W jednym miejscu brakuje 300 metrów, w innym 500. Olsztyńskie ścieżki rowerowe kończą się nagle i nagle zaczynają. Drogowcy chcą te absurdy usunąć, budując brakujące fragmenty. Jednak potrzeba na to niemal 3 milionów złotych. Rowerzyści mówią: - Są tańsze sposoby.
Dwa złote nie wystarczą w Zielonej Górze już nawet na bilet autobusowy. Czy wystarczą na rower? Miasto chce otworzyć wypożyczalnie rowerowe w centrum. We Wrocławiu już się udało, godzina jazdy kosztuje 2 zł.
41. edycja największej w Polsce akcji sportowo-turystycznej "Wakacje na dwóch kółkach" dobiegła końca. Wczoraj w siedzibie radiowej Trójki 10 zwycięzcom wręczono rowery.
Dobra praca dla osób z grup wykluczonych i pozytywny wpływ na środowisko naturalne - to idee przyświecające organizacji One Street, która od kilku lat wdraża program Social Bike Business (Społeczny Biznes Rowerowy).
Nie traktuje się roweru jako środka transportu. Miasto traktuje rower jako sport. A roweru używa się na co dzień, jeździ się nim do pracy, szkoły. Nie wszyscy urzędnicy to rozumieją
Ma niewiele ponad 400 metrów długości i powstał na ul. Lutomierskiej. Jeśli rowerzyści będą z niego chętnie korzystali, to drogowcy wymalują w Łodzi kolejne.
Ma 75 lat i 145 tysięcy kilometrów na koncie. Janusz Strzelecki-Riverod 11 lat przemierza świat na rowerze. W niedzielę wyruszył w swoją najtrudniejszą podróż. Chce ją zakończyć na olimpiadzie w Rio de Janeiro w 2016 r.
Miejsce rowerzystów na drogach miejskich w Warszawie to nadal nierozwiązany problem. Niedawno weszły w życie nowe przepisy regulujące ruch drogowy. Jednak aby czuć się naprawdę bezpieczniej, warszawscy rowerzyści walczą o zgodę na jazdę po buspasach.
W "Dzienniku Polskim" możemy przeczytać rozmowę z prezesem Stowarzyszenia Miasta dla Rowerów Marcinem Hyłą. Według prezesa Kraków nie jest przyjaznym miastem dla rowerzystów, a współpraca władz miasta z przedstawicielami środowiska cyklistów układa się coraz gorzej.
Miejskie rowery w ciągu miesiąca zaleją ulice Wrocławia. Od 8 czerwca po mieście jeździło ok. 140 jednośladów, które mogliśmy wypożyczać w 17 miejscach. Ale okazuje się, że to była dopiero przygrywka do rowerowej rewolucji.
Dziś uchwałę w tej sprawie zaprezentowali radni PiS, ale nad podobnym pomysłem pracują też radni PO. Wypożyczalnie - jeśli będą na to pieniądze - powstaną w przyszłym roku.
Pasy do jazdy pod prąd wymalowane na krakowskich ulicach w ubiegłym roku są teraz ledwo widoczne. Rowerzyści skarżą się, że w niektórych miejscach zrobiło się niebezpiecznie.
Samochody pójdą w odstawkę. Na ulicach będą królować rowery. To wizja jednego z radnych Opola. By ją urzeczywistnić Patryk Jaki chce stworzyć w mieście sieć wypożyczalni rowerów. Pomysł najprawdopodobniej we wrześniu trafi na sesję. Już dziś krytykują go środowiska rowerowe.
Michał Sałaban już skończył studia. Pracuje i właśnie spełnia swoje wielkie marzenie. Na rowerze pokonuje trasę z północnej Norwegii do RPA w Afryce. W sumie ponad 25 tysięcy kilometrów. Nie bije rekordów, nie zbiera pieniędzy, nie ma żadnych sponsorów. Przejechał już prawie jedną piątą dystansu i na małą chwilę zatrzymał się w Przemyślu, z którym jest rodzinnie związany.
"Dziennik Łódzki": Po wakacjach Rada Miejska Łodzi zezwoli na przewożenie rowerów w pojazdach MPK. Możliwość taka ograniczone będzie jednak tylko do sytuacji wyjątkowych.
O asfalt zamiast kostki brukowej na ścieżkach rowerowych przy budowanej obwodnicy apeluje Forum Rozwoju Przemyśla w petycji do prezydenta miasta. Forum chce też powołania pełnomocnika ds. infrastruktury rowerowej, który współpracowałby ze stowarzyszeniami w sprawie planowania i budowy ścieżek rowerowych.
W piątek - 30 lipca jak co miesiąc o godzinie 18:00 ruszają Masy Krytyczne we Wrocławiu, Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Kaliszu, Zielonej Górze, Słupsku, Piotrkowie Trybunalskim, Łodzi, Białymstoku, Toruniu, Wałbrzychu oraz w Bydgoszczy.
Firma Dialog realizuje kampanię reklamową na ponad 100 pojazdach Wrocławskiego Roweru Miejskiego (WRM). Rowery stają się bowiem coraz ciekawszą alternatywą dla dotychczasowych form reklamy zewnętrznej.