Dwa lata temu Kross - nasz największy polski producent rowerów - zaskoczył miłośników jednośladów prezentując podczas targów rowerowych Eurobike dwa bardzo ciekawe modele - singlespeed 29" - Unplugged » oraz ostre koło - Unforgiven ». Tym razem podczas najważniejszej branżowej imprezy odbywającej się w Friedrichshafen firma z Przasnysza zaprezentowała kilka całkowicie nowych modeli, z których niewątpliwą perełką jest rower na ramie kompozytowej.
Jak już wspomnieliśmy w relacji z targów, mało która firma nie posiada roweru w którym rama jest wykonana z włókna węglowego, zwanego popularnie karbonem. W tym roku polska firma Kross postanowiła dołączyć do klubu wagi lekkiej i pokazała pierwszy w swojej ofercie rower z ramą karbonową. Czołowy przedstawiciel linii Level - przeznaczonej dla miłośników maratonów rowerowych oraz wyścigów XC otrzymał nazwę A+. Rower o wadze 8,5 kg (!) wyposażono w 27 rzędowy pełny osprzęt Shimano XTR, koła Mavic Crossmax SL, amortyzowany widelec przedni Magura Dunin Race 80 mm, wsporniki siodła kierownicy oraz sama kierownicę Ritchey WCS Carbon, siodełko Fizik Gobi XM oraz opony Schwalbe Furious Fred 26x2.0.
Dotychczas dla kobiet był dostępny tylko jeden model serii Level - "Level Lady". W przyszłym roku piękniejsza płeć będzie mogła wybierać pomiędzy Levelem A1 oraz A3 z oznaczeniem for Lady. Oba będą dostępne w rozmiarach 17 i 19 cali, a różnią się klasą osprzętu oraz hamulcami. W pomalowanym na seledynowo-biały kolo A1 znajdziemy hamulce V-brake, amortyzowany widelec przedni SR Suntour XCT-V2 ze skokiem 100 mm oraz osprzęt Shimano Alivio. W lepiej wyposażonym fioletowo-białym A3 tylną przerzutke Shimano Deore, przednią Acera, manetki Alivio, przedni damper SR Suntour XCR-D LO oraz hamulce tarczowe Tektro Auriga Comp z tarczami 160 mm.
Level A3 for Lady
|
Level A1 for Lady
|
Do grona rowerów Level A2 dołącza trzeci model A2 Disc, który będzie usytuowany pomiędzy A2 V-brake oraz A2 XT. Nowy model będzie miał identyczną ramę i osprzęt jak w A2 V-brake, ale - jak sama nazwa wskazuje - będzie wyposażony w hamulce tarczowe Tektro Auriga Comp 160 mm (takie same jak w modeli A2 XT).
W tym kosztującym dotychczas 4000 zł modelu zmieniono hamulce na Avidy Elixiry 5 160 mm oraz obręcze kół - zamiast Alexrims będziemy mieli do dyspozycji koła zbudowane na obręczach Mach1 MX Disc X-Country. Zamiast tylnej przerzutki Shimano XT zamontowano SLX'a.