcy chcą te absurdy usunąć, budując brakujące fragmenty. Jednak potrzeba na to niemal 3 milionów złotych. Rowerzyści mówią: - Są tańsze sposoby.
Dwa złote nie wystarczą w Zielonej Górze już nawet na bilet autobusowy. Czy wystarczą na rower? Miasto chce otworzyć wypożyczalnie rowerowe w centrum. We Wrocławiu już się udało, godzina jazdy kosztuje 2 zł.
Dobra praca dla osób z grup wykluczonych i pozytywny wpływ na środowisko naturalne - to idee przyświecające organizacji One Street, która od kilku lat wdraża program Social Bike Business (Społeczny Biznes Rowerowy).
Nie traktuje się roweru jako środka transportu. Miasto traktuje rower jako sport. A roweru używa się na co dzień, jeździ się nim do pracy, szkoły. Nie wszyscy urzędnicy to rozumieją
Ma niewiele ponad 400 metrów długości i powstał na ul. Lutomierskiej. Jeśli rowerzyści będą z niego chętnie korzystali, to drogowcy wymalują w Łodzi kolejne.
Miejsce rowerzystów na drogach miejskich w Warszawie to nadal nierozwiązany problem. Niedawno weszły w życie nowe przepisy regulujące ruch drogowy. Jednak aby czuć się naprawdę bezpieczniej, warszawscy rowerzyści walczą o zgodę na jazdę po buspasach.
W "Dzienniku Polskim" możemy przeczytać rozmowę z prezesem Stowarzyszenia Miasta dla Rowerów Marcinem Hyłą. Według prezesa Kraków nie jest przyjaznym miastem dla rowerzystów, a współpraca władz miasta z przedstawicielami środowiska cyklistów układa się coraz gorzej.
Miejskie rowery w ciągu miesiąca zaleją ulice Wrocławia. Od 8 czerwca po mieście jeździło ok. 140 jednośladów, które mogliśmy wypożyczać w 17 miejscach. Ale okazuje się, że to była dopiero przygrywka do rowerowej rewolucji.
Dziś uchwałę w tej sprawie zaprezentowali radni PiS, ale nad podobnym pomysłem pracują też radni PO. Wypożyczalnie - jeśli będą na to pieniądze - powstaną w przyszłym roku.
Pasy do jazdy pod prąd wymalowane na krakowskich ulicach w ubiegłym roku są teraz ledwo widoczne. Rowerzyści skarżą się, że w niektórych miejscach zrobiło się niebezpiecznie.
Samochody pójdą w odstawkę. Na ulicach będą królować rowery. To wizja jednego z radnych Opola. By ją urzeczywistnić Patryk Jaki chce stworzyć w mieście sieć wypożyczalni rowerów. Pomysł najprawdopodobniej we wrześniu trafi na sesję. Już dziś krytykują go środowiska rowerowe.