Kilkaset kilometrów rowerowych tras powstanie w województwie podlaskim w ramach tworzenia prawdziwej rowerowej autostrady w całej Polsce Wschodniej. Finansowany w większości z unijnych pieniędzy projekt ma już jednak spore opóźnienie. Rowerzyści też podchodzą do niego sceptycznie.
Coraz więcej mieszkańców jeździ po Olsztynie rowerami - wynika z badań. - To kolejny dowód, że rowerzystów nie można lekceważyć - komentują autorzy opracowania
- W centrum trzeba wyhamować prędkość aut do 30 km na godz., ustawić więcej stojaków i dopuścić jazdę rowerem pod prąd na jednokierunkowych ulicach - wylicza Ryszard Rakower z sekcji rowerzystów miejskich.
Chcąc zmobilizować obywateli naszego miasta do aktywnego wypoczynku i korzystania z dwóch kółek, będziemy starali się zmobilizować samorządy lokalne, szkoły i wszystkich pasjonatów dwóch kółek, by częściej z nich korzystali
Rowery elektryczne są ciche, ekologiczne i jeżdżą z prędkością 25 km/godz. Ale korków i tak nie unikniemy. Prawo zabrania jazdy nimi po ścieżkach rowerowych. Absurdalne przepisy mają się zmienić, ale tylko w części.
Tego jeszcze nie było. Wzdłuż wschodnich województw naszego kraju powstanie imponująca trasa rowerowa już teraz nazywana przez niektórych autostradą. Będzie liczyła ponad 1,4 tys. km, z czego znaczna część poprowadzi przez Lubelszczyznę.
W raciborskim magistracie odbyła się konferencja prasowa, która dotyczyła projektu "Ścieżka rowerowa Racibórz - Krzyżanowice - Chotebuz wzdłuż rzek Olza i Odra"
W Warszawie trwają konsultacje społeczne na temat stanu ścieżek oraz możliwości ich rozbudowy w dzielnicy Bielany. Władze dzielnicy zapraszają miłośników poruszania się rowerem po mieście na cykl sześciu spotkań w tej sprawie.
W Londynie światowy dzień bez samochodu promowany na szczeblu władz samorządowych, szkół i organizacji ekologicznych jest okazją do promocji jazdy na rowerze, ulicznych festynów i powszechnego biadolenia na uliczne korki, dla których nie ma jednak alternatywy.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa we Włocławku w ramach Akcji "Rower dla studenta" organizuje w środę, 22 września, happening z okazji Europejskiego Dnia Bez Samochodu.
W poniedziałek rozpoczęły się obchody Europejskiego Tygodnia Mobilności, który ma zwrócić uwagę zarówna władz miast jak i mieszkańców na alternatywne możliwości poruszania się po mieście niż samochód.
Za drobną opłatą, zamiast jechać autobusem, można by szybko dotrzeć do celu rowerem. Miłośnikom dwóch kółek z Lublina pomysł założenia wypożyczalni sprzętu bardzo się podoba.
5 zł za godzinę i już możemy przemierzać Wyszków na rowerze. W pierwszej wyszkowskiej wypożyczalni rowerów mamy do dyspozycji dwadzieścia jednośladów, zaprojektowanych i wyprodukowanych specjalnie dla Wyszkowa. Rowery pomalowane zostały w barwy miasta, zaś główkę ramy zdobi herb gminy.
Kościuszki, Żółkiewskiego, Szosa Chełmińska i Szosa Lubicka - jeszcze w tym roku na tych ulicach powstaną drogi rowerowe. - To bardzo dobra wiadomość - cieszą się toruńscy rowerzyści.
W przyszłą środę za darmo pojedziemy komunikacją miejską - to jedyna propozycja wrocławskiego magistratu na Europejski Dzień bez Samochodu. Nie będzie przejazdu rowerzystów ulicami Wrocławia ani spotkania ze środowiskami propagującymi miejski transport alternatywny.
W Warszawie już niedługo mają pojawić się wypożyczalnie rowerów. Ratusz ogłosił właśnie przetarg na projekt miejskiej sieci jednośladów. Władze stolicy szukają firmy, która sprowadzi nawet dwa tysiące rowerów i zainstaluje nowoczesne wypożyczalnie, które udostępnią pojazdy za niewielką opłatą.
Torunianie wskazali 23 miejsca, gdzie chcieliby bezpieczne stojaki rowerowe. Miejski Zarząd Dróg zamierza ustawić je na przełomie września i października
26 dróg dla rowerów o łącznej długości prawie 35 kilometrów, z czego prawie 23 km przypadną dla Gdańska. W Gdyni trasy dla rowerzystów wydłużą się o niecałe 8 km, w Sopocie - o 4 km. Poza tym w miastach powstać ma 14 parkingów "bike&ride" i 12 parkingów, które wzmocnią transportowy charakter ścieżek rowerowych.
Tarnów lansuje się pod hasłem przyjaznego rowerzystom. Amatorzy dwóch kółek są innego zdania. Według nich większość tras, teoretycznie dla nich przeznaczonych, to ścieżki rowerowe jedynie z nazwy.