Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
Jesteś tutaj > Strona główna > Reportaż > Targi rowerowe w Polsce > Warszawa 2009 > Targi rowerowe w Warszawie 2009

Targi rowerowe w Warszawie 2009

Piąte targi rowerowe w Warszawie za nami. Pomimo dosyć drogich biletów (20 zł) wszyscy zgodnie stwierdzali, że w sobotę było zdecydowanie więcej zwiedzających niż w analogicznym dniu rok tremu. Drugi dzień targowy był porównywalny. Zestaw wystawiających był podobny do zeszłorocznych, aczkolwiek zauważamy niebezpieczną tendencję do zwiększania się ilości warszawskich sklepów na rzecz dystrybutorów oraz importerów. Naszym zdaniem ten trend jest wielce niekorzystna dla imprezy

Romet

Co było największym hitem imprezy ? Dla osób śledzących na bieżąco branżę raczej nie była to wracająca na polski rynek marka Romet. Trzeba jednak odnotować, że właśnie podczas tej imprezy miała miejsce pierwsza w Polsce publiczna prezentacja kolekcji rowerów Romet (o których pisaliśmy już). Zainteresowanie zwiedzających było spore.
Viva
Dla redakcji wRower.pl hitem targów były piękne, stylizowane na "oldskulowe"minimalistyczne rowery Viva. Wykonane z dużą dbałością o każdy szczegół jednoślady przyciągały oko zwiedzających. Wystawione były tylko trzy modele, ale każdy był niezwykły:

Mille Miglia (wł: Tysiąc Mil) to minimalistyczny urban bike z 7-mio biegową wewnętrzną piastą Shimano oraz wałem kardana. Napęd i wewnętrzne prowadzenie linek pozwoliło na otrzymanie ascetycznego wyglądu. Rower jest także dostępny w wersji 29". Kwiatkiem, bynajmniej nie do kożucha jest złoty dzwonek. Z kolei w sportowym modelu Bellissimo w oczy rzuca się osłona łańcucha wykonana z chromowanego pręta oraz rączki i siodło z brązowej skóry. Najbardziej jednak niezwykłą konstrukcją jest model Wire, w której zamiast dolnej rurki ramy zastosowano stalową linkę napinającą.

Electra

Tradycyjnie już firma AlMot wystawiła najnowszą kolekcje pięknych rowerów Electra.

Checker Pig

Mało znana niemiecka marka - najstarsza jeśli chodzi o rowery górskie wystawiała się na stoisku BBFBike. Checker Pig została założona w 1989 roku i od samego początku marka była związana z wyczynowym sportem (słynny model "Grinsende Sau"). Na rowerach tej marki wygrywali mistrz świata Michael Huebner oraz mistrz olimpijski Jens Fiedler. W tym roku firma rozpoczyna działalność na rynku polskim.

Rowery ze wspomaganiem

Na każdej edycji targów rowerzyści, którzy nie lubią się przemęczać podczas jazdy na rowerze mają cos do wybrania. Tym razem było podobnie

Wspomaganie opatentowane

Firma bm Bimoto s.c. przedstawiła kilka modelów rowerów z napędem spalinowym. Sercem systemu jest czterosuwowy silnik Hondy GX25, który pozwala na osiągniecie prędkości maksymalnej nawet do 50 km/h. Nie byłoby nic w tym rozwiązaniu nowatorskiego - w końcu na rynku mamy kilka podobnych produktów - gdyby nie sposób przenoszenia napędu. Opatentowany system jest oparty na zmodyfikowanym mechanizmie korbowym umożliwiającym wykorzystanie kompletu przerzutek rowerowych zarówno podczas jazdy z napędem silnikowym jak i podczas pedałowania.

Zmodyfikowany mechanizm korbowy zawiera dwa wolnobiegi stosowane w rowerach typu BMX. Wolnobiegi pracują przeciwstawnie, jeden z nich służy do przeniesienia napędu mięśniowego, a drugi do przeniesienia napędu silnikowego. Wolnobiegi umożliwiają wzajemne izolowanie napędu silnikowego i mięśniowego: podczas napędu silnikowego nie obracają się korby pedałów, podczas napędu korbami pedałów nie obracają się elementy przeniesienia napędu silnikowego, możliwe jest wspomaganie napędu mięśniowego napędem silnikowym.

Całość układu (silnik, mechanizmy, mechanizm korbowy, łańcuch, zbiornik paliwa) waży 6 kg - i o tyle wzrośnie masa roweru. Jak już wspomnieliśmy - sercem układu jest zmodyfikowany mechanizm korbowy, więc modyfikacja roweru wiąże się z jego wymianą (także mechanizmu suportowego). Zużycie paliwa wynosi ok 1l/100 km.

Obok wersji spalinowej jest też dostępna elektryczna o mocy od 180 do 500 W. Przy zastosowaniu akumulatorów LiFePO4 10Ah/24V zasięg bez pedałowania wynosi 18km (dla wersji 180W) i 35 km (dla wersji 500W), a prędkość maksymalna 25-35 km/h.

W obu przypadkach manetka wsprzęglająca silnik do pracy znajduje sie na kierownicy i zawiera także wskaźnik naładowania akumulatorów.

Cena silnika spalinowego razem z osprzętem wynosi 2800 zł, a elektryczna wersja kosztuje od 2700 do 3200 zł.

Najtańszy napęd elektryczny


Z kolei firma Interbike przedstawiła całą kolekcję rowerów niskobudżetowych elektrycznych. Obecnie w ofercie firmy znajduje się 7 modeli w których do wyboru mamy napęd Power Electric (samojeżdżący) lub Power Assist (wspomagający). Reklamowany jako najtańszy na polskim rynku Interbike INTB-305 kosztuje 2300 zł i wykorzystuje silnik o mocy 180 W połączony z akumulatorami 36V/10Ah

Kross

Na targach nie mogło zabraknąć oczywiście naszego największego polskiego producenta rowerów - czyli firmy Kross. Na stoisku wystawiono nowe modele: Level A10, A2 XT, A2 Lady oraz Crime 3. Z ciekawostek pokazano model na rok 2010 przeznaczony wyłącznie na rynek skandynawski. Ascent - bo taka jest jego nazwa - to miejski rower na 28 calowych kołach, napędzany trzybiegową piastą wewnętrzną.

O nowej kolekcji będziemy jeszcze pisać

Piąte targi rowerowe w Warszawie za nami. Pomimo dosyć drogich biletów (20 zł) wszyscy zgodnie stwierdzali, że w sobotę było zdecydowanie więcej zwiedzających niż w analogicznym dniu rok tremu. Drugi dzień targowy był porównywalny. Zestaw wystawiających był podobny do zeszłorocznych, aczkolwiek zauważamy niebezpieczną tendencję do zwiększania się ilości warszawskich sklepów na rzecz dystrybutorów oraz importerów. Naszym zdaniem ten trend jest wielce niekorzystna dla imprezy

Romet

Co było największym hitem imprezy ? Dla osób śledzących na bieżąco branżę raczej nie była to wracająca na polski rynek marka Romet. Trzeba jednak odnotować, że właśnie podczas tej imprezy miała miejsce pierwsza w Polsce publiczna prezentacja kolekcji rowerów Romet (o których pisaliśmy już ť). Zainteresowanie zwiedzających było spore.
Viva

Dla redakcji wRower.pl hitem targów były piękne, stylizowane na "oldskulowe"minimalistyczne rowery Viva. Wykonane z dużą dbałością o każdy szczegół jednoślady przyciągały oko zwiedzających. Wystawione były tylko trzy modele, ale każdy był niezwykły:

Mille Miglia (wł: Tysiąc Mil) to minimalistyczny urban bike z 7-mio biegową wewnętrzną piastą Shimano oraz wałem kardana. Napęd i wewnętrzne prowadzenie linek pozwoliło na otrzymanie ascetycznego wyglądu. Rower jest także dostępny w wersji 29". Kwiatkiem, bynajmniej nie do kożucha jest złoty dzwonek. Z kolei w sportowym modelu Bellissimo w oczy rzuca się osłona łańcucha wykonana z chromowanego pręta oraz rączki i siodło z brązowej skóry. Najbardziej jednak niezwykłą konstrukcją jest model Wire, w której zamiast dolnej rurki ramy zastosowano stalową linkę napinającą.

Electra

Tradycyjnie już firma AlMot wystawiła najnowszą kolekcje pieknych rowerów Electra.

Checker Pig

Mało znana niemiecka marka - najstarsza jeśli chodzi o rowery górskie wystawiała się na stoisku BBFBike. Checker Pig została założona w 1989 roku i od samego początku marka była związana z wyczynowym sportem (słynny model "Grinsende Sau"). Na rowerach tej marki wygrywali mistrz świata Michael Huebner oraz mistrz olimpijski Jens Fiedler. W tym roku firma rozpoczyna działalność na rynku polskim.

Rowery ze wspomaganiem

Na każdej edycji targów rowerzyści, którzy nie lubią się przemęczać podczas jazdy na rowerze mają cos do wybrania. Tym razem było podobnie

Wspomaganie opatentowane

Firma bm Bimoto s.c. przedstawiła kilka modelów rowerów z napędem spalinowym. Sercem systemu jest czterosuwowy silnik Hondy GX25, który pozwala na osiągniecie prędkości maksymalnej nawet do 50 km/h. Nie byłoby nic w tym rozwiązaniu nowatorskiego - w końcu na rynku mamy kilka podobnych produktów - gdyby nie sposób przenoszenia napędu. Opatentowany system jest oparty na zmodyfikowanym mechanizmie korbowym umożliwiającym wykorzystanie kompletu przerzutek rowerowych zarówno podczas jazdy z napędem silnikowym jak i podczas pedałowania.

Zmodyfikowany mechanizm korbowy zawiera dwa wolnobiegi stosowane w rowerach typu BMX. Wolnobiegi pracują przeciwstawnie, jeden z nich służy do przeniesienia napędu mięśniowego, a drugi do przeniesienia napędu silnikowego. Wolnobiegi umożliwiają wzajemne izolowanie napędu silnikowego i mięśniowego: podczas napędu silnikowego nie obracają się korby pedałów, podczas napędu korbami pedałów nie obracają się elementy przeniesienia napędu silnikowego, możliwe jest wspomaganie napędu mięśniowego napędem silnikowym.

Całość układu (silnik, mechanizmy, mechanizm korbowy, łańcuch, zbiornik paliwa) waży 6 kg - i o tyle wzrośnie masa roweru. Jak już wspomnieliśmy - sercem układu jest zmodyfikowany mechanizm korbowy, więc modyfikacja roweru wiąże się z jego wymianą (także mechanizmu suportowego). Zużycie paliwa wynosi ok 1l/100 km.

Obok wersji spalinowej jest też dostępna elektryczna o mocy od 180 do 500 W. Przy zastosowaniu akumulatorów LiFePO4 10Ah/24V zasięg bez pedałowania wynosi 18km (dla wersji 180W) i 35 km (dla wersji 500W), a prędkość maksymalna 25-35 km/h.

W obu przypadkach manetka wsprzęglająca silnik do pracy znajduje się na kierownicy i zawiera także wskaźnik naładowania akumulatorów.

Cena silnika spalinowego razem z osprzętem wynosi 2800 zł, a elektryczna wersja kosztuje od 2700 do 3200 zł.

Najtańszy napęd elektryczny

Z kolei firma Interbike przedstawiła całą kolekcję rowerów niskobudżetowych elektrycznych. Obecnie w ofercie firmy znajduje się 7 modeli w których do wyboru mamy napęd Power Electric (samojeżdżący) lub Power Assist (wspomagający). Reklamowany jako najtańszy na polskim rynku Interbike INTB-305 kosztuje 2300 zł i wykorzystuje silnik o mocy 180 W połączony z akumulatorami 36V/10Ah

Kross

Na targach nie mogło zabraknąć oczywiście naszego największego polskiego producenta rowerów - czyli firmy Kross. Na stoisku wystawiono nowe modele: Level A10, A2 XT, A2 Lady oraz Crime 3. Z ciekawostek pokazano model na rok 2010 przeznaczony wyłącznie na rynek skandynawski. Ascent - bo taka jest jego nazwa - to miejski rower na 28 calowych kołach, napędzany trzybiegową piastą wewnętrzną.

O nowej kolekcji będziemy jeszcze pisać

Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009Targi rowerowe w Warszawie 2009
KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
Brak komentarzy!