W jednym miejscu brakuje 300 metrów, w innym 500. Olsztyńskie ścieżki rowerowe kończą się nagle i nagle zaczynają. Drogowcy chcą te absurdy usunąć, budując brakujące fragmenty. Jednak potrzeba na to niemal 3 milionów złotych. Rowerzyści mówią: - Są tańsze sposoby.
Dwa złote nie wystarczą w Zielonej Górze już nawet na bilet autobusowy. Czy wystarczą na rower? Miasto chce otworzyć wypożyczalnie rowerowe w centrum. We Wrocławiu już się udało, godzina jazdy kosztuje 2 zł.
41. edycja największej w Polsce akcji sportowo-turystycznej "Wakacje na dwóch kółkach" dobiegła końca. Wczoraj w siedzibie radiowej Trójki 10 zwycięzcom wręczono rowery.
Dobra praca dla osób z grup wykluczonych i pozytywny wpływ na środowisko naturalne - to idee przyświecające organizacji One Street, która od kilku lat wdraża program Social Bike Business (Społeczny Biznes Rowerowy).
Nie traktuje się roweru jako środka transportu. Miasto traktuje rower jako sport. A roweru używa się na co dzień, jeździ się nim do pracy, szkoły. Nie wszyscy urzędnicy to rozumieją
Ma niewiele ponad 400 metrów długości i powstał na ul. Lutomierskiej. Jeśli rowerzyści będą z niego chętnie korzystali, to drogowcy wymalują w Łodzi kolejne.
Ma 75 lat i 145 tysięcy kilometrów na koncie. Janusz Strzelecki-Riverod 11 lat przemierza świat na rowerze. W niedzielę wyruszył w swoją najtrudniejszą podróż. Chce ją zakończyć na olimpiadzie w Rio de Janeiro w 2016 r.
Miejsce rowerzystów na drogach miejskich w Warszawie to nadal nierozwiązany problem. Niedawno weszły w życie nowe przepisy regulujące ruch drogowy. Jednak aby czuć się naprawdę bezpieczniej, warszawscy rowerzyści walczą o zgodę na jazdę po buspasach.
W "Dzienniku Polskim" możemy przeczytać rozmowę z prezesem Stowarzyszenia Miasta dla Rowerów Marcinem Hyłą. Według prezesa Kraków nie jest przyjaznym miastem dla rowerzystów, a współpraca władz miasta z przedstawicielami środowiska cyklistów układa się coraz gorzej.
Miejskie rowery w ciągu miesiąca zaleją ulice Wrocławia. Od 8 czerwca po mieście jeździło ok. 140 jednośladów, które mogliśmy wypożyczać w 17 miejscach. Ale okazuje się, że to była dopiero przygrywka do rowerowej rewolucji.
Dziś uchwałę w tej sprawie zaprezentowali radni PiS, ale nad podobnym pomysłem pracują też radni PO. Wypożyczalnie - jeśli będą na to pieniądze - powstaną w przyszłym roku.
Pasy do jazdy pod prąd wymalowane na krakowskich ulicach w ubiegłym roku są teraz ledwo widoczne. Rowerzyści skarżą się, że w niektórych miejscach zrobiło się niebezpiecznie.
Samochody pójdą w odstawkę. Na ulicach będą królować rowery. To wizja jednego z radnych Opola. By ją urzeczywistnić Patryk Jaki chce stworzyć w mieście sieć wypożyczalni rowerów. Pomysł najprawdopodobniej we wrześniu trafi na sesję. Już dziś krytykują go środowiska rowerowe.
Michał Sałaban już skończył studia. Pracuje i właśnie spełnia swoje wielkie marzenie. Na rowerze pokonuje trasę z północnej Norwegii do RPA w Afryce. W sumie ponad 25 tysięcy kilometrów. Nie bije rekordów, nie zbiera pieniędzy, nie ma żadnych sponsorów. Przejechał już prawie jedną piątą dystansu i na małą chwilę zatrzymał się w Przemyślu, z którym jest rodzinnie związany.
"Dziennik Łódzki": Po wakacjach Rada Miejska Łodzi zezwoli na przewożenie rowerów w pojazdach MPK. Możliwość taka ograniczone będzie jednak tylko do sytuacji wyjątkowych.
O asfalt zamiast kostki brukowej na ścieżkach rowerowych przy budowanej obwodnicy apeluje Forum Rozwoju Przemyśla w petycji do prezydenta miasta. Forum chce też powołania pełnomocnika ds. infrastruktury rowerowej, który współpracowałby ze stowarzyszeniami w sprawie planowania i budowy ścieżek rowerowych.
W piątek - 30 lipca jak co miesiąc o godzinie 18:00 ruszają Masy Krytyczne we Wrocławiu, Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Kaliszu, Zielonej Górze, Słupsku, Piotrkowie Trybunalskim, Łodzi, Białymstoku, Toruniu, Wałbrzychu oraz w Bydgoszczy.
Firma Dialog realizuje kampanię reklamową na ponad 100 pojazdach Wrocławskiego Roweru Miejskiego (WRM). Rowery stają się bowiem coraz ciekawszą alternatywą dla dotychczasowych form reklamy zewnętrznej.
Ta strona używa Cookies (tzw. "ciasteczka"). Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję